Raport privind drumurile naţionale din Botoşani
Dimensiune font:
Reţeaua din judeţ este printre cele mai proaste din ţară * după 40 de ani în care investiţiile au lipsit, abia în 2014 s-a reabilitat drumul care leagă Botoşani de Suceava * drumul spre Iaşi este la fel de prost, iar tronson naţional de pământ de la Manoleasa, singurul de acest gen din ţară, abia a fost acoperit cu piatră
Ovidiu Mugurel Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, a prezentat situaţia şantierelor deschise pe drumurile naţionale botoşănene.
Cel mai mare dintre şantiere îşi propune modernizarea drumului naţional DN24C Rădăuţi Prut - Manoleasa, lucrare aflată în plină desfăşurare, executantul fiind firma Max Prorute din Satu Mare. „S-au alocat până acum 10.000.000 de lei, din valoarea totală de 22.000.000, cu tot cu TVA şi am ferma convingere că la rectificarea bugetară se va aproba şi diferenţa de bani, astfel încât să dăm şi un al doilea ordin de lucrări”, a explicat Ovidiu Laicu. Directorul drumarilor din Moldova a mai spus că platforma drumului naţional şi primul strat de balast sunt realizate 100%. S-a turnat şi 70% din al doilea strat de balast, în timp ce nivelul de piatră spartă şi şanţurile s-au realizat în proporţie de peste 30%.
Inel rutier în interiorul judeţului
Celelalte şantiere din judeţ, prezentate de directorul DRDP Iaşi, vizează realizarea unui inel rutier care să faciliteze accesul între principalele oraşe, pe direcţiile punctelor cardinale ale judeţului, traseul fiind Botoşani-Dorohoi-Darabani-Rădăuţi Prut-Ştefăneşti-Botoşani. Lucrările, în valoare totală de peste 40 de milioane de lei urmăresc, pe lângă modernizări, şi realizarea de covoare asfaltice şi tratament dublu invers pe traseele Botoşani-Dorohoi, Botoşani-Ştefăneşti şi Dorohoi-Darabani.
Drumul spre Iaşi beneficiază de covoare asfaltice, consolidări şi noi documentaţii
Una dintre cele mai aşteptate modernizări de drum naţional pentru botoşăneni este cea de pe Botoşani-Târgu Frumos. Specialiştii sunt nevoiţi să refacă, însă, studiul de fezabilitate, expertiza tehnică şi proiectul, deoarece de la data când documentele au fost realizate au trecut prea mulţi ani, conducătorii anteriori ai Regionalei de Drumuri considerând că lucrarea de modernizare nu este de mare importanţă, scoţând-o astfel de la finanţare. „Avem bani alocaţi pentru realizarea documentaţiei. Circa 300.000 de lei vor acoperi actualizarea expertizei. În aproximativ patru luni vom avea documentele, ceea ce înseamnă că în 2016 vor putea începe lucrările. Se va face o modernizare asemănătoare cu cea de pe drumul Botoşani-Suceava, cu extinderea carosabilului acolo unde se va permite”, a declarat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul DRDP Iaşi.
Citeşte şi: Fostă consilieră județeană în CJ Botoșani, INCOMPATIBILĂ
Alina CALINIUC
Artera spre Iaşi beneficiază în prezent de o lucrare de consolidare-versant în valoare de 13 milioane de lei, aceasta fiind aproape de finalizare. Tronsonul este în zona Băluşenilor, iar specialiştii au trebuit să realizeze un sistem de drenare a apelor care să subtraverseze drumul naţional. Recepţia lucrărilor a fost anunţată pentru luna viitoare
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau