Băcăuanii vor avea autostradă, ieşenii mai aşteaptă!
Dimensiune font:
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat că va lansa licitaţiile pentru efectuarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice aferente tronsoanelor Ploieşti- Buzău, Buzău-Focşani şi Focşani-Bacău * astfel, băcăuanii fac primul pas spre visul de a avea autostradă, în timp ce ieşenii încă mai aşteaptă vizita ministrului Transporturilor, care să explice un plan de bătaie pentru legătura spre Ardeal
Visul moldovenilor de a avea autostradă, sau cel puţin un drum de mare viteză, ar putea să aibă finalitate, dacă luăm în calcul anunţul făcut ieri, 5 octombrie, de reprezentanţii Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Potrivit acestora, au fost elaborate şi depuse aplicaţiile de finanţare a studiilor de fezabilitate şi proiectelor tehnice pentru drumurile de mare viteză Ploieşti-Buzău, Buzău-Focşani, Focşani-Bacău. Deocamdată, în informarea oficială nu s-a vorbit nimic despre tronsonul Bacău – Paşcani. Finanţarea pentru acestă investiţie ar urma să fie nerambursabilă, banii fiind atraşi prin Programului Operaţional de Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient. „Scopul prezentei aplicaţii de finanţare este de a promova spre finanţare etapa de proiectare - faza Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic. Această etapă constituie primul pas în dezvoltarea infrastructurii de transport rutier prin crearea unor coridoare noi de transport, în acest caz fiind vorba despre realizarea drumului de mare viteză”, anunţă CNAIR.
Deşi vestea dată de drumarii bucureşteni ar trebui să-i bucure pe băcăuani, se pare că pentru aceştia rămâne o prioritate şoseaua de centură a municipiului. „Pentru noi, este mai urgentă şi mai importantă realizarea şoselei de centură, decât acest drum de mare viteză. Pornind de aici, speranţa mea este ca până în luna martie a anului viitor să avem semnat un contract de execuţie pentru acestă lucrare şi bani prevăzuţi în bugetul pe anul 2018 pentru începerea lucrărilor”, declară fostul şef al judeţului Bacău, social-democratul Dragoş Benea.
În ceea ce priveşte drumul de mare viteză ce urmează să tranziteze judeţul Bacău, pesedistul este de părere că acesta vă ajuta la dezvoltarea zonei, cu atât mai mult cu cât municipiul se bazează pe industrie, viind un oraş de tranzit la mijlocul traseului dintre Iaşi şi Braşov. „Este foarte important ca Moldova să fie legată de Transilvania, însă nu cred că A8 (Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, n.r.) se va face în acest deceniu datorită costurilor foarte ridicate”, conchide Dragoş Benea, spusele acestuia fiind confirmate practic de cei zece ani de zile care au trecut de când s-a vorbit pentru prima data de Autostrada „Unirii”, însă fără a se face nimic.
Citeşte şi Războiul prefecţilor
Ieşenii încă mai speră
Dacă băcăuanii au primit ieri o veste bună din partea CNAIR, ieşenii încă aşteaptă vizita ministrului Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, care ar trebui să prezinte planul de abordare a proiectului autostrăzii „Unirii”. Reamintim că pe această speţă reprezentanţii CNAIR au anunţat, la mijlocul verii, că intenţionează să dea drumul licitaţiei pentru execuţia proiectului tehnic al acestei investii, dar şi execuţia unei părţi din mult aşteptatul tronson de drum. De remarcat faptul că autostrada ce ar trebui să lege Moldova de Vestul ţării nu are în acest moment studii de fezabilitate conforme, documentele în baza cărora urmează să se demareze lucrările fiind expirate. Pe acest subiect reprezentanţii CNAIR au dat asigurări că studiile de fezabilitatea realizate în perioada 2009-2011 vor fi „actualizate” din mers de „specialiştii” din companiei, descoperiţi la scurt timp după ce pe firul licitaţiilor pentru refacerea documentaţiei aferente autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş au intrat şi inspectorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie. Anca BURNICHE
* * *
Autostrada A7 sau drumul expres pe ruta Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani ar urma să aibă o lungime de aproape 330 km şi va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, care în prezent se desfăşoară pe DN2, un drum naţional cu câte o bandă pe sens şi un acostament puţin mai lat, folosit drept încă o bandă de circulaţie. Costul total estimat este de 1,35 miliarde de euro.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau