Formula 1, aceeași Mărie cu altă pălărie!
Dimensiune font:
Sezonul de Formula 1 și-a consumat weekend-ul trecut primul episod de după pauza de vară, în Grand Prix-ul Belgiei, iar fanii acestui sport așteptau cu nerăbdare să vadă dacă Mercedes și-a revenit după șocul din Ungaria, acolo unde ambele mașini au terminat în afara podiumului, pentru prima oară în acest an. Pentru amatorii de pariuri sportive nu a fost probabil nicio surpriză faptul că cei doi piloți ai lui Mercedes, Lewis Hamilton și Nico Rosberg, au terminat din nou pe primele două locuri la Spa, confirmând că pe Hungaroring nu a fost decât un simplu accident.
Supremația Săgeților Argintii a început să devină însă supărătoare, ținând cont că atât spectatorii, cât mai ales telespectatorii au crezut că au scăpat de monopolul impus de Red Bull în perioada 2010-2013, echipă care a câștigat tot ce se putea câștiga. Sebastian Vettel devenise eroul negativ al competiției în ultimul său an de glorie, când s-a impus în 13 dintre cele 19 curse ale sezonului, o performanță greu de digerat de cei obișnuiți cu marile dueluri ale anilor ‘80 și ‘90.
În acest context, apariția în forță a lui Mercedes, în 2014, echipă care a profitat cel mai mult de schimbările majore de regulament, a fost primită cu un aer de ușurare de fanii Marelui Circ, care credeau că lucrurile vor reveni la normal. Numai că Hamilton a câștigat 11 curse, iar Rosberg și-a trecut în palmares 5, fapt care demonstrează că am asistat doar la un simplu transfer de putere. Cele 3 victorii ale noului star al lui Red Bull, Daniel Ricciardo, au fost o palidă consolare pentru cei care așteptau o competiție aprinsă, dar care au avut parte în cele din urmă de un duel între doi coechipieri. Un pas înainte, totuși, având în vedere că Vettel se lupta doar cu el însuși.
Plecarea germanului la Ferrari și reînvierea parteneriatului McLaren-Honda, echipă care l-a luat pe dublul campion mondial Fernando Alonso, au alimentat speranțele pentru o competiție mult mai echilibrată, însă și anul 2015 nu a făcut decât să confirme până acum că Mercedes nu are deocamdată rival în Formula 1. În cele 11 etape care s-au scurs, Hamilton a plecat de 10 ori din pole position, obținând 6 victorii, în timp ce Rosberg a bifat trei succese, iar Vettel și-a trecut în cont două victorii. Cu alte cuvinte, Mercedes a câștigat 82% dintre curse, lăsând ca suspansul să planeze doar în 18% dintre acestea. „Puțin, foarte puțin” - cum ar spune un personaj din B.D. -, dar aceasta este realitatea.
E clar că sunt șanse foarte mici ca lucrurile să se schimbe în acest sezon, lucru confirmat și de spaniolul Alonso, cel care i-a cerut echipei să se concentreze exclusiv pe viitoarea stagiune, în care McLaren-Honda promite să le țină piept celor de la Mercedes. Ferrari a dovedit că are potențial să se apropie de actuala campioană, la fel cum Williams dă semne că vrea să redevină echipa de temut de altădată, astfel că viitorul pare să sune promițător. Cu condiția ca dominația lui Mercedes să nu fie înlocuită cu o alta, poate și mai autoritară.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau