UTI Grup reacţionează dur la acuzaţiile lui Mihai Chirica
Dimensiune font:
Etichetând afirmaţiile edilului drept „acuzaţii false”, specialiştii bucureşteni susţin că primarul interimar etalează o abordare tendenţioasă a subiectului, din moment ce a făcut parte din comisia care a aprobat proiectul elaborat de Search Corporation
Ultimele declaraţiile ale primarului interimar Mihai Chirica referitoare la faptul că reglementările de trafic sunt făcute din birouri, fără a ţine cont de realitatea din teren, i-au făcut pe reprezentanţii UTI Grup, firma care implementează sistemul de management al traficului în Iaşi, să vină cu o serie de precizări. „Nu a fost decizia UTI Grup să amplaseze semafoarele în anumite zone, nici să scoată corpuri de semafor de tip verde intermitent sau cronometrele din intersecţii. Reproşurile care ni se aduc atât de cetăţeni, cât şi de primar, nu trebuie direcţionate către UTI, ci adresate proiectantului sau autorităţilor cu care au colaborat proiectanţii. Ca o practică generală, se evită cu bună ştiinţă şi în mod tendenţios faţă de UTI să se precizeze că proiectul a fost avizat de către PMI (Primăria Municipiului Iaşi, n.r.) prin Comisia Municipală de Circulaţie, din care făceau parte chiar persoane care acum aduc critici proiectului. Precizăm că din Comisia Municipală de Circulaţie mai fac parte Direcţia Tehnică a PMI, Poliţia Locală, Poliţia Rutieră, Citadin şi SPI. Prin urmare, particularităţile anumitor zone trebuiau cunoscute de aceste instituţii şi exprimate în această Comisie şi nu de către UTI, care a primit un proiect pe care a trebuit să-l execute şi pe care l-a executat întocmai, inclusiv cu modificările aduse prin dispoziţiile de şantier ale proiectului aprobate de către PMI, survenite în urma celor peste 150 de note de constatare din teren”, se arată într-un comunicat al celor de UTI.
Cinci ani de întârzieri
O altă constatare este cea potrivit căreia sistemul a fost proiectat de către compania Search Corporation din România în urmă cu aproximativ 5 ani, când traficul rutier înregistrat în acest oraş avea alţi parametri, în principal din punct de vedere al volumului de vehicule în intersecţiile proiectului. în plus, în perioada scursă între proiectare şi execuţie au mai apărut re-geometrizări de artere, reglementări noi de sensuri unice, benzi noi, zone pietonale, modificări în amplasarea staţiilor de transport public, acces auto la construcţii adiacente (Palas Mall, Carrefour sau Kaufland), situaţii cunoscute de către Comisia Municipală de Circulaţie. „Afirmăm, încă o dată, că UTI a respectat prevederile contractuale şi indicaţiile din caietul de sarcini. Întârzierile care au apărut în derularea proiectului sunt cauzate şi de faptul că administraţia locală nu a asigurat, în timpul prevăzut de graficul de lucrări, condiţiile stipulate în contract: branşamentele electrice necesare, dezafectarea instalaţiilor vechi, avizele necesare respectării cadrului legal. Fără acestea, lucrările nu puteau înainta, iar dovadă în acest sens sunt numeroasele notificări pe care le-am adresat Primăriei”, mai spun reprezentanţii UTI. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau