iro - hol spital - pacient - targa (1)

Dimensiune font:

Tabletele de 11.000 de lei devin obligatorii din martie

| 31-01-2017 05:15

Începând din această primăvară, raportarea urgenţelor va trece exclusiv la formatul electronic * Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, s-a arătat mulţumit de perioada de testare şi urgentează implementarea raportării pe tablete * la Iaşi au fost trimise în teste 51 astfel de dispozitive, pentru 45 de maşini şi 32 echipaje ale Serviciului de Ambulanţă Judeţean Iaşi * tabletele au stârnit însă numeroase critici din partea angajaţilor de la Ambulanţă, care acuză preţul piperat al acestora şi criza de personal


Cele 51 de tablete primite de Serviciul de Ambulanţă Judeţean Iaşi vor fi prezente la purtător, la fiecare intervenţie în sistem de urgenţă, începând cu luna martie. Anunţul a fost făcut ieri de secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne (MAI), Raed Arafat. Acesta a anunţat că sistemul digital de raportare la SMURD, unităţi de primire urgenţe şi ambulanţă va fi implementat de pe 1 martie, renunţându-se astfel la hârtie. Asta în condiţiile în care, la Iaşi, SAJ are o mare problemă cu ambulanţele din dotare, funcţionând cu 45 de maşini dintr-un necesar de cel puţin 120. „Sistemul digital de raportare este deja utilizat, rata de raportare la SMURD depăşind 90%, la ambulanţă mai avem zone în care nu se raportează complet, doar parţial, iar la unităţi de primiri urgenţe, iarăşi parţial. Suntem încă în faza de testare şi încercăm ca până la sfârşitul lunii februarie să îl folosim ca sistem principal de raportare. Încercăm ca, de la 1 martie, să ajungem către oprirea utilizării hârtiei în sistem. Vom scoate treptat hârtia, şi vom folosi doar sistemul digital de raportare. Fişele pacienţilor nu vor mai fi completate pe hârtie. Nu suntem primii care facem acest lucru, sunt foarte multe ţări în care nu se mai foloseşte hârtia nici pe ambulanţe, nici în UPU-uri, ci se folosesc doar raportări digitale. Sper ca acest sistem să intre în utilizare maximă din martie, sper să putem reuşi cel puţin pe o parte, dacă nu total să intrăm 100% pe sistemul digital”, a spus Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU).

 

Investiţie cu scandal, la Iaşi

Lipsa semnalului şi a personalului suplimentar care să folosească tableta se numără printre problemele semnate de medicii ieşeni. Anul trecut, la momentul primirii lotului de tablete, reprezentanţii SAJ Iaşi declarau că introducerea datelor ocupă timp mai mult iar personalul de pe ambulanţe este redus. Pe tot judeţul Iaşi, SAJ are doar 32 de echipaje, în condiţiile în care numărul ar trebui să fie dublu. Mai mult, potrivit reprezentanţilor instituţiei, o persoană ar trebui să se ocupe în mod expres de această tabletă şi întreaga procedură de introducere a datelor, întrucât cei doi membri ai echipajului de pe ambulanţă merg la faţa locului, întâi de toate, pentru a salva vieţi. În cadrul conferinţei susţinute ieri de Raed Arafat, acesta a ţinut să contrazică temerile personalului medical care va folosi tableta electronică, spunând că raportarea digitală se rezumă la bifări şi răspunsuri din fişa electronică. „STS este cel care gestionează serverele sistemului pentru noi, nu există costuri suplimentare de plătit cuiva de către serviciile judeţene de Ambulanţă sau UPU. În momentul în care ai sistemul implementat şi îl foloseşti, intră în sistemul naţional, iar datele vin către DSU şi Ministerul Sănătăţii. Toată lumea a fost dotată, şi la UPU-uri şi la serviciile de Ambulanţă, şi la SMURD, cu tablete şi sisteme fixe, calculatoare, în UPU, pentru raportări digitale la punctul de triaj, pentru cei care văd pacienţii”, a completat Arafat. La Iaşi, sistemul de raportare în formă digitală a intrat în teste din septembrie, anul trecut.

 

Gaura din conturile primăriei, ascunsă sub preş


Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

Primăria municipiului Iaşi, cu sediul în bdul Ştefan cel Mare şi Sfânt nr. 11, organizează licitaţii publice pentru: 1. vânzare prin licitaţie publică conform HCL nr. 33/30.01.2018 organizată în data de 06.03.2018, ora 14.00, pentru terenul în suprafaţă de 134mp, situat în Iaşi, strada Mioriţei între nr. 2 şi 4, aparţinând domeniului privat al municipiului Iaşi. Data limită pentru depunerea dosarelor: 05.03.2018, ora 13.00; 2. vânzare prin licitaţie publică conform HCL nr. 34/30.01.2018 organizată în data de 06.03.2018, ora 14.00, pentru terenul în suprafaţă de 1062,18mp, situat în Iaşi, strada Hlincea nr. 67A, identificat în tarlaua 69, parcela 3837/52, având nr. cadastral 157758, înscris în cartea funciară nr. 157758, situat în Iaşi, strada Hlincea nr. 67. Data limită pentru depunerea dosarelor: 05.03.2018, ora 13.00; 3. vânzare prin licitaţie publică conform HCL nr. 35/30.01.2018 organizată în data de 06.03.2018, ora 14.00, pentru terenul în suprafaţă 149mp, situat în Iaşi, strada Hlincea nr. 71A, identificat în tarlaua 69, parcela 3837/51, având nr. cadastral 157789, înscris în cartea funciară nr. 157789. Data limită pentru depunerea dosarelor: 05.03.2018, ora 13.00. 4. vânzare prin licitaţie publică conform HCL nr. 36/30.01.2018 organizată în data de 06.03.2018, ora 14.00, pentru terenul în suprafaţă de 285mp, situat în Iaşi, strada Hlincea nr. 59A, identificat în tarlaua 69, parcela 3837/50, având nr. cadastral 157740, înscris în cartea funciară nr. 157740. Data limită pentru depunerea dosarelor: 05.03.2018, ora 13.00. Licitaţiile vor avea loc la primăria municipiului Iaşi din bdul Ştefan cel Mare şi Sfânt nr. 11.
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. VINI COM COPOU S.R.L. Iași, prin administrator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., numit potrivit Încheierii nr. 171/19.07.2017, pronunţată de Tribunalul Iași, în dosarul nr. 5373/99/2017, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014 și ale hotărârilor adunării creditorilor din data de 28.02.2018, anunţă scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, la data de 27.04.2018, orele 12.00, la sediul administratorului judiciar din Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor categorii de stocuri: Nr. crt. – Active propuse spre valorificare – Cantitate – Preţ unitar pe buc./litru (lei, cu T.V.A. inclus) – Valoare de pornire a licitaţiei (lei, cu T.V.A. inclus) 4. – RIESLING ITALIANDOC – vin vrac – 16.828 litri – 3, 75 lei/litru – 63.105,00 Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 26.04.2018, ora 12.00, la sediul administratorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iași. Pentru participarea la licitaţie, potenţialii cumpărători trebuie să depună la sediul administratorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iași, până la data de 26.04.2018, ora 12.00, documentele prevăzute în publicația de vânzare ce poate fi vizualizată pe site-ul www.insolventa.ro. Accesul direct la activul oferit la vânzare se face cu programare şi este condiţionat de semnarea unui Protocol de vizitare a activului care cuprinde clauze de confidenţialitate. Pentru programare ofertanţii trebuie să-şi anunţe prin fax la 0232/212231 sau e-mail vanzari@insolventa.ro intenţia de vizitare. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0749244377, 0755132471, 0757545545, 0232/243864. Administrator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L.
Date privind dosarul: Număr dosar 4833/99/2012 (număr în format vechi 304/2012) Tribunal Iaşi Judecător sindic: magistrat Dan Artenie Debitor: SC GHEZACO SRL IAŞI - în faliment Cod unic de înregistrare: 5267816, cu sediul social în Mun. Iaşi, Calea Chişinăului 94-96, jud. Iaşi. Număr de ordine în registrul comerţului J-22/444/1994 Cont: RO73BTRL02401202A47523XX Lichidator judiciar: CASA DE INSOLVENŢĂ A & B SPRL Cod de identificare fiscală 26249820. Sediul social: Iaşi, str. A. Panu, nr. 13-15, mezanin Număr de înscriere în tabloul practicienilor în insolvenţă RSP – 0403 Tel/fax 0232/211090; 0232/210640 E-mail: mariaaldea@yahoo.com PUBLICAŢIE DE VÂNZARE Nr. 3 din 16.04.2018 Subscrisa CASA DE INSOLVENŢĂ A&B SPRL, în calitate de lichidator al SC GHEZACO SRL, în faliment, anunţă vânzarea bunurilor mobile şi imobile ale debitoarei, prin licitaţie publică cu strigare, la datele de 23.04.2018; 30.04.2018; 7 mai 2018, la sediul lichidatorului în Iaşi, str. Anastasie Panu nr. 13-15, mezanin, la orele 9.00: 1. Teren intravilan în suprafață de 1.500 mp situat în Iași, Calea Chişinăului nr. 94-96, jud. Iași evaluat la suma de 102.800 euro pe care se regăsește imobilul - construcție P (341,97 mp)+et. 1 ( 154,88 mp plus terasă 201,53 mp) +et. 2 (117 mp şi terasă 34,05 mp) evaluat la 184.600 euro. 2. Cameră de cămin, situată în mun. Bârlad, str. Republicii nr. 320, bloc 1, sc. A, parter, ap. 2, jud. Vaslui, compusă dintr-o cameră şi un hol în suprafaţă totală de 20,57 mp evaluată la 5.700 euro. 3. Bunuri mobile, în valoare totală de 9.565 euro, echivalent a 43.565 lei la cursul BNR din ziua evaluării. Preţurile nu conţin TVA. Asupra imobilului din Iaşi, Calea Chişinăului nr. 94-96 există un litigiu ce face obiectul dosarului 25080/245/2017. Preţul de pornire a licitaţiei este 90% din valoarea de evaluare, respectiv, 258.660 Euro pentru imobilul teren şi construcţii din Iaşi, Calea Chişinăului nr. 94-96; 5130 Euro pentru camera de cămin şi 8608,5 Euro pentru bunurile mobile. La licitaţie se poate prezenta orice persoană juridică sau fizică care depune o garanţie de 10% din valoarea bunului, în lei, calculată la cursul BNR din ziua achitarii în contul debitoarei RO 73BTRL02401202A47523XX; CUI 5267816. Licitaţia porneşte de la preţul de pornire şi numai în sens crescător. Pasul de licitaţie este de 1000 Euro pentru bunurile imobile şi 50 lei pentru bunurile mobile. Persoanele care se prezintă la licitaţie vor prezenta originalul chitanţei de plată a garanţiei de participare, carte de identitate, certificat de înregistrare fiscală pentru persoanele juridice şi delegaţie originală pentru reprezentant. Adjudecatarul va achita preţul bunului adjudecat în maxim 30 zile. Garanţia de partipare se scade din preţul ce urmează a fi achitat sau se restituie, după caz. După achitarea preţului, pentru bunurile imobile se va încheia contract de vânzare-cumpărare în formă autentică, toate cheltuielile fiind suportate de cumpărător. Dacă adjudecatarul nu achită preţul în cele 30 zile, bunul va fi scos din nou la licitaţie, se va vinde la cel mai mare preţ oferit, iar diferenţa, dacă există, va fi suportată de adjudecatar, procesul-verbal de licitaţie constituind titlu executor. Se anulează publicaţia de vânzare nr. 2/28.03.2018 şi licitaţiile stabilite prin aceasta. 16.04.2018 Lichidator judiciar
SUSANU CLINIC IASI Chirurgie Plastică şi Reconstructivă -  Lifting cu fire
22/04/2018 00:00

Despre chirurgia plastică privită prin latura ei estetică Chirurgia plastică privită prin latura ei estetică, indiferent de varsta pacientului, are menirea de a aduce schimbări majore in aspectul acestu ...

Un caz incredibil – Doctorul care simte fizic durerea pacienților săi
21/04/2018 10:09

 Pentru doctorul Joel Salinas, numerele au personalitate, suferinta altora este resimtită ca si cum ar fi a lui, iar muzica dă nastere la culori. Salinas obisnuia să creadă că toti oamenii trec astfel ...

Adevăratul motiv pentru care magazinele vând pâinea proaspătă în pungi de hârtie maro
21/04/2018 09:59

Ai observat, probabil, că painea proaspătă preparată in supermarketuri este vandută in pungi de hartie de culoare maro. Ei bine, asta nu ca să semene cu brutăriile franceze, ci dintr-un motiv mult mai pr ...

Protestele se extind în spitalele ieşene
21/04/2018 05:45

Zeci de angajaţi ce fac parte din categoria personalului auxiliar al Institutului de Boli Cardiovasculare din Iaşi au ieşit ieri dimineaţă in faţa instituţiei, protestand din pricina diminuării venitu ...

FOTO! Proteste la Institutul de Boli Cardiovasculare şi la Pneumoftiziologie
20/04/2018 09:32

Zeci de angajati ce fac parte din categoria personalului auxiliar al Institutului de Boli Cardiovasculare din Iasi au iesit azi dimineată in fata institutiei, protestand din pricina diminuării veniturilor.&nb ...

O nouă zi de proteste la Pneumo: „Să ne dea sporul lor, sporul guvernanţilor!“
18/04/2018 07:00

Salariaţii din cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie din Iaşi au ieşit iarăşi ieri dimineaţă in faţa unităţii medicale, protestand astfel faţă de reducerile veniturilor resimţite in urma schimbăr ...

Spitalul de Pediatrie se reînnoieşte
18/04/2018 06:36

Consiliul Judeţean a depus pentru finanţare nerambursabilă proiectul „Extindere şi dotare unitate funcţională regională de urgenţă in cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Sf. Maria ...

IBCV tratează, din nou, cazurile de infarct miocardic acut!
18/04/2018 05:45

Începand din această săptămană, cazurile de infarct miocardic acut pot fi din nou tratate la Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. George I.M. Georgescu”. „Am inceput să pri ...

Sindicaliştii Sanitas au renunţat la proteste
17/04/2018 06:30

Reprezentanţii Sindicatului Sanitas au anunţat ieri că, momentan, actiunile de pichetate a Prefecturii Iasi sunt suspendate, deoarece, la negocierile nationale intre Federatia Sanitas şi Guvern, s-a ajuns l ...

Avocatul Poporului a verificat instituțiile din Iași!
17/04/2018 04:30

În prima parte a acestui an, Avocatul Poporului a avut de muncă mai ales in zona Moldovei, fiind efectuate 60 de anchete privind dreptul la viată si la integritate fizică si psihică si dreptul la ocro ...