Cai putere şi vise măreţe
Dimensiune font:
O mână de studenţi de la Facultatea de Mecanică din cadrul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi” Iaşi vor să pună în practică teoria învăţată la cursuri, motiv pentru care au pus bazele unui proiect ambiţios pe cont propriu. Practic, aceştia muncesc pentru a-şi construi propria maşină de drift, cu care să participe la Campionatul Naţional de Drift şi la Expo&Burn, un eveniment dedicat adrenalinei şi cailor putere
Visele mici sunt frânturi ale unor aspiraţii măreţe, iar acest lucru este dovedit de o mână de studenţi ai Facultăţii de Mecanică, tinerii fiind convinşi că îmbinarea pasiunii cu munca le poate aduce bucurie şi rezultate bune. Fiind dornici să pună în aplicare informaţiile dobândite la cursuri şi să lege prietenii durabile, 25 de puşti şi-au dat întâlnire într-un garaj de la marginea Iaşului, acolo unde vor să pună „pe roate” propria maşină de drift.
Speranţe şi bani „mână de la mână”
Arătând că au dorinţă de muncă şi suficientă ambiţie de a se depăşi pe ei înşişi, tinerii au reuşit să-l convingă pe conf. univ. dr. ing. Adrian Sechelarie să facă echipă împreună şi să-i primească într-un garaj de pe Bucium, acolo unde a început aventura „micilor mecanici”. „Ideea a pornit de la un proiect mai vechi al unor colegi de-ai noştri de la Facultatea de Mecanică, ce au construit o maşină. Pornind de aici, noi ne-am propus să venim cu o variantă mult mai îmbunătăţită şi, având deopotrivă şi ajutorul Ligii Studenţilor de la Mecanică, am demarat acest proiect”, ne povesteşte cu entuziasm Petru Volocaru, în timp ce colegii săi lucrează de zor la maşina care domneşte în mijlocul garajului.
Deşi proiectul tinerilor le oferă acestora un bun prilej de a se distra prin muncă, realizarea unei maşini de drift presupune şi o bogată resursă financiară care, în cazul de faţă, nu „a căzut din cer”. „Pentru că ne dorim cu toţii să facem o maşină profi, am început să strângem bănişori din buzunarele nostre şi să contribuim, fiecare după puterile sale, la realizarea acestui nou proiect. Costurile realizării unei maşini de drifting încep de la 5.000 de euro şi pot ajunge până la 15.000 - 20.000 de euro. Până acum avem cam 2.500 de euro cheltuiţi, toţi banii puşi de echipă”, explică Petru, arătându-ne pe unul din pereţii garajului un tabel cu toate piesele cumpărate şi, în consecinţă, cu toate cheltuielile făcute. La fel de adevărat este că tinerii mecanici au încercat să-şi uşureze munca încercând să atragă şi câţiva sponsori, însă numărul celor care le-au dat o mână de ajutor a fost redus. Totuşi, proiectul lor trebuie să meargă „ca pe roate”, deoarece termenul limită pe care şi l-au impus este sfârşitul lunii aprilie, dat fiind că echipa îşi doreşte să participe la Expo&Burn, un eveniment ajuns la cea de-a noua ediţie sub coordonarea directă a Ligii Studenţeşti de la Facultatea de Mecanică. „Trebuie să terminăm maşina cât mai repede deoarece vrem să participăm la propriul nostru eveniment şi să facem spectacol. Expo&Burn este un loc de reuniune pentru mulţi drifteri din ţară şi pasionaţii auto de tuning, iar noi vrem să fim printre ei!”
Cu motoarele turate
Dacă ambiţia de a lucra a venit odată cu dobândirea informaţiilor de pe băncile facultăţii, protagoniştii noştri au avut nevoie în primul rând de materia primă - maşina - care a venit sub formă de donaţie. „Noi spunem că este maşina echipei, fiind vorba despre un BMW E46 care a avut un motor de 1.800 centimetri cubi, pe benzină. Am demontat cea mai mare parte de autoturism, în acest moment concentrându-ne pe protecţia pilotului şi a pasagerului, lucrând la rollcage (cuşcă de protecţie în traducere-n.r.). Pentru aceasta folosim doar ţeavă laminată, de calitate, exact aşa cum prevede regulamentul Federaţiei Naţionale de Drift”, ne explică Petru. După finalizarea părţii de siguranţă urmează „uşurarea maşinii”, ceea ce constă în reconstrucţia capotei, portierelor... plafon, portbagaj din fibră, în final ajungându-se şi la partea de motorizare, la acest capitol puştii având aspiraţii măreţe. „Vom pune un motor aspirat, V8, de 4.400 de centimetri cubi, având undeva la 280 de cai din fabrică. După ce finalizăm această parte, vrem să facem motorul turbo, pentru a-l duce la 500 de cai putere, dar realizarea acestui lucru depinde de buget şi de costurile care vor apărea pe parcurs”.
După finalizarea proiectului, pentru a conduce maşină de drift care va ieşi de pe mâinile celor 25 de studenţi care lucrează prin rotaţie, o parte dintre aceştia vor urma şi un curs de pilotaj, tinerii intenţionând să participe şi la Campionatul Naţional de Drift.
Un „preambul” al vieţii
Povestea celor 25 de tineri care vor să se întreacă pe ei înşişi nu ar fi fost posibilă fără sprijinul acordat de conf. univ. dr. ing. Adrian Sachelarie, prin mâinile căruia au trecut generaţii de puşti puşi pe „bijuterit”. „Dacă nici eu nu-i susţin, cine să o facă? Toată povestea garajului şi a acestui mod de lucru în echipă a început cu ceva timp în urmă când o altă mână studenţi s-au apucat de construit un Aro, pentru care s-a lucrat mult afară. La venirea iernii însă aceştia au avut nevoie de un loc acoperit şi m-am gândit să-i las să lucreze în nişte magazii pe care le aveam la curte, pe Bucium”, povesteşte profesorul, mândru de studenţii care au pus umărul la muncă pentru a-şi face propriul locuşor de lucru. „Vă daţi seama că pe parcurs veneau la mine şi îmi spuneau: vrem să ne facem garaj, vrem să tragem curent, vrem să avem aer comprimat, iar eu le ziceam să facă o listă cu ce le trebuie pentru a-i ajuta”, punctează cadrul didactic. Treptat, magaziile s-au transformat în garaj, proiectele începute aici căpătau contur, deşi „viaţa echipelor” nu era mai mare de doi ani, însă prieteniile legate printre aparate de sudură, anvelope şi alte „fierătanii” pot dura zeci de ani. „Avantajul acestor echipe este dat în primul rând de faptul că tineri învaţă să se sfătuiască, se fac şedinţe între ei, se dau soluţii şi se analizează pentru a se alege cele mai bune variante. Este un prim pas pentru a şti ce vor să facă în viaţă, pentru a şti să coordoneze o echipă, să stabilească sarcini, să facă diagrame de lucru şi analize produsului final, iar toate acestea nu se învaţă în şcoală”, conchide conf. univ. dr. ing. Adrian Sachelarie, bucuros de faptul că învăţătura se extinde dincolo de băncile facultăţii.
În afară de „ghidul” nostru într-ale mecanicii, la garajul din Bucium i-am găsit şi pe Marian Butnariuc, Bianca Brumă, Valentina Popuţoaia, Bogdan Bontaş şi Alex Ababei care lucrau de zor! Anca BURNICHE
* * *
Deviza echipei este: „Keep calm and drive de-a latu' ”
* * *
18.000 de persoane
au fost prezent la ediţiile anterioare ale evenimentului Expo&Burn
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau