Unde nu-i cap, vai de călători!
Dimensiune font:
Ieșenii sar din nou la gâtul edililor, reproșăndu-le lipsa de viziunea atunci când au decis desființarea unui tronson extrem de util
Circulația tramvaielor a fost blocată zilele trecute pe Nicolae Iorga după ce vagonul de tip ST10, cu număr de parc 275, s-a defectat în dreptul gării Nicolina. Evident, circulația tramvaielor de pe traseul 11 a fost dată peste cap, motiv pentru care s-a luat decizia ca vagoanele din Dacia să fie redirecționate către Tătărași Nord, prin Târgu Cucu. Mai mult decât atât, s-a decis trimiterea câtorva autobuze care operau pe traseul 28 pentru a prelua călătorii de pe traseul 11. Manevre lungi și timp irosit care readuc în actualitate necesitatea menținerii liniei de pe Splai Bahlui Mal Drept, extrem de utilă atunci când apar blocaje pe Nicolae Iorga. ”Nu ar fi fost mai simplu să fi trimis tramvaiele aflate în trafic prin Podu de Piatră - Podu Roș, dacă se păstra linia aceasta, domnule Mihai Chirica? Se evita un blocaj de acest fel și nu se scoateau autobuze de pe traseul 28 pentru a prelua călătorii de pe traseul 11. Eliminarea acestui segment de linie a fost una din deciziile care a umbrit toată modernizarea liniei de tramvai din Iași, distrugând o legătură vitală pentru transportul cu tramvaiul. Sperăm ca în maxim doi ani să ajungeți la concluzia că s-a făcut o greșeală și să readuceți tramvaiul la loc pe Splai”, spune un ieșean.
Doar avantaje
Modul în care edilii oraşului au gândit să reabiliteze zona Podu Roş - Şoseaua Naţională, principalul element constituindu-l desfiinţarea liniei de tramvai, a generat iritarea reprezentanților societății civile. Aceștia au susținut că nu are niciun sens eliminarea liniei pentru a se face loc unei străzi, cu atât mai mult cu cât edilii de bat cu pumnii în piept că susțin și promovează transportul ecologic și cel public.
Facem precizarea că traseul 5 a fost unul dintre cele mai circulate din oraș, iar linia de pe Splai Bahlui Mal Drept, dincolo de avantajul de a fi o ”supapă” pentru RATP atunci când au loc ambuteiaje pe Nicolae Iorga, ar fi permis reactivarea cel puțin a uneia dintre legăturile care au funcționat înainte de Revoluției: Dacia – CUG (fostul traseu 10) sau Canta – CUG (fostul traseu 14). Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau