Primarul Mihai Chirica cere urgentarea construirii şoselei de centură
Dimensiune font:
Mesajul adresat premierului a fost generat de contextul îngrijorător al riscului declanşării de către Comisia Europeană a procedurilor de infringement în privinţa poluării excesive înregistrate în oraşele Bucureşti, Braşov şi Iaşi
Într-o conferinţă de presă susţinută ieri la Palatul Roznovanu, primarul Mihai Chirica a subliniat neconcordanţa punctelor de vedere emise de către Ministerul Transporturilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Garda Naţională de Mediu în privinţa soluţionării problemei poluării prin devierea sau restricţionarea traficului greu din Iaşi, lucru care ar presupune, în final, alocarea de fonduri pentru construirea variantei Sud de ocolire a municipiului Iaşi. În acest sens, edilul-şef a afirmat i-a solicitat lămuriri premierului Sorin Grindeanu. „Prin această scrisoare dorim să punctăm şi să avertizăm în acelaşi timp în privinţa existenţei unei anomalii. Pe de o parte, este vorba de vicii de comunicare, în sensul că Ministerul Transporturilor transmite un anumit tip de mesaj unor instituţii publice, printre care şi Primăria Iaşi, prin care spune că există atenţia necesară construirii şoselei de centură – varianta Sud, dar, pe de altă parte, îi comunică domnului senator Victorel Lupu că nu există alocări financiare faţă de acest obiectiv. În toată corespondenţa pe care am purtat-o cu Ministerul Transporturilor scrie că, într-adevăr, există credite de angajament pentru şoseaua de centură Sud în valoare de 152 de milioane de lei”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Mai bine investiţii decât amenzi
Afirmaţia edilului priveşte necesitatea construirii arterei ocolitoare prin prisma efectelor pozitive pe care le-ar avea în privinţa reducerii noxelor generate de traficul greu. „Pe de altă parte, toată lumea ştie de nivelul ridicat de poluare din oraşele mari, respectiv Bucureşti, Braşov şi Iaşi, în cazul cărora România se află în situaţia de aplicare a unei proceduri de infringement care presupune penalităţi pecuniare foarte mari. Ceea ce nu înţeleg este următorul lucru: în condiţiile în care Garda Naţională de Mediu recomandă aproape imperativ, iar Municipiul Iaşi este de acord, ca traficul greu să fie deviat, restricţionat sau chiar interzis, CNADNR vine şi spune că nu este de acord cu niciuna dintre aceste măsuri. În această situaţie, municipalitatea ieşeană nu-şi poate asuma niciun fel de răspundere asupra aplicării unei proceduri de infringement. Mai mult decât atât, în loc să plătim sume imense drept penalităţi în regim de infringement, este mult mai simplu să folosim aceşti bani pentru a începe construirea şoselei de centură”, a concluzionat primarul Mihai Chirica. . Tudor DAMASCHIN
* * *
Pe 7 martie 2017, Direcţia de Investiţii din cadrul Ministerului Transporturilor a asigurat administraţia ieşeană de includerea pe lista de investiţii a obiectivului Varianta de Ocolire a Municipiului Iaşi – Etapa I – Varianta Sud, în acest sens fiind prevăzută suma de 152 de milioane de lei din credite de angajament. Pe de altă parte, în urma unei interpelări a senatorului Victorel Lupu pe marginea acestui subiect, aceeaşi instituţie a afirmat, într-un răspuns emis pe 10 martie 2017, că Varianta de Ocolire a Municipiului Iaşi – Etapa I – Varianta Sud nu beneficiază de finanţare în faza de execuţie!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau