„Cârpeli” pentru educaţia românească
Dimensiune font:
Social-democrata Mihaela Huncă, secretar al Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaţilor, susţine că este nevoie de adaptarea educaţiei la realităţile actuale, astfel încât tinerii să iasă din şcoală pregătiţi pentru piaţa muncii, nu doar cu anumite cunoştinţe teoretice. „Cred că cele mai importante lucruri pentru copiii noştri sunt dezvoltarea capacităţii de a rezolva probleme reale şi de a lucra în echipă pentru a identifica cele mai bune soluţii. Tinerii trebuie încurajaţi să găsească soluţii pentru probleme reale cu care se confruntă chiar în cadrul comunităţii în care trăiesc. De aceea, cred că putem începe prin introducerea cel puţin o dată pe an a unei perioade de învăţământ interdisciplinar, astfel încât elevii şi studenţii să devină, în timp, din consumatori, producători de tehnologie şi inovaţii”, a declarat Mihaela Huncă. În demersul său de schimbare a sistemului de învăţământ românesc, Huncă aminteşte de faptul că în mai multe state din Europa, în care s-a pus accent pe utilizarea metodei jocului într-un mod intensiv pentru învăţare şi creşterea interesului copiilor pentru carte, precum şi a altor metode noi de predare, evaluările au arătat că rezultatele elevilor s-au îmbunătăţit. „Cred că este necesară o actualizare a metodelor de predare în domeniul educaţiei, în acord cu cerinţele de pe piaţa muncii. În acelaşi timp, cred că se impune şi o modificare a modului de raportare al elevului la profesor, prin încurajarea colaborării dintre profesori şi copii. Nu este suficient ca elevii să memoreze şi să reproducă, ci să îşi formeze competenţe şi abilităţi”, a precizat parlamentarul botoşănean. Anca BURNICHE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau