Scandalul de la aeroport, „undă de şoc la nivelul României”
Dimensiune font:
ANAF respinge dreptul aerogării ieşene de a primi rambursarea TVA aferentă lucrărilor de modernizare efectuate până în acest moment. Datorită acestei decizii, aerogara urmează să deschidă proces pentru recuperarea a 6,181 milioane de lei. Dacă decizia ANAF este corectă, potrivit lui Marius Bodea, toate aeroporturile ar trebui să înapoieze sumele primite din rambursarea TVA, creându-se „o undă de şoc”
Aeroportul Internaţional Iaşi a declarat război Fiscului. După ce reprezentanţii aerogării au aşteptat răspunsul Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), cu privire la contestaţia raportului de inspecţie fiscală nr. 558 remis de Fiscul ieşean, litigiul dintre cele două parţi nu mai poate fi soluţionat decât în instanţă. „S-a respins contestaţia făcută de aeroportul ieşean. Aşteptam ca acel răspuns să aibă mai multă profunzime şi mai multe argumente, dar am constatat că s-a făcut copy/ paste de pe raportul întocmit de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi. Aş fi vrut să am o explicaţie pentru a înţelege procedura, dar în acelaşi timp răspunsul acesta poate să ne aducă nouă câştig de cauză”, a declarat Marius Bodea, directorul Aeroportului Internaţional Iaşi. Potrivit acestuia, în răspunsul ANAF se remarcă aceeaşi confuzie făcută de reprezentanţii Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice (DGRFP) Iaşi, prin care aerogara este asimilată serviciilor comunitare de interes public. „Nu suntem serviciu comunitar, suntem serviciu economic, la care este statul român tutelar. Un aeroport nu este serviciu public comunitar cum este cel de Evidenţă a Persoanelor sau o regie de apă şi canal”, a punctat directorul Bodea.
Concurenţă „neloială” între aeroporturile din regiune
Marea supărare a conducerii aeroportului ieşean nu este legată de pierderea celor 6,181 milioane de lei, sumă aferentă rambursărilor pentru noua pistă a aeroportului, ci de faptul că aeroporturile din regiune beneficiază de un alt regim. „Nu mi-aţi dat banii, mă judec pentru ei, dar noi suntem în competiţie cu celelalte aeroporturi şi nu este firesc ca eu să plătesc cu 24% mai multe faţă de altele pentru lucrări de modernizare. Este vorba despre o concurenţă neloială la nivelul regiunii”, a punctat Marius Bodea. Potrivit acestuia, dacă se clarifică legea, specificându-se că din anul 2015 nicio regie autonomă nu mai primeşte TVA, toate aeroporturile din ţară ar trebui să dea banii proveniţi din rambursări înapoi.
Ce zice Fiscul?
Reprezentanţii Direcţiei Regionale a Finanţelor Publice Iaşi susţin că la mijloc nu este nicio neînţelegere, contrazicând astfel conducerea aerogării ieşene. „Ca urmare a verificărilor efectuate la RA Aeroportul Iaşi, inspecţia Fiscală nu a acordat dreptul de deducere pentru TVA, întrucât investiţiile efectuate nu aparţin Aeroportului, ci Consiliului Judeţean Iaşi, care este şi finanţatorul acestor lucrări, din fonduri publice”, declara Maria Ţăran, purtător de cuvânt al Direcţiei Regionale a Finanţelor Publice Iaşi, la momentul izbucnirii scandalului. Constatările Fiscului ieşean au la bază art. 206 din OUG nr. 34/2009, unde sunt precizate aspecte cu privire la situaţiile în care TVA poate fi dedusă. „La această ordonanţă s-a adăugat o circulară a Ministerului Finanţelor Publice, tocmai pentru a se evita aplicarea eronată a ordonanţei”, a completat Maria Ţăran pentru ziarul „Evenimentul Regional al Moldovei”.
* * *
„Nu voi înceta în a atrage atenţia permanent Guvernului privind politica neunitară aplicată la nivelul ţării, pentru că eu, în calitate de administrator, am obligaţia să sesizez când este distorsionată grav concurenţa. Este posibil ca prin acest proces să se genereze o undă de şoc în toată România, dar legea trebuie aplicată la fel”- Marius Bodea, directorul Aeroportului Internaţional Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau