Şantierele „gâtuie” transportul în comun
Dimensiune font:
Un alt motiv care conduce la depăşirea timpilor alocaţi unei curse îl constituie aglomeraţia din trafic
Întocmite, în general, în funcţie de dinamica fluxului de călători şi de particularităţile fiecărui traseu, graficele mijloacelor de transport ajung rareori să fie respectate, în principal din cauza modului cum se circulă în oraş. Chiar dacă ne aflăm într-o perioadă în care, din cauza vacanţei elevilor şi studenţilor, fluxul de călători este unul scăzut, cei care se încumetă să utilizeze transportul public ajung la concluzia că mai repede ajungi pe jos la destinaţie decât folosind autobuzele RATP. Evident, nu este vina angajaţilor regiei, ci mai degrabă a lipsei de soluţii atunci când, pe anumite zone, au loc lucrări la infrastructura rutieră. Spre exemplu, autobuzele de pe traseul 41, sunt, zi de zi, prizonierele traficului de coşmar de pe tronsonul Pd. Roş - Nicolina. „Am luat un autobuz din Târgu Cucu spre Ciurea. A făcut 20 de minute până în Podu Roş, din cauza aglomeraţiei de pe strada Palat şi de pe Şoseaua Nicolina. La urcarea pe pasarela Nicolina, am constat un alt motiv pentru care se circula atât de greu: un poliţist de la Rutieră dirija circulaţia într-o intersecţie semaforizată! De-a dreptul hilar... Apoi, până în Rond Tehnopolis, alte 25 de minute, din cauza şantierului”, spune un ieşean din Lunca Cetăţuii. Cât priveşte semaforizarea de pe tronsoanele afectate, aceasta îi aduce la exasperare atât pe şoferi, cât şi pe călători. „Cred că semaforul din intersecţia cu Sf. Lazăr, l-am trecut din a treia încercare! Dacă tot sparg întreg oraşul, edilii trebuiau să se gândească şi la soluţii pentru mijloacele de transport, nu să ne lase să ne zeci de minute în ambuteiaje, la temperaturi de 40 de grade în interiorul autobuzelor”, spune acelaşi ieşean indignat.
Sfatul celor de la RATP: evitaţi strada Palat!
Cât priveşte poziţia celor de la RATP, aceştia susţin că, deocamdată, nu există soluţii. „Pe traseul 41 operăm cu un număr mare de unităţi pentru această perioadă: 14. La o durată de 70 de minute estimată pentru parcurgerea distanţei dintre Rond Agronomie şi Rond CUG, intervalul de urmărire ar fi de cinci minute. Între Copou şi B-dul Independenţei sunt şase semafoare. Dacă un autobuz le prinde pe toate, este ajuns din urmă de un altul. În alte puncte ale traseului apar gâtuiri ale graficului, cele mai multe înregistrându-se în zona Palat sau Podu Roş”, spun reprezentanţii RATP.
Bicicleta, o posibilă soluţie!
Pe traseul 11, aceeaşi problemă. Lucrările de pe Nicolae Iorga şi calea Chişinăului fac ca autobuzele să depăşească cele 80 de minute alocate unei curse între Tătăraşi Nord şi Dacia. Porţiunile cele mai delicate sunt cele de pe tronsonul Ţesătura - Bazar şi B-dul Metalurgiei - Doi Băieţi, unde frecvent apar ambuteiaje. În plus, datorită lucrărilor de pe podul Metalurgiei, săptămâna trecută s-a circulat pe o rută ocolitoare, situaţie în care autobuzele au avut nevoie de mai mult de 90 de minute pentru a face tot traseul. Cu alte cuvinte, viteza medie cu care au ajuns să circule autobuzele la orele de vârf nu trece de 20 de km/oră, fiind mai rentabil să circuli cu bicicleta decât cu mijloacele de transport în comun... Tudor DAMASCHIN
* * *
Din cauza lucrărilor de pe Nicolae Iorga şi calea Chişinăului, autobuzele depăşesc cele 80 de minute alocate unei curse între Tătăraşi Nord şi Dacia
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau