„România va intra, în câteva săptămâni, în sevraj”

1economie

Dimensiune font:

| 30-04-2025 05:22

* „România a fost ca un tip care a mâncat și a băut câțiva ani pe datorie, la restaurant” - specialiștii susțin că situația României din acest an este cu mult mai gravă decât cea a Greciei din anul 2010 * atunci, Grecia a făcut implozie când a ajuns la un deficit bugetar de 10% din PIB, iar România a avut, anul trecut, un deficit bugetar de 9,3% * „Dacă nu vom adopta modelul sud-coreean, foarte probabil că peste 4 ani vom avea un Guvern format doar din partide extremiste. Atunci se va stinge lumina în România”, susține economistul Radu Georgescu

Eurostat a publicat săptămâna trecută, datele balanței publice, 2024 vs  2023, elemente care pot defini viitoarea traiectorie a României din următorii ani.

Economistul Radu Georgescu, specialist fiscal, unul dintre criticii actualelor metode de „salvare” a țării, precizează faptul că „România va trece în următorii ani printr-un regim foarte strict” și că „mai avem vreo câteva săptămâni până trecem cu toții, la regim”. „Metaforic vorbind, România a fost ca un tip care a mâncat și a băut câțiva ani pe datorie, la restaurant. Acest tip își făcea selfie-uri din restaurant și spunea ce viață grozavă are... Acum, cei de la restaurant i-au zis că trebuie să plătească toată consumația. Mai grav este că șeful restaurantului (Germania) nu vrea să mai dea mâncare gratuită acestui tip. Fondurile PNRR sunt blocate din anul 2023, iar pe fonduri europene (din perioada 2021-2027) am primit doar 5% din bani”, precizează Radu Georgescu.

Conform datelor Eurostat, deficitul bugetar al României din anul 2024 a fost de 160 miliarde lei, cel mai mare dintre țările din UE. „Ni  s-a spus că în 2025 trebuie să avem deficit de 100 miliarde lei, Eu, ca economist care lucreaza de 20 de ani în financiar, habar nu am cum putem să reducem deficitul cu 60 miliarde lei/ an, fără să intrăm în sevraj economic. Suma de 60 miliarde lei este foarte mare pentru economia noastră”, precizează economistul.

 

 „În 2025, conform datelor oficiale publicate de Eurostat, cheltuielile cresc mai repede decât veniturile și este logic că deficitul va depăși 10%”.

 

Radu Georgescu crede că situația României din acest an este cu mult mai gravă decât cea a Greciei din anul 2010. Atunci, Grecia a  a făcut implozie când a ajuns la un deficit bugetar de 10% din PIB, iar România a avut, anul trecut, un deficit bugetar de 9,3%. „În 2025, conform datelor oficiale publicate de Eurostat, cheltuielile cresc mai repede decât veniturile și este logic că deficitul va depăși 10%. Diferențele față de Grecia 2010? Uniunea Europeană nu a lasat Grecia să intre în faliment. Grecii au primit 300 miliarde de euro pentru a se salva. Diferența este că Grecia se află în zona euro, iar falimentul Greciei era un pericol major pentru moneda euro... Uniunea Europeană are o atitudine diferită față de România. Au oprit de 2 ani finanțarea cu fonduri europene. În plus, în urmă cu 15 ani Germania era pe excedent bugetar și era motorul economiei. Azi, Germania este de 2 ani în recesiune, cu deficit bugetar și probleme mari legate de închiderea fabricilor auto... Este foarte complicat să reduci deficitele bugetare foarte mari. Grecia a tăiat cheltuielile bugetare, dar acest lucru a dus la foarte mulți ani de recesiune economică. Nici după 17 ani, Grecia nu a revenit la nivelul economic din 2008. România va intra și ea, în câteva săptămâni, în sevraj, iar acest sevraj va ține ani buni”, precizează Radu Georgescu.

Economistul crede că singura noastra șansă de a trece cu bine peste sevrajul economic este aceea a aplicării modelului sud-coreean. „După al Doilea Război Mondial, în 1950, PIB-ul Coreei de Sud era mult sub PIB-ul Romaniei. Antreprenorii din Coreea de Sud au intrat în politică și au format Guvernul. Ei au propus un plan economic pe 20 de ani, cu 3 puncte principale: toți oamenii trebuiau să muncească foarte mult, banii obținuți erau investiți 100% în educatie, spitale, infrastructură și fabrici, iar timp de 10 ani salariile și pensiile au fost inghețate. Au explicat că va fi greu 20 de ani, dar peste 20 de ani promiteau că țara va fi bogată. Oamenii au înțeles și s-au apucat de treabă. După 20 de ani de muncă susținută, Coreea de Sud a ajuns în top 15 economii din lume... Dacă nu vom adopta modelul sud-coreean, foarte probabil că peste 4 ani vom avea un Guvern format doar din partide extremiste. Atunci se va stinge lumina în România”, mai spune economistul Radu Georgescu. Daniel BACIU

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
Guvernul se pregătește să scoată uraniul  din zona Moldovei!
23/05/2025 11:36

* pentru asta, va redeschide mina de la Tulghes-Grinties (Neamt), aflată in paragină de ani de zile * pană in anul 2016, mina Crucea-Botusana (Suceava), operată de Compania Natională a Uraniului (CNU), a r ...

Lansarea proiectului:     SC ART RESIDENCE DEVELOPMENT SRL
23/05/2025 10:34

 Lansarea proiectului: SC ART RESIDENCE DEVELOPMENT SRL 

COMUNICAT DE PRESĂ  23.05.2025 Transformarea digitală a societății ROMENERG ENERGIE S.R.L. Iași orientată către creșterea intensității digitale
23/05/2025 09:00

 COMUNICAT DE PRESĂ 23.05.2025 Transformarea digitală a societătii ROMENERG ENERGIE S.R.L. Iasi orientată către cresterea intensitătii digitale

Validarea a adus apreciere în linie a leului
22/05/2025 18:57

Validarea de către CCR a mandatului de presedinte a candidatului independent Nicusor Dan a indus un sentiment de optimism in piata valutară iar leul s-a apreciat in linie fată de principalele valute. Cursul ...

De ce e mai bine să obții credite în euro, nu în lei
22/05/2025 11:41

* economistul Radu Georgescu este ferm: „Din perspectiva unui tip care a fost 4 ani director financiar intr-o bancă... toate creditele mele sunt in euro. În acest moment, plătesc o rată cu 50% ma ...

Digitalizarea proceselor de contabilitate pentru CABINET DE EXPERTIZĂ CONTABILĂ POPA IOANA ANDA SRL
22/05/2025 09:15

 Digitalizarea proceselor de contabilitate pentru CABINET DE EXPERTIZĂ CONTABILĂ POPA IOANA ANDA SRL

Un român din trei nu a redirecționat niciodată cota de 3,5% din impozit
22/05/2025 07:39

Într-un context in care neincrederea si lipsa de informare afectează profund implicarea civică, redirectionarea celor 3,5% din impozitul pe venit devine un test simplu, dar esential, al solidaritătii. ...

 „Majorarea TVA ar fi un dezastru”. Măsurile reale pe care le poate lua statul pentru a reduce deficitul
22/05/2025 05:09

Economistul Mircea Cosea avertizează că o eventuală crestere a TVA-ului ar fi „cea mai proastă măsură” pe care ar putea-o lua Guvernul in actualul context economic. In emisiunea Puterea Stirilor, prof ...

BNR nu dezvăluie noul prag psihologic al euro
21/05/2025 18:12

* la inceputul toamnei trecute, oficialii BNR, inclusiv guvernatorul său, recunosteau că leul este supraapreciat fată de euro cu circa 5%, ceea ce ar fi echivalat cu o crestere a cursului la circa 5,2 lei M ...

Finalizare proiect DIGITALIZAREA INTREPRINDERII LA S.C SUBMIT S.R.L.
21/05/2025 14:39

 Finalizare proiect DIGITALIZAREA INTREPRINDERII LA S.C SUBMIT S.R.L.

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei