Pilotul a fost vinovat!
Dimensiune font:
Specialiştii au concluzionat că motodeltaplanul s-a prăbuşit din cauza unei manevre imprudente * cum atât pilotul, cât şi pasagerul său au murit, cazul a fost clasat
Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel au finalizat ancheta în cazul accidentului aviatic de la Scânteia. Reamintim că un motodeltaplan s-a prăbuşit pe 16 iunie 2013, de la aproximativ 100 de metri, iar două persoane au decedat. Motodeltaplanul era pilotat de proprietar, Cristian Botezatu, un inginer din Rebricea care nu se afla la primul zbor. Acesta avea autorizaţie şi culoar de zbor, iar experienţa sa număra 45 de ore la manşă. Pasagerul său, Andrei Mihăilă, era unul dintre fiii preotului din Scânteia.
Nu avea voie să ia pasageri
Anchetatorii au reconstituit filmul accidentului. Ei au stabilit că pilotul a venit cu aparatul de la Rebricea şi a aterizat pe terenul unei cunoştinţe, căreia îi ceruse telefonic aprobarea. Nu era prima oară când ateriza acolo, iar fiului preotului îi era bun amic. După ce au aşteptat ca vântul să se potolească, Botezatu l-a luat pe Mihăilă la o plimbare. Asta deşi, potrivit procurorilor, nu era autorizat să transporte pasageri.
Aparatul a intrat în spirală
Au urmat momente tragice. „Martorii au văzut cum motodeltaplanul a survolat zona, a pierdut altitudine şi s-a prăbuşit. Comisia de investigare a accidentelor aviatice a stabilit că aparatul a avut o pantă de urcare accentuată, s-a rostogolit de două ori, moment în care s-au desprins elemente structurale, după care a intrat în spirală”, a precizat Adina Bocai, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel. Trupurile celor doi au fost descoperite lângă motodeltaplan.
O manevră imprudentă
Specialiştii au verificat motodeltaplanul şi nu au găsit probleme la motor. Ei nu au exclus posibilitatea existenţei în zonă a unor curenţi turbionari, însă au concluzionat că nu aceştia au pecetluit soarta celor doi. „Comisia de anchetă a stabilit că, indiferent de cauza picajului, s-a ajuns într-o situaţie ireversibilă din cauza acţiunilor pilotului. Cauza accidentului a fost încercarea pilotului de a efectua o evoluţie spectaculoasă în faza de aterizare, fie datorită stilului personal de zbor, fie pentru a impresiona pasagerul”, a adăugat Adina Bocai. De menţionat este şi faptul că motodeltaplanul nu era proiectat pentru manevre acrobatice. Cum Botezatu a fost considerat singurul de vină pentru accidentul în care şi-a pierdut viaţa, procurorii au clasat cazul. Ştefana CZELLER
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau