Tabletele de 11.000 de lei devin obligatorii din martie
Dimensiune font:
Începând din această primăvară, raportarea urgenţelor va trece exclusiv la formatul electronic * Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, s-a arătat mulţumit de perioada de testare şi urgentează implementarea raportării pe tablete * la Iaşi au fost trimise în teste 51 astfel de dispozitive, pentru 45 de maşini şi 32 echipaje ale Serviciului de Ambulanţă Judeţean Iaşi * tabletele au stârnit însă numeroase critici din partea angajaţilor de la Ambulanţă, care acuză preţul piperat al acestora şi criza de personal
Cele 51 de tablete primite de Serviciul de Ambulanţă Judeţean Iaşi vor fi prezente la purtător, la fiecare intervenţie în sistem de urgenţă, începând cu luna martie. Anunţul a fost făcut ieri de secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne (MAI), Raed Arafat. Acesta a anunţat că sistemul digital de raportare la SMURD, unităţi de primire urgenţe şi ambulanţă va fi implementat de pe 1 martie, renunţându-se astfel la hârtie. Asta în condiţiile în care, la Iaşi, SAJ are o mare problemă cu ambulanţele din dotare, funcţionând cu 45 de maşini dintr-un necesar de cel puţin 120. „Sistemul digital de raportare este deja utilizat, rata de raportare la SMURD depăşind 90%, la ambulanţă mai avem zone în care nu se raportează complet, doar parţial, iar la unităţi de primiri urgenţe, iarăşi parţial. Suntem încă în faza de testare şi încercăm ca până la sfârşitul lunii februarie să îl folosim ca sistem principal de raportare. Încercăm ca, de la 1 martie, să ajungem către oprirea utilizării hârtiei în sistem. Vom scoate treptat hârtia, şi vom folosi doar sistemul digital de raportare. Fişele pacienţilor nu vor mai fi completate pe hârtie. Nu suntem primii care facem acest lucru, sunt foarte multe ţări în care nu se mai foloseşte hârtia nici pe ambulanţe, nici în UPU-uri, ci se folosesc doar raportări digitale. Sper ca acest sistem să intre în utilizare maximă din martie, sper să putem reuşi cel puţin pe o parte, dacă nu total să intrăm 100% pe sistemul digital”, a spus Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU).
Investiţie cu scandal, la Iaşi
Lipsa semnalului şi a personalului suplimentar care să folosească tableta se numără printre problemele semnate de medicii ieşeni. Anul trecut, la momentul primirii lotului de tablete, reprezentanţii SAJ Iaşi declarau că introducerea datelor ocupă timp mai mult iar personalul de pe ambulanţe este redus. Pe tot judeţul Iaşi, SAJ are doar 32 de echipaje, în condiţiile în care numărul ar trebui să fie dublu. Mai mult, potrivit reprezentanţilor instituţiei, o persoană ar trebui să se ocupe în mod expres de această tabletă şi întreaga procedură de introducere a datelor, întrucât cei doi membri ai echipajului de pe ambulanţă merg la faţa locului, întâi de toate, pentru a salva vieţi. În cadrul conferinţei susţinute ieri de Raed Arafat, acesta a ţinut să contrazică temerile personalului medical care va folosi tableta electronică, spunând că raportarea digitală se rezumă la bifări şi răspunsuri din fişa electronică. „STS este cel care gestionează serverele sistemului pentru noi, nu există costuri suplimentare de plătit cuiva de către serviciile judeţene de Ambulanţă sau UPU. În momentul în care ai sistemul implementat şi îl foloseşti, intră în sistemul naţional, iar datele vin către DSU şi Ministerul Sănătăţii. Toată lumea a fost dotată, şi la UPU-uri şi la serviciile de Ambulanţă, şi la SMURD, cu tablete şi sisteme fixe, calculatoare, în UPU, pentru raportări digitale la punctul de triaj, pentru cei care văd pacienţii”, a completat Arafat. La Iaşi, sistemul de raportare în formă digitală a intrat în teste din septembrie, anul trecut.
Gaura din conturile primăriei, ascunsă sub preş
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau