Cai putere şi vise măreţe

default

Dimensiune font:

| 11-02-2017 05:45

O mână de studenţi de la Facultatea de Mecanică din cadrul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi” Iaşi vor să pună în practică teoria învăţată la cursuri, motiv pentru care au pus bazele unui proiect ambiţios pe cont propriu. Practic, aceştia muncesc pentru a-şi construi propria maşină de drift, cu care să participe la Campionatul Naţional de Drift şi la Expo&Burn, un eveniment dedicat adrenalinei şi cailor putere

Visele mici sunt frânturi ale unor aspiraţii măreţe, iar acest lucru este dovedit de o mână de studenţi ai Facultăţii de Mecanică, tinerii fiind convinşi că îmbinarea pasiunii cu munca le poate aduce bucurie şi rezultate bune. Fiind dornici să pună în aplicare informaţiile dobândite la cursuri şi să lege prietenii durabile, 25 de puşti şi-au dat întâlnire într-un garaj de la marginea Iaşului, acolo unde vor să pună „pe roate” propria maşină de drift.
Speranţe şi bani „mână de la mână”
Arătând că au dorinţă de muncă şi suficientă ambiţie de a se depăşi pe ei înşişi, tinerii au reuşit să-l convingă pe conf. univ. dr. ing. Adrian Sechelarie să facă echipă împreună şi să-i primească într-un garaj de pe Bucium, acolo unde a început aventura „micilor mecanici”. „Ideea a pornit de la un proiect mai vechi al unor colegi de-ai noştri de la Facultatea de Mecanică, ce au construit o maşină. Pornind de aici, noi ne-am propus să venim cu o variantă mult mai îmbunătăţită şi, având deopotrivă şi ajutorul Ligii Studenţilor de la Mecanică, am demarat acest proiect”, ne povesteşte cu entuziasm Petru Volocaru, în timp ce colegii săi lucrează de zor la maşina care domneşte în mijlocul garajului.


Deşi proiectul tinerilor le oferă acestora un bun prilej de a se distra prin muncă, realizarea unei maşini de drift presupune şi o bogată resursă financiară care, în cazul de faţă, nu „a căzut din cer”. „Pentru că ne dorim cu toţii să facem o maşină profi, am început să strângem bănişori din buzunarele nostre şi să contribuim, fiecare după puterile sale, la realizarea acestui nou proiect. Costurile realizării unei maşini de drifting încep de la 5.000 de euro şi pot ajunge până la 15.000 - 20.000 de euro. Până acum avem cam 2.500 de euro cheltuiţi, toţi banii puşi de echipă”, explică Petru, arătându-ne pe unul din pereţii garajului un tabel cu toate piesele cumpărate şi, în consecinţă, cu toate cheltuielile făcute. La fel de adevărat este că tinerii mecanici au încercat să-şi uşureze munca încercând să atragă şi câţiva sponsori, însă numărul celor care le-au dat o mână de ajutor a fost redus. Totuşi, proiectul lor trebuie să meargă „ca pe roate”, deoarece termenul limită pe care şi l-au impus este sfârşitul lunii aprilie, dat fiind că echipa îşi doreşte să participe la Expo&Burn, un eveniment ajuns la cea de-a noua ediţie sub coordonarea directă a Ligii Studenţeşti de la Facultatea de Mecanică. „Trebuie să terminăm maşina cât mai repede deoarece vrem să participăm la propriul nostru eveniment şi să facem spectacol. Expo&Burn este un loc de reuniune pentru mulţi drifteri din ţară şi pasionaţii auto de tuning, iar noi vrem să fim printre ei!


Cu motoarele turate

Dacă ambiţia de a lucra a venit odată cu dobândirea informaţiilor de pe băncile facultăţii, protagoniştii noştri au avut nevoie în primul rând de materia primă - maşina - care a venit sub formă de donaţie. „Noi spunem că este maşina echipei, fiind vorba despre un BMW E46 care a avut un motor de 1.800 centimetri cubi, pe benzină. Am demontat cea mai mare parte de autoturism, în acest moment concentrându-ne pe protecţia pilotului şi a pasagerului, lucrând la rollcage (cuşcă de protecţie în traducere-n.r.). Pentru aceasta folosim doar ţeavă laminată, de calitate, exact aşa cum prevede regulamentul Federaţiei Naţionale de Drift”, ne explică Petru. După finalizarea părţii de siguranţă urmează „uşurarea maşinii”, ceea ce constă în reconstrucţia capotei, portierelor... plafon, portbagaj din fibră, în final ajungându-se şi la partea de motorizare, la acest capitol puştii având aspiraţii măreţe. „Vom pune un motor aspirat, V8, de 4.400 de centimetri cubi, având undeva la 280 de cai din fabrică. După ce finalizăm această parte, vrem să facem motorul turbo, pentru a-l duce la 500 de cai putere, dar realizarea acestui lucru depinde de buget şi de costurile care vor apărea pe parcurs”.
După finalizarea proiectului, pentru a conduce maşină de drift care va ieşi de pe mâinile celor 25 de studenţi care lucrează prin rotaţie, o parte dintre aceştia vor urma şi un curs de pilotaj, tinerii intenţionând să participe şi la Campionatul Naţional de Drift.


Un „preambul” al vieţii
Povestea celor 25 de tineri care vor să se întreacă pe ei înşişi nu ar fi fost posibilă fără sprijinul acordat de conf. univ. dr. ing. Adrian Sachelarie, prin mâinile căruia au trecut generaţii de puşti puşi pe „bijuterit”. „Dacă nici eu nu-i susţin, cine să o facă? Toată povestea garajului şi a acestui mod de lucru în echipă a început cu ceva timp în urmă când o altă mână studenţi s-au apucat de construit un Aro, pentru care s-a lucrat mult afară. La venirea iernii însă aceştia au avut nevoie de un loc acoperit şi m-am gândit să-i las să lucreze în nişte magazii pe care le aveam la curte, pe Bucium”, povesteşte profesorul, mândru de studenţii care au pus umărul la muncă pentru a-şi face propriul locuşor de lucru. „Vă daţi seama că pe parcurs veneau la mine şi îmi spuneau: vrem să ne facem garaj, vrem să tragem curent, vrem să avem aer comprimat, iar eu le ziceam să facă o listă cu ce le trebuie pentru a-i ajuta”, punctează cadrul didactic. Treptat, magaziile s-au transformat în garaj, proiectele începute aici căpătau contur, deşi „viaţa echipelor” nu era mai mare de doi ani, însă prieteniile legate printre aparate de sudură, anvelope şi alte „fierătanii” pot dura zeci de ani. „Avantajul acestor echipe este dat în primul rând de faptul că tineri învaţă să se sfătuiască, se fac şedinţe între ei, se dau soluţii şi se analizează pentru a se alege cele mai bune variante. Este un prim pas pentru a şti ce vor să facă în viaţă, pentru a şti să coordoneze o echipă, să stabilească sarcini, să facă diagrame de lucru şi analize produsului final, iar toate acestea nu se învaţă în şcoală”, conchide conf. univ. dr. ing. Adrian Sachelarie, bucuros de faptul că învăţătura se extinde dincolo de băncile facultăţii.
În afară de „ghidul” nostru într-ale mecanicii, la garajul din Bucium i-am găsit şi pe Marian Butnariuc, Bianca Brumă, Valentina Popuţoaia, Bogdan Bontaş şi Alex Ababei care lucrau de zor! Anca BURNICHE 
* * *
Deviza echipei este: „Keep calm and drive de-a latu'
* * *
18.000 de persoane
au fost prezent la ediţiile anterioare ale evenimentului Expo&Burn

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Marketing la graniţa cu înşelătoria
26/12/2022 17:00

De bună seamă, nu există vreun muşteriu al hiper-supermarketurilor care să nu fi fost măcar o dată intrigat că socoteala de la raft nu-i deloc aceeaşi cu aia de la casă. Cei mai mulţi inghit găluşc ...

Urari si obiceiuri de Craciun de pe diferite meridiane
26/12/2022 13:21

In trecut, n-a existat la noi o urare specifica sarbatorilor Craciunului, iar oamenii isi urau pur si simplu "La multi ani!", contopind poate sensurile Craciunului cu cele ale Anului Nou, sau foloseau ...

Delicii culinare după reţete vechi
16/12/2022 17:20

Transformate după gust şi preferinţă, bucatele gătite in stil romanesc sunt o parte a culturii şi tradiţiilor noastre. Am preluat de la maeştri străini foarte multe preparate, la fel cum şi alţii le- ...

Narghileaua și istoria fumatului social
16/12/2022 14:14

  Fumatul ca ritual  Indiferent de motivele pentru care alegem să fumăm, putem cădea de acord că fumatul este un interludiu, un moment al nostru in mijlocul agitatiei cotidiene. Este un ritual p ...

Pledoaria unui avocat pentru artă FOTO
16/12/2022 12:40

 Aţi intalnit, pe culoarele instanţelor, avocaţi in varstă mergand greoi ori in baston, cărand o servietă veche, tocită, din piele, aţi văzut ce lucire au in priviri? Li s-a strans acolo, in ochi, ...

Izvorul cu apă vie din Nicolina FOTO
18/05/2019 14:55

Aflată intr-unul dintre cartierele Iaşului, Staţiunea Balneară „Nicolina”, parte a Societăţii de Tratament Balnear şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, satisface cele mai exigente norme p ...

Un puzzle care continuă să fascineze umanitatea: Civilizaţia Cucuteni
09/09/2017 05:30

Moldova şi-a caştigat de-a lungul timpului renumele de loc incărcat de istorie, artă şi frumos, insă puţine sunt momentele in care specialiştii au avut ocazia să-şi indrepte privirile spre bogăţiile ...

Preţul studenţiei
20/08/2017 12:00

 Cu o ofertă universitară bogată şi diversificată, dar şi cu multe alte oportunităţi, Iaşul găzduieşte anual zeci de mii de studenţi veniţi de prin toate părţile ţării, dar mai ales din ju ...

Secretele „Şcolii Moldoveneşti de Cafea”
29/07/2017 10:32

Aglomeraţie urbană, oameni care sunt intr-un du-te - vino continuu, dar un singur gand: visul la pauză. Cei mai mulţi dintre ei se opresc din tot ceea ce fac şi au un moment de respiro. Se numeşte „ ...

Eroii tăcuţi din „labirintul suferinţei” FOTO
13/05/2017 05:35

Mii de oameni din Romania suferă de cancer. Mulţi dintre ei, mai in varstă, nici nu ştiu ce au sau nici nu li se spune. Trăiesc mai mult prin spitale, acolo luptă să trăiască, sau unde, alteori, se pie ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei