SCCF Iaşi a pierdut 140.000 de lei din cauza şoselei de centură
Dimensiune font:
* suma reprezintă penalizările aplicate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) pentru întârzierile la lucrările de la ruta ocolitoare a Sucevei * sancţiunile sunt de 1.000 de euro/zi * lucrările trebuiau să se încheie pe 7 iunie 2014
Pentru fiecare zi de depăşire a termenului prevăzut în contract, firma constructoare, SC CF Iaşi pierde 0,1 % din valoarea lucrărilor care au mai rămas de executat. Suma este destul de înseamnă. Este vorba de aproape 1.000 de euro/zi. Sancţiunile au început să curgă de pe 7 iunie 2014, când potrivit contractului, lucrarea trebuia să fie încheiată. Până acum firma a pierdut deja aproximativ 140.000 de lei, iar penalităţile vor continua să curgă până când constructorul şi beneficiarul lucrării vor ajunge la o înţelegere şi vor încheia un act adiţional la contract.
Informaţiile au fost confirmate de prefectul judeţului Suceava, Florin Sinescu. De curând, el s-a declarat nemulţumit de ritmul lucrărilor la ruta ocolitoare. Prefectul a explicat că firma constructoare are doar 25 de muncitori pe şantier. Tot atâţia muncitori au fost şi la începutul lunii trecute, când şantierul a fost inspectat de Dan Şova, fost ministru al Transporturilor. Oficialul i-a recomandat atunci constructorului să mai aducă oameni la lucru. Numărul muncitorilor ar fi trebuit suplimentat la 90 pentru ca investiţia să fie gata în acest an. „Mă nemulţumeşte ritmul lucrărilor la ruta ocolitoare”, declara Florin Sinescu la sfârşitul lunii iunie.
Centura, la fel de scumpă ca o autostradă
Ruta ocolitoare care va scoate traficul greu din Suceava a devenit un subiect extrem de controversat. Investiţia demarată în 2009 este la fel de scumpă ca autostrada Sebeş-Turda. Aspectul a fost confirmat şi de preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Ioan Cătălin Nechifor. Şeful CJ a spus încă de la preluarea mandatului, în anul 2012, că proiectul tehnic al investiţiei este prost şi foarte scump. „De la bun început am spus că traseul este unul complicat, în primul rând din cauza solului, dar şi pentru că erau necesare multe traversări peste calea ferată, drumuri naţionale, inclusive râul Suceava. Pe parcurs, valoarea investiţiei a crescut substanţial, cu peste 60 % sută, în condiţiile în care proiectul a fost simplificat, de la o structură de tip autostradă la un drum cu două benzi, câte una pe fiecare sens de mers”, ne-a declarat Nechifor.
Potrivit informaţiilor postate pe site-au Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR), instituţie care finanţează proiectul, ruta ocolitoare costă 81 de milioane de euro. Centura Sucevei are o lungime de 12,43 de kilometri, ceea ce înseamnă că execuţia unui kilometru costă aproximativ 6,5 milioane de euro.
Un detaliu extrem de important este faptul că centura Sucevei trebuia să fie gata în 2012, dar constructorul a tot beneficiat de înţelegere din partea beneficiarului şi nu a fost sancţionat până anul acesta.
Oana ŞLEMCO
Surse neoficiale susţin că firma constructoare are datorii imense către subcontractori şi din acest motiv nicio societate comercială nu mai vrea să lucreze cu S.C CF Iaşi pe şantierul de la Suceava. Totuşi, beneficiarul lucrării a găsit o soluţie - a convins un subcontractor să-şi aducă oamenii pe şantier, iar lucrările executate de aceştia să fie decontate direct de CNADR
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau