Turceşti sau poloneze?
Dimensiune font:
Indiferent de numele firmei câştigătoare, două treimi din volumul mijloacelor de transport ce vor fi cumpărate vor ajunge la Iaşi până la sfârşitul anului, iar cealaltă treime într-un al doilea lot
Demersul de achiziţionare de noi autobuze iniţiat de municipalitatea ieşeană a atras trei oferte din partea unor puternice firme specializate, respectiv Anadolu Isuzu (Turcia), Carsan (Turcia) şi Solaris Bus (Polonia). „Toate cele trei oferte sunt în analiza noastră. După o consultare împreună cu cei care ne asigură asistenţa tehnică din partea BERD, vom da răspunsul cât mai repede. Lucrul cel mai important este că, potrivit prognozei noastre, vom putea achiziţiona peste 80 de unităţi de transport, la un preţ rezonabil, cu toate dotările necesare”, a declarat primarul Mihai Chirica. Edilul a mai anunţat că va fi supus dezbaterii Consiliului Local un proiect de hotărâre privind casarea bunurilor gestionate de CTP care nu mai sunt utilizabile fie din cauza uzurii morale, fie celei materiale.
Solaris vs Isuzu
Săptămâna trecută „Evenimentul Regional al Moldovei” vă informa că polonezii de la Solaris sunt în pole-position pentru adjudecarea contractului cu Primăria Iaşi. De fapt, disputa se reduce la o confruntare în doi, Solaris şi Isuzu, atât timp cât în spatele celor de la Karsan (firmă care, într-adevăr, a furnizat, atenţie, minibuze şi nu autobuze, în şase oraşe din România - Oradea, Focşani, Râmnicu Sărat, Râmnicu Vâlcea, Buzău şi Suceava) stau tot turcii de la Anadolu! Isuzu au de partea lor atu-ul câştigării unei licitaţii anterioare, prin care au adus la Iaşi patru autobuze, dar şi pe cel al unor oferte extrem de avantajoase, preţul unui autobuz variind între 150.000 şi 160.000 de euro. În schimb, Solaris vine cu maşini ceva mai scumpe (în jurul a 180.000 – 190.000 de euro), dar cu avantajul unei fiabilităţi ridicate a autobuzelor.
Amici cu BERD!
Ar mai fi de remarcat faptul că fabrica Solaris din Polonia a fost construită cu banii obţinuţi prin contractarea unui împrumut de la BERD, prin urmare este greu de crezut că la licitaţiile organizate de autorităţi publice care contractează împrumuturi de la BERD va câştiga altcineva în afară de Solaris. „BERD-ul vrea să se asigure că Solaris va putea să plătească ratele”, crede un cititor pe www.ziarulevenimentul.ro. Interesant este faptul că licitaţia de la Iaşi seamănă perfect cu cea organizată în 2014 de Primăria Piteşti. Atunci, Publitrans Piteşti a semnat un contract de aproape 13.000.000 de euro cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în vederea cumpărării a 70 de autobuze noi. Au existat două oferte, Karsan Automotive din Turcia şi Solaris din Polonia, câştig de cauză având aceasta din urmă. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Autobuzele care vor fi achiziţionate prin intermediul creditului BERD trebuie să îndeplinească o serie de condiţii tehnice, printre care să aibă o lungime de 12 metri şi o lăţime de 2,5 metri, câte trei uşi cu două pliuri duble, capacitatea de a transporta minim 90 de pasageri şi de a deţine minimum 25 de scaune. Mijloacele de transport în comun vor avea podeaua joasă, acces pentru persoane cu dizabilităţi şi spaţiu rezervat pentru scaun. De asemenea, vor avea aer condiţionat în salonul de pasageri şi în cabina conducătorului auto.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau