Care este procedura de reclamare a unui caz de malpraxis?
Dimensiune font:
Cotidianul „Evenimentul Regional al Moldovei” continuă rubrica „Cunoaşte-ţi drepturile!” menită să aducă în atenţie condiţiile de obţinere a drepturilor care implică calitatea de asigurat în sistemul medical din România
Putem vorbi despre malpraxis numai atunci când personalul medical nu a depus toate diligenţele necesare şi posibile pentru a trata pacientul, fiind neglijent, slab pregătit. Aşadar, când un pacient are un rezultat nefavorabil în urma unui tratament, pentru a atrage răspunderea, trebuie ca acest rezultat să fi fost cauza unei greşeli pe care personalul medical era obligat să o evite. Sintetic, atragerea răspunderii personalului medical implicat şi/sau a unităţii spitaliceşti se face în doi paşi: stabilirea existenţei unui caz de malpraxis şi dovedirea prejudiciului suferit, care poate fi de două feluri: moral şi/sau material.
Mai exact, adaugă specialistul, pentru primul pas (stabilirea existenţei unui caz de malpraxis), legea sănătăţii oferă doua variante alternative: fie sesizarea Comisiei de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis, fie sesizarea directă a instanţei de judecată.
Procedura în fata Comisiei de monitorizare şi competenta profesională pentru cazurile de malpraxis – procedură facultativă. Comisia are competenţa de a stabili dacă în cadrul actului medical reclamat există un caz de malpraxis, pe baza unui raport de expertiză întocmit de către expertul/experţii desemnaţi de Comisie în acest sens.
Pacientul care se consideră victima unui caz de malpraxis sau, după caz, succesorii persoanei decedate în urma unui caz de malpraxis pot sesiza Comisia, care stabileşte dacă există un caz de malpraxis, în termen de 3 luni de la sesizare. În acest sens, Comisia desemnează un expert/grup de experţi care întocmeşte un raport asupra cazului, pe baza căruia Comisia va lua decizia. Decizia Comisiei poate fi atacată în termen de 15 zile de la comunicare, de orice persoană implicata (pacient, medic, asigurator etc.) la Judecătoria în raza careia a avut loc actul de malpraxis reclamat.
Dacă se stabileşte că a existat un caz de malpraxis, persoana vătămată poate solicita instanţei acordarea de despăgubiri. Cristina MIHĂILĂ
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau