Amnistia fiscală, în Monitorul oficial. Firmele corecte primesc o bonificație de 3%

000000  240242686300

Dimensiune font:

| 06-09-2024 22:40

 Amnistia fiscală a fost publicată în Monitorul oficial. Astfel, firmele care au datorii la stat la data de 31 august pot plăti datoriile principale până la 25 noiembrie și li se vor șterge dobânzile și penalitățile de întârziere.

În cazul persoanelor fizice, acestea beneficiază și de o reducere de impozit și contribuții, pe lângă ștergerea dobânzilor și penalităților. 

Astfel, românii, inclusiv cei care au avut venituri din PFA – cu datorii mai mici de 5.000 lei vor putea să anuleze jumătate din suma principală restantă la 31 august.

Pentru asta, prima dată va trebui să plătești jumătate din acea sumă, iar ulterior să depui o cerere de anulare la ANAF până pe 25 noiembrie.

Să presupunem că nu ai plătit impozit pe venit de 2000 de lei. La acea sumă s-au strâns inclusiv dobânzi și penalități. Tu va trebui să plătești 1.000 de lei, vei depune o cerere la Fisc, iar ulterior se vor șterge dobânzile, penalitățile și restul de 1.000 de lei.

Dacă datoriile depășesc 5.000 de lei, atunci, prin același mecanism ca mai sus, se va anula 25% din suma principală, ceea ce înseamnă că va trebui să plătești 75%.

Plata și depunerea cererii trebuie realizată până la 25 noiembrie. 

Firmele corecte care sunt cu plata impozitelor la zi vor beneficia de o bonificație de 3%, dar nu și Persoanele Fizice Autorizate (PFA) sau cele care au alte tipuri de venituri pentru care depun Declarația unică

Ordonanța prevede că firmele care sunt cu plata impozitelor la zi (atât cele plătitoare de impozit pe profit, cât și cele pe veniturile microîntreprinderilor) vor beneficia de o bonificație de 3%.

*Actul normativ nu precizează nimic referitor la persoanele fizice autorizate (PFA) sau cele care au venituri din alte surse (cum sunt cele din investiții).

În cazul grupului fiscal, bonificația se aplică la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă.

ANAF va constata din oficiu îndeplinirea condițiilor pentru acordarea bonificațiilor prin emiterea unei decizii, astfel:

  • în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe profit anual aferentă anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;
  • în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024.

Sumele care fac obiectul bonificației nu se restituie ci se utilizează pentru compensarea cu alte impozite și taxe.

Bonificația se acordă de către ANAF cu respectarea următoarelor condiții de către firme:

  • Să aibă depuse toate declarațiile conform vectorului fiscal;
  • Să fie stinse integral și la termenele prevăzute de lege impozitul pe profit anual/impozit pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;
  • Să nu înregistreze nicio altă obligație fiscală/bugetară restantă la termenul legal pentru depunerea declarațiilor prin care se declară impozitul pe profit anual aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, respectiv prin care se declară impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii.

Măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare

OUG are și măsuri cu privire la reducerea cheltuielilor bugetare. Redăm mai jos câteva dintre acestea: 1. Instituțiile publice vor fi obligate să cheltuiască în perioada septembrie – decembrie 2024 la nivelul mediei din perioada ianuarie – august pentru bunuri și servicii.

Sunt excluse cheltuielile cu medicamentele și materialele sanitare, cu serviciile medicale cu îngrijirea bolnavilor, cu asigurarea hranei în unitățile sanitare, în instituții de asistență socială și în unități de asistență medico-socială.

2. De asemenea, dacă se va adopta Ordonanța, nu vor putea să mai cumpere mobilă, cărți, publicații și materiale documentare, să cheltuiacă bani pentru consultanță și expertiză, pregătire profesională, studii și cercetări (cu excepția celor care sunt necesare pentru finanțarea proiectelor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile și rambursabile).

3. Investiții din fonduri publice nu vor mai putea fi făcute până la finalul anului. Excepție fac procedurile de achiziție publică care se află în etapa de comunicare a rezultatului. 

Plățile lunare efectuate în perioada septembrie – decembrie 2024 pentru aceste categorii de cheltuieli trebuie să fie cel mult la nivelul mediei plăților efectuate în perioada ianuarie – august 2024, în limita bugetului aprobat.

Sunt exceptate cheltuielile aferente obținerii finanțării și implementării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile și din Planul Național de Redresare și Reziliență al României precum și cheltuielile cu investițiile din domeniul asistență socială și sănătate.

4. Bugetarii care lucrează în domeniul fondurilor europene nu vor putea primi stimulente în perioada septembrie – decembrie 2024 dacă se află în concediu. De asemenea, acei angajați nu vor primi nici avantaje de natura combustibilului.

5. Companiile care au capital integral de Stat și primesc subvenții de la buget vor putea să mărească cheltuielile salariale doar dacă:

• au sumele prevăzute în bugetele de venituri și cheltuieli aprobate pentru anul 2024;

• au înregistrat profit net anual în ultimii 3 ani;

• nu au programate pierderi și plăți restante în anul 2024;

• subvențiile/transferurile primite de la bugetul de stat pentru activitatea operațională s-au diminuat consecutiv în ultimii 3 ani.

Proiectul mai prevede:

  • alocarea de sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului numai în situaţia în care la nivelul ordonatorului principal de credite nu este posibilă asigurarea acestora prin modificarea repartizării pe trimestre a bugetului aprobat sau prin virări de credite de angajament și credite bugetare, inclusiv în condițile reglementate prin prezentul proiect;
  • majorarea de la 1 miliard lei la 2 miliarde lei a plafonului de contractare de împrumuturi pentru unităţile administrativ- teritoriale;
  • majorarea plafonului de contractare a împrumuturilor de către unitățile administrativ-teritoriale cu suma de 1,5 mld. lei, precum și a plafonului de tragere cu suma de 700 milioane lei;
  • reglementarea modalității de utilizare la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale a excedentului anilor precedenți, precum și a sumelor neutilizate pentru implementarea Programului pentru şcoli al României, precum și unele măsuri cu privire la rectificările bugetelor autorităților locale.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Euro s-a apropiat la 0,13 bani de maximul istoric
07/10/2024 21:11

Leul a avut un inceput de săptămană usor negativ fată de euro, dolar si francul elvetian, in conditiile in care nivelul ridicat al aversiunii fată de risc stimulează plasamentele in moneda americană, con ...

Ghidul amnistiei fiscale, publicat de ANAF. Condițiile și termenul limită pentru „ștergerea” datoriilor la stat
07/10/2024 18:56

 Agentia Natională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, luni, 7 octombrie, un ghid privind amnistia fiscală de care pot beneficia, in anumite conditii, firmele si alti contribuabili. Materialul in ...

„Mai există prosperitate fără educație financiară? Economia, influențată masiv de binomul educație-incluziune financiară”
07/10/2024 13:26

* consideră Valentin Ionescu, presedintele Institutului de Studii Financiare Educatia financiară si incluziunea financiară sunt două concepte interconectate care influentează dezvoltarea economică s ...

SC REFCONSTEEL SRL anunta inceperea activitatilor proiectului DIGITALIZAREA SC REFCONSTEEL SRL ÎN VEDEREA CREȘTERII COMPETITIVITĂȚII PE PIAȚĂ
07/10/2024 09:05

 SC REFCONSTEEL SRL anunta inceperea activitatilor proiectului DIGITALIZAREA SC REFCONSTEEL SRL ÎN VEDEREA CRESTERII COMPETITIVIT ...

ANUNT de incepere implementare proiect Prioritatea PRNE_P1, Apel: Investiții pentru modernizarea icroîntreprinderilor , PR/NE/2023/P1/RSO1.3.1/1 – Microîntreprinderi SC GRANDE PUBLICITE S.R.L
07/10/2024 09:00

ANUNT de incepere implementare proiect Prioritatea PRNE_P1, Apel: Investitii pentru modernizarea microintreprinderilor , PR/NE/2023/P1/RSO1.3.1/1 – Microintreprinderi SC GRANDE PUBLICITE S.R.L

Premierul Marcel Ciolacu a luat foc după cererea Comisiei Europene privind subvențiile la energie: România nu e obligată cu nimic
05/10/2024 12:44

Premierul Marcel Ciolacu spune că Romania nu este obligată de Comisia Europeană să reducă subventiile la energie electrică si că singurul lucru pe care l-a cerut comisia este ca Romania să joace corect ...

Achiziția de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL
05/10/2024 09:00

 Achizitia de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL

ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L – lansarea proiectului: “CREȘTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂȚII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”
05/10/2024 08:59

 05.10.2024 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului - “CRESTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂTII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”  Beneficiar: ECHIPAMENTE INDIV ...

SDENTIST S.R.L. – lansarea proiectului ”Creșterea gradului de digitalizare a societății SDENTIST SRL ”
05/10/2024 08:59

05.10.2024  COMUNICAT DE PRESĂ Cresterea gradului de digitalizare a societătii SDENTIST SRL - Lansarea proiectului - Beneficiar: SDENTIST S.R.L. 

Publicul este așteptat în grădina Palas pentru spectacole teatrale inedite cu ocazia Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr, și cu peste 200 de experimente interactive, la Science Festival
04/10/2024 14:51

Publicul este asteptat in grădina Palas pentru spectacole teatrale inedite cu ocazia Festivalului International de Teatru pentru Publicul Tanăr, si cu peste 200 de experimente interactive, la Science Festival ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei