Iaşul, un „Silicon Valley” al României
Dimensiune font:
IT-iştii ieşeni pot aduce, prin munca lor, o urmă de dezvoltare în Regiunea de Nord-Est, dacă este să ne raportăm la ultimele statistici şi la spusele lui Klaus Iohannis, care compară oraşul cu un „Silicon Valley” al României. Totuşi, şeful statului se declară nemulţumit de faptul că autostrada Iaşi-Târgu Mureş a rămas o himeră, care a tocat până în prezent 2,3 milioane de euro pentru studii tehnice pe care s-a pus praful
Iaşul a fost pentru o zi punctul de lucru al IT-iştilor din Regiunea de Nord-Est şi nu numai. Aici a fost realizată o dezbatere pe tema dezvoltării informatice a oraşului, la care a luat parte şi preşedintele Klaus Iohannis. Înconjurat de informaticieni, şeful statului s-a declarat încântat de modul în care a evoluat capitala Moldovei, municipiul fiind inclus în topul celor mai importante oraşe devenite hub-uri de IT, cum sunt Clujul sau Bucureştiul. „Am ţinut să vin aici tocmai pentru a da un mesaj de încurajare acestui nou Silicon Valley al României, care începe să devină Iaşul, sau noul Iaşi, cum l-am numit eu. Datele din acest moment arată că industria pe care o reprezentaţi (IT-n.r.) contribuie semnificativ la dezvoltarea unor importante centre urbane din România. Sectorul IT a depăşit trei miliarde de euro, cu o creştere medie anuală foarte mare, peste medie. Există deci premise ca, până în 2020, sectorul IT să se apropie de cinci miliarde de euro, dacă vom încuraja în continuare inovaţia, cercetarea şi dezvoltarea. Iaşul este deja, alături de oraşe precum Bucureşti, Cluj sau Timişoara, unul dintre principalele hub-uri IT din ţară. Dacă aceste mari centre au şansa să devină poveşti de succes în viitor, mizând pe dezvoltarea industriei IT, atunci toate regiunile vor avea numai de câştigat”, a declarat şeful statului. Potrivit acestuia, dezvoltarea industriei informatice la Iaşi aduce un mare serviciu autorităţilor locale, dacă este să privim în direcţia taxelor, însă poate determina şi o „revoluţie industrială” atunci când dezvoltarea se face sistematic. „Ca în orice domeniu, este nevoie însă de câteva lucruri aparent simple, pentru reuşită: un plan pe termen lung, o gândire strategică şi consens la nivelul decidenţilor politici. Fără aceste minime condiţii, orice demers riscă să-şi rateze potenţialul. Cu alte cuvinte, sunt necesare trei lucruri concrete: viziune, ambiţie şi consens”, a punctat Klaus Iohannis, precizând că oraşul are un mare potenţial de dezvoltare accelerată.
Citește și Lipsa comunicării afectează grav Spitalul Regional de Urgenţă
Până şi Iohannis vrea autostradă
Având în vedere că dezvoltarea unei comunităţi este strâns legată de condiţiile pe care le au investitorii, preşedintele Iohannis a tras un semnal de alarmă, declarându-se nemulţumit de faptul că termenele pentru realizarea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş sunt prea îndepărtate, la care se adaugă şi banii aruncaţi pe apa Sâmbetei pe nişte studii de fezabilitate dovedite a fi inutile. „Eu am declarat de mult şi rămân la părerea mea că este nevoie de autostradă. Ştiu că s-au făcut studii, s-au făcut planuri care însă nu s-au concretizat până acum... Eu sunt convins că o zonă cum este Moldova nu se poate dezvolta la nivelul resurselor dacă nu există o infrastructură adecvată. Sunt foarte mulţi investitori care ar veni în Moldova, pentru că aici este foarte multă forţă de muncă disponibilă, dar fără o infrastructură de transport dezvoltarea se poate produce cum se vede în sectorul IT, dar nu va merge foarte departe”, a conchis şeful statului, precizând că-i va încuraja pe guvernanţi să-şi facă treaba.
Despre acest tronson de drum trebuie precizat că la final săptămânii trecute ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, anunţa drept mare realizare a Guvernului de tehnocraţi refacerea studiilor de fezabilitate pentru autostrada himeră. „A fost iniţiată procedura de achiziţie publica pentru revizuirea studiului de fezabilitate şi elaborarea proiectului tehnic pentru autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, de 134 km, care va lega România de Republica Moldova. Documentaţia de atribuire a fost transmisă mai departe”, declara tehnocratul. Deşi vestea ar trebui să fie îmbucurătoare, trebuie precizat că s-au făcut 10 ani de când acest tronson de drum rămâne doar la stadiul unei linii trasate pe hârtie, pentru care statul a pierdut deja 2,3 milioane de euro. Anca BURNICHE
* * *
2,3 milioane de euro
Aceasta este suma care s-a cheltuit pentru primele studii de fezabilitate aferente autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau