Raportul de activitate al fostului prefect Romeo Olteanu

default

Dimensiune font:

| 21-08-2014 07:25

Pot să îmi caracterizez mandatul la conducerea Instituţiei Prefectului – judeţul Iaşi ca fiind unul al echilibrului, al legalităţii și al imparţialităţii. În cei peste doi ani în care am ocupat funcţia de prefect al judeţului, instituţia pe care am avut onoarea să o conduc nu a fost implicată în nici un scandal de ordin profesional, asigurând o stare de normalitate atât în cadrul instituţiei cât și în relaţiile cu alte autorităţi locale și centrale. Nimeni nu a spus și nici nu poate să spună că instituţia a fost folosită ca armă politică, că a făcut poliţie politică. Aşa cum am promis încă de la preluarea mandatului am fost un prefect al tuturor ieşenilor și mi-am desfăşurat activitatea în interesul tuturor cetăţenilor.
Am preluat proiectul european câştigat de Instituţia Prefectului - Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor publice oferite cetăţenilor judeţului Iaşi, prin dezvoltarea capacităţii de gestionare a informaţiei la nivelul Instituţiei Prefectului Judeţului Iaşi şi facilitarea comunicării inter-instituţionale - din momentul în care s-a demarat implementarea lui. În cei doi ani de mandat am reuşit să finalizăm acest proiect în valoare de peste trei milioane de lei şi să implementăm toate prevederile convenite cu instituţiile Uniunii Europene. Sper ca în timp, beneficiile acestui important proiect să se simtă în principal la nivelul serviciilor oferite ieşenilor.
O altă parte importantă a mandatului meu în fruntea Instituţiei Prefectului – Judeţul Iaşi a fost legată de relaţia cu societatea civilă. Am fost aproape de toate problemele ridicate de persoanele vârstnice, de ONG-uri, de mediul de afaceri, de toţi cetăţenii care au avut nevoie de sprijinul instituţiei. Cred că persoanele cu care am colaborat în această perioadă pot să vă confirme acest lucru. Ca exemple vă pot oferi activitatea Comisiei de Dialog Social, una dintre cele mai active din ţară, dar şi activitatea din cadrul Comisiei pentru persoanele vârstnice. În plus, am resuscitat Consiliul de Dezvoltare Economică şi Socială. În cadrul acestuia au fost înfiinţate noi comisii, iar una dintre ele, cea de construcţii, a pus bazele unui cluster care a câştigat deja fonduri europene pentru dezvoltarea lui.
În aceşti doi ani de mandat am pus mare accent şi pe relaţia cu cetăţenii. Uşa mea a fost deschisă pentru toţi locuitorii judeţului Iaşi. Am organizat audienţe săptămânale, cu foarte puţine excepţii, şi am încercat să vin în ajutorul tuturor celor care aveau nevoie. În acest context, a fost modificat şi site-ul instituţiei, care a devenit mai atractiv pentru cetăţeni, cu mai multe informaţii despre activitatea instituţiei, dar şi cu noi metode de interacţiune cu ieşenii. În momentul în care am avut multe solicitări de la cetăţenii judeţului am organizat audienţe în teritoriu, pentru a veni în sprijinul celor care nu se pot deplasa până în municipiul Iaşi. În total, am primit în audienţă peste 1.000 de persoane.
M-am implicat şi în rezolvarea situaţiei din comuna A. I. Cuza. Acolo era un blocaj care trena de ani buni. Am reuşit să aduc la aceeaşi masă autorităţile locale, autorităţile judeţene, instituţii deconcentrate din Iaşi, Bacău şi Suceava în încercarea de a rezolva problemele oamenilor care stau cu ameninţarea râului Siret la uşă. Sper eu că situaţia s-a deblocat şi a intrat pe un făgaş normal pentru realizarea lucrărilor de amenajare a albiei râului Siret.
Un alt proiect care a fost implementat în mandatul meu, cu un real succes, a fost cel al întâlnirilor cu primarii, secretarii, responsabilii din primăriile din judeţ. Am încercat, şi spun eu am reuşit să realizăm o legătură între instituţiile deconcentrate şi autorităţile locale. Primarii au avut legătură directă cu reprezentanţii unor instituţii cu care trebuie să colaboreze şi întâmpinau diverse probleme. Au fost organizate 25 de astfel de întâlniri.
O altă prioritate a mandatului meu a fost dezvoltarea sectorului de agricultură al judeţului. În acest sens au fost organizate mai multe întâlniri menite să ajute acest sector extrem de important al Iaşului. Una dintre cele mai importante dezbateri pe linie de agricultură a avut loc în 2013, cu tema „Agricultura judeţului Iaşi în perspectiva noii politici agricole comune – probleme actuale, oportunităţi de viitor”, la care au participat în jur de 100 de fermieri, parlamentari, directori de instituţii deconcentrate.
Am avut un mandat greu şi din punct de vedere al situaţiilor de urgenţă. Am avut viscol şi căderi importante de zăpadă iarna, inundaţii primăvara, dar şi caniculă şi secetă în perioada de vară. Am coordonat toate aceste servicii pentru ca ieşenii să nu fie foarte afectaţi de aceste fenomene meteorologice extreme. Poate că un motiv pentru care nu apărut probleme foarte mari în acest domeniu este şi că am avut grijă ca toate instituţiile, pornind de la Instituţia Prefectului, să îşi facă treaba exemplar.
Dincolo de toate aceste proiecte, m-am ocupat, alături de colegii mei, şi de activitatea mai puţin vizibilă, dar care este absolut necesară pentru o instituţie care reprezintă Guvernul în teritoriu. Corpul de Control al Prefectului a efectuat peste 160 de verificări pe baza sesizărilor depuse la Instituţia Prefectului. Au fost verificate în jur de 12.000 de hotărâri aprobate de consiliile locale și Consiliul Judeţean, dar și aproximativ 100.000 de dispoziţii emise de primari și preşedintele Consiliului Judeţean. Totodată, au fost realizate peste 150 de proceduri prealabile și 25 de acţiuni în instanţă cu privire la actele emise de autorităţile locale. În perioada în care am fost prefect al judeţului Iaşi s-a finalizat și procesul de analiză a cererilor depuse pe baza Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despăgubiri sau compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa, ca urmare a stării de război şi a aplicării Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, modificată şi completată. În aceeaşi perioadă au fost emise și aproximativ 1.300 de hotărâri ale Comisiei Judeţene de Fond Funciar. La Instituţia Prefectului au fost depuse în jur de 5.000 de petiţii. Doar la nivelul anului 2013 instituţia a avut 1.320 de cauze în instanţă. În cei peste doi ani de mandat au fost organizate alegeri parlamentare și europarlamentare în mod corect, transparent şi în deplină legalitate.
La final de mandat pot să spun că părăsesc o instituţie care funcţionează fără sincope. Sper ca noul prefect al judeţului Iaşi să ducă mai departe proiectele aflate în curs de derulare și îi urez succes în îndeplinirea atribuţiilor în serviciul ieşenilor.
ROMEO OLTEANU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei