Zilnic, 200 de ieşeni îşi schimbă buletinele
Dimensiune font:
Aceasta este cifra rezultată după ce reprezentanţii Serviciului de Evidenţă a Persoanelor Iaşi au anunaţt că în primul trimestru al anului au fost depuse peste 17.000 de cereri * 310 acte de identitate eliberate au fost eliberate pentru românii din străinătate, iar 24 pentru persoane din Penitenciar
Reprezentanţii Direcţiei Locale de Evidenţă a Persoanelor (DLEP) Iaşi au înregistrat în primul trimestru al acestui an 17.058 cereri depuse la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor. Spre comparaţie, în perioada similară a anului trecut au fost soluţionate 15.973 astfel de cereri. Din cererile depuse în perioada ianuarie – martie 2018, 14.297 au fost pentru cartea de identitate definitivă, 1.938 au fost pentru stabilirea reşedinţei (viza de flotant), iar 823 cereri au fost pentru cartea de identitate provizorie. „Principalele motive pentru care au fost solicitate actele de identitate au fost expirarea termenului de valabilitate, schimbarea domiciliului/numelui, pierderea/furtul/deteriorirarea documentului sau împlinirea vârstei de 14 ani (primul buletin). De asemenea, s-au înregistrat 310 acte identitate eliberate pe bază de procură specială pentru românii din străinătate şi 24 astfel de documente pentru persoanele private de libertate din Penitenciarul Iaşi” a explicat directorul DLEP Iaşi, Marius Bodoga.
Ultima zi a campaniei „Prioritate la Identitate”
Lista cererilor cuprinde şi 1.111 solicitări preluate prin intermediul staţiei mobile, inclusiv cele din cadrul campaniei „Prioritate la Identitate”, acţiune demarată pe 22 februarie şi care se va încheia joi, 19 aprilie. Amintim faptul că prin intermediul acestei campanii, Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Iaşi facilitează preluarea cererilor în vederea eliberării actelor de identitate şi clarificarea statutului civil. În acest fel, persoanele în cauză nu mai sunt nevoite să se deplaseze în municipiul Iaşi pentru obţinerea actului de identitate, întrucât eliberarea documentului se face în comuna de domiciliu prin intermediul posturilor de poliţie.
Buletin gata într-o săptămână
În prezent, termenul de eliberare a documentelor este de şapte zile lucrătoare pentru cărţile de identitate, respectiv trei zile lucrătoare pentru vizele de reşedinţă şi pentru cărţile de identitate provizorii. Reducerea termenului pentru obţinerea actelor de identitate se poate face prin audienţă la conducerea instituţiei, doar pentru motive justificate temeinic. Audienţele se desfăşoară în fiecare miercuri, ora 14, la sediul Serviciului de Evidenţă a Persoanelor din Iulius Mall, etaj 2. Înscrierile se fac la ofiţerul de serviciu, iar fişa de audienţă trebuie însoţită de documente ce justifică urgentarea soluţionării cererii. Tudor DAMASCHIN
* * *
550.000
Este numărul locuitorilor deserviţi de Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau