Scandal pe tema transportului de călători
Dimensiune font:
Societatea Troleibuzul SA Dumbrava Roşie a anunţat că va retrage de pe trasee mijloacele de transport din Piatra Neamţ şi le va înlocui cu autobuze * decizia a fost contestată de administraţia locală şi de organizaţiile care militează pentru transport durabil * societatea de transport public este în coordonarea Consiliului Judeţean Neamţ, instituţie condusă de social-democratul Ionel Arsene
Fără păcăleală, de la 1 aprilie, pe traseele de transport în comun din Piatra Neamţ vor circula autobuze. Decizia aparţine societăţii Troleibuzul SA, care a decis să retragă troleibuzele de pe trasee. Hotărârea este motivată de faptul că Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans nu a virat sumele cuvenite şi că ar fi nevoie şi de fluidizarea traficului şi de mijloace de transport moderne. „Nu suntem de acord cu această decizie unilaterală a Consiliului de Administraţie a SC Troleibuzul SA, deoarece este ilegală şi nefondată”, a spus ing. Silviu Sîntea, preşedintele Asociaţiei Transira, o organizaţie care militează pentru transport durabil.
După dreptate la CJ şi Prefectură
Traseele, rutele şi programele de circulaţie sunt aprobate, prin hotărâre de Consiliu Local sau Judeţean. „În cazul de faţă, acestea sunt înscrise în Contractul de delegare de gestiune a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate nr 322 din 16 august 2010, încheiat între ADI Urbtrans Piatra Neamţ şi Troleibuzul SA Dumbrava Roşie, aprobat printr-o hotărâre a Consiliului Judeţean”, se arată într-o informare a Transira. Reprezentanţii asociaţiei consideră că operatorul de transport nu poate decide ce trasee doreşte şi cu ce vehicule să opereze. „Încă din anul 2011 am atras atenţia că ADI Urbans tolerează circulaţia unor microbuze ce piratează traseele de troleibuz, aducând prejudicii materiale SC Troleibuzul SA”, mai spun cei de la Transira. Ei cer preşedintelui Consiliului Judeţean, Ionel Arsene, să asigure funcţionarea în continuare a troleibuzelor, sugerând că nu este necesar ca SC Troleibuzul SA să opereze aceste trasee, care pot fi scoase la licitaţie, iar noul operator să le exploateze cu troleibuzele sale, cum se întâmplă în alte localităţi. „Cerem Instituţiei Prefectului verificarea aspectelor ilegale şi luarea de măsuri prin instituţiile guvernamentale abilitate. Cerem eliminarea microbuzelor de pe traseele troleibuzelor”, au mai spus cei de la Transira.
„UE vrea oraşe verzi”
Ideea eliminării troleibuzelor nu a fost nici pe placul primarului Dragoş Chitic. „Nu sună bine retragerea lor din oraş. Aş fi preferat să avem discuţii pentru a analiza situaţia şi a găsi cele mai bune soluţii. Nu înţeleg cum de s-a ajuns la o astfel de situaţie şi cer conducerii Consiliului Judeţean să analizeze cum funcţionează această societate. Nu doresc că locuitori să sufere”, a spus primarul Dragoş Chitic. El pledează pentru un transport ecologic. „Suntem în UE, care vrea oraşe verzi. Solicit găsirea de soluţii şi ne-am exprimat parteneriatul în accesarea de fonduri europene pentru transportul ecologic. Nu ştiu care este soluţia cea mai potrivită, dar ştiu că există, după cum ştiu că sunt şi bani alocaţi de UE pentru dezvoltarea de transport ecologic”, a completat Dragoş Chitic. Oficialii Consiliului Judeţean nu au prezentat un punct de vedere pe această temă.
Maura ANGHEL
Transira este o organizaţie non-guvernamentală ce are ca scop promovarea şi implementarea conceptului de transport urban durabil, militând pentru introducerea, păstrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic.
1 aprilie
Aceasta este data de la care troleibuzele vor rămâne în garaj.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau