Consultări pe tema turismului sucevean
Dimensiune font:
Frumuseţile Bucovinei ar putea fi promovate la Milano, Berlin, Paris sau Tokyo, dacă autorităţile judeţene din Suceava vor lua în calcul ideile de promovare turistică aduse de pemepistul Corneliu Popovici
Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi actual şef al pemepiştilor suceveni Corneliu Popovici propune înfiinţarea unui consiliu consultativ judeţean în domeniul turismului. Potrivit acestuia, din noul for ar trebui să facă parte autorităţile locale şi judeţene, agenţiile de turism, precum şi structurile care oferă cazare în principalele zone vizitate de drumeţi. „Din păcate, plecăm în momentul de faţă de pe locul 12 în ceea ce priveşte numărul de turişti, fapt care nu ne onorează, şi trebuie să vedem cum îi determinăm pe vizitatori să vină în număr cât mai mare în judeţul Suceava. Avem Muzeul de Istorie, Cetatea de Scaun, Festivalul Medieval, Lada de zestre, dar ne întrebăm cât ne costă şi care este efectul acţiunilor care se organizează în momentul de faţă asupra activităţii turistice din judeţul Suceava”, a precizat Corneliu Popovici, evidenţiind faptul că promovarea adevărată nu se face prin baloane, pixuri sau şepci, ci trebuie gândit un plan de acţiune care să fie aplicat de o singură instituţie, cum este Consiliul Judeţean. Astfel, pemepistul vrea să-şi pună în valoare experienţa dobândită la Bucureşti, pentru a urca judeţul în topul preferinţelor vizitatorilor. „Avem ca exemplu modul de promovare din perioada în care a existat Ministerul Turismului. Atunci exista un consiliu consultativ, iar membrii acestuia decideau cum să se distribuie sumele alocate pentru promovarea turistică, dar şi calendarul acţiunilor dintr-un an. Acelaşi lucru ar trebui şi în judeţul Suceava pentru a exista o promovare turistică unitară şi eficientă, pentru că administraţia judeţeană face un fel de promovare, pensiunile altfel, şi nu se mai înţelege nimic”, punctează liderul de partid.
În viziunea lui Corneliu Popovici, promovarea judeţului trebuie să se facă în primul rând prin popularizarea tradiţiilor şi a satului bucovinean în marile oraşe ale Europei şi din lume, cum ar fi Milano, Berlin, Paris sau Tokyo, dar şi prin promovarea regiunii în revistele de specialitate. „Actualul Consiliu Judeţean trebuie să ia o decizie în acest sens. Dacă vor ca Bucovina să fie promovată doar în faţa bucovinenilor vor obţine voturi şi atât. Dacă se doreşte ca turismul să fie o activitate profitabilă, promovarea trebuie dusă în afara judeţului şi a ţării, pentru că de acolo vin turiştii”, a conchis Popovici. Anca BURNICHE
* * *
Statisticile arată că în anul 2015, în Bucovina au venit 310.548 de turişti, iar numărul celor care au înnoptat a fost de 699.491, faţă de 583.000 în 2014.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau