Reclamaţii trăsnite la Protecţia Consumatorului
Dimensiune font:
Sute de reclamaţii ajung în fiecare an pe adresa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Bacău. De cele mai multe ori, petiţiile sunt reale şi reclamă situaţii adevărate. Există însă şi plângeri amuzante, care de multe ori frizează penibilul
În prima jumătate de an, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Bacău a recepţionat şi procesat aproape 600 de petiţii. „Este o mare problemă pentru că, dacă, de exemplu, primim prin poşta electronică o reclamaţie, de multe ori nu ni se furnizează toate datele, nu ne oferă documentele probatorii, nu mai zic de identitatea petiţionarului. Or, dacă e vorba în petiţie de alimente expirate sau alterate nu putem să ne permitem să nu verificăm. Însă, de multe ori, petiţiile nu se încadrează în sfera obligaţiilor noastre”, ne-a declarat comisarul şef adjunct Alin George Năstasă.
Bunăoară, o astfel de reclamaţie a sosit din partea unui băcăuan care se plângea că operatorul de telefonie refuză să-i accepte portarea numărului în altă reţea. La o verificare mai amănunţită, comisarii au descoperit că acel consumator nici măcar nu avea scoasă cartela telefonică din ambalaj. O altă persoană s-a plâns că nu a fost lăsată de agenţii de pază să fumeze o ţigară electronică în incinta unui magazin, în vreme ce alta era nemulţumită că administraţia Cimitirului central o taxează, deşi tatăl său fusese veteran şi ar fi trebuit scutit de „taxe”.
Plângere pentru prepeliţe
În luna mai a fost înregistrată şi o plângere din partea unui consumator care a reclamat faptul că a achiziţionat de la un magazin 40 de prepeliţe care erau puse în vânzare într-o formă multiplu de cinci - patru femele şi un mascul. „După o perioada de două săptămâni, când păsările au început să se ouă, consumatorul a constatat că proporţia era inversă, patru masculi şi o femelă pe fiecare familie de cinci. După verificarea celor reclamate, operatorul economic a înlocuit prepeliţele în conformitate cu oferta iniţială”, a adăugat şeful CJPC Bacău.
În urmă cu o lună, instituţia a înregistrat o altă reclamaţie redirecţionată instituţiei băcăuane de către CJPC Mureş, având ca obiect o jucărie destinată copiilor cu vârstă de peste patru ani, cumpărată dintr-un magazin din incinta Arena Mall Bacău, care pronunţa cuvinte obscene. Operatorul economic a fost amendat cu suma de 5.000 lei şi i s-a interzis să mai vândă astfel de jucării.
Plângeri ciudate
Printre consumatorii nemulţumiţi se numără şi unii reclamagii de profesie care pur şi simplu bombardează Protecţia Consumatorului cu tot soiul de petiţii. Ei nu merg în magazine pentru a achiziţiona vreun bun, ci pur şi simplu pentru a căuta produse la care să găsească un defect pe care să-l poată reclama. La sediul CJPC Bacău mai ajung tot soiul de reclamaţii. De exemplu, o doamnă din Moineşti a reclamat o angajată a unui magazin că le face ochi dulci bărbaţilor, inclusiv soţului ei, şi când vine acasă, acesta devine violent. Prin urmare, le-a cerut comisarilor Protecţiei Consumatorilor să ia măsuri în această speţă. Un alt domn reclamă că pe Aeroportul din Bacău ar există dispozitive de bruiaj care, în opinia sa, ar pune viaţă locuitorilor în pericol, în vreme ce un alt concitadin reclamă că, într-un anume cimitir, a fost lăsat un sicriu în mijlocul aleii şi s-ar impune că un angajat al Protecţiei Consumatorilor să intervină. Petiţii au mai venit şi prin intermediul liniei telefonice 9551.
La acest număr, un consumator reclamă hipermarketurile care, împreună, au format o alianţa „în scopul precis de a-l otrăvi”, un altul se arată terorizat că este urmărit de nu se ştie cine, care vrea să-l execute, motiv pentru care nu mai poate ieşi din casă. Comic a fost apelul venit din partea unui consumator, întrucât îngurgitase o cantitate apreciabilă de alcool şi, printre sughiţuri, reclamă un anume restaurant-bar că nu-i mai „serveşte” fise pentru a mai juca la „păcănele”. Florin CRĂCIUN
„Unii consumatori, pe care, de altfel, îi vedem foarte des pe la noi, fac plângeri din plăcere sau poate din obişnuinţă ori alt motiv mai puţin în regulă” - Alin Năstasă, şeful CJPC Bacău
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau