Cristian Roșu (ASF): Tendințe pe piața asigurărilor în 2019

Rosu Cristian - ASF

Dimensiune font:

| 21-05-2019 17:48

În cadrul evenimentului „Insurance Market Trends” din cadrul FIAR (Forumul Internațional Asigurări - Reasigurări) organizat de către Media Xprimm, vicepreședintele ASF - Cristian Roșu a declarat:

 

„Ce înseamnă tendințe? În DEx sunt multe răspunsuri la acestă întrebare, dar cel mai potrivit pentru noi, cred că este „Ce se mai poartă în asigurări în 2019?”

Sunt multe care ar putea face subiectul discuțiilor, dar voi trece în revistă succint principalele elemente care eu cred că vor marca anul 2019. Oricum, majoritatea temelor vor fi dezbătute în extenso în cadrul conferințelor tematice ce vor avea loc în aceste zile.

Deci, spuneam ce se poartă:

1. Dacă vorbim de asigurări, vorbim de auto și evident că și în anul 2019 se poartă RCA.

Din datele preliminare la sfârșitul trim. I 2019, putem spune că pe total piață, valoarea PBS a crescut în trim. I 2019 versus trim. I 2018 cu aproximativ 7% (2,72 miliarde lei versus 2,53 miliarde lei) din care doar RCA a crescut cu 5% (de la 926,7 milioane lei la 969,8 milioane lei). Numărul de contracte RCA a crescut cu 5% (de la 5,5 la 5,78 mil. contracte).

Se constată o creștere a ratei daunei, cu aproximativ 11% în trim. I 2019 vs. trim. I 2018, dar și o creștere a tarifului de referință cu aproximativ 10%, el fiind diferit pe clase și grupe de mașini. Dar dintr-o analiză amănunțită a tarifelor de primă, precum și a încadrării în grupele superioare de bonusare din grila de bonus-malus a autovehiculelor asigurate, nu se constată creșteri ale prețurilor ce ar putea crea îngrijorări.

Îngrijorările sunt create de unele disfuncționalități apărute între asigurători și service-urile reparatoare, disfuncții ce în ultimă instanță duc la nemulțumirea consumatorului.

Aceste neconformități au fost identificate și împreună cu cei implicați încercăm să găsim cele mai bune soluții, astfel încât să nu se creeze presiune pe prețuri (de multe ori artificială), iar consumatorul să fie mulțumit de serviciile primite pe tot lanțul de viață al produsului (de la vânzarea poliței și până la încasarea despăgubirii, dacă riscul s-a produs).

 

2. Se mai poartă asigurările mutuale.

La sfârșitul lunii aprilie a fost promulgată Legea Asigurărilor mutuale, lege care creează cadrul necesar pentru constituirea unor societăți de asigurare ce vor putea să aibă mai multă flexibilitate și transparență în funcționare față de membrii săi și să și vină în sprijinul acestora, având în vedere că scopul lor principal nu este obținerea de profit, ci acoperirea riscurilor cu costuri minimale față de membrii societăților mutuale.

 

3. Se mai poartă asigurările de locuințe.

Am observat în ultimele luni că schimbările climaterice sunt foarte clare și produc din ce în ce mai multe necazuri unor comunități din ce în ce mai mari.

Se produc și cutremure în regiuni în care până de curând se auzea expresia „de ce să-mi asigur casa la cutremur, că la noi nu este?” (a se vedea Sălajul).

Am avut schimbări de opinii, dezbateri, uneori aprinse, cu mulți factori implicați în protecția la dezastre.

Am identificat principalele elemente ce ar trebui modificate legislativ, astfel încât aceste tipuri de asigurări să devină atractive. Atractive, atât la vânzare (asigurători, PAID, brokeri), cât și la cumpărare (proprietari de locuințe).

Sperăm ca odată cu modificările ce vor surveni în legislație să apară și modificări de mentalitate. Și aici mă refer, în special, la proprietarii de imobile care ar fi bine să nu mai aștepte ajutor de la stat (primării, guvern, etc ) ci printr-o simplă poliță care valorează 10 sau 20 euro, adică echivalentul a 3 respectiv 6 pachete de țigări pe an, poți beneficia de banii necesari să-ți construiești chiar altă casă.

A se vedea inundațiile din ultima vreme !!

 

Și pentru că am tot fost întrebat foarte mult, în ultima vreme, de modificările ce vor fi incluse în noua legislație, le voi puncta doar succint :

* Introducerea riscului de furtună;

* Posibilitatea încheierii poliței PAD de asigurători, intermediari sau PAID;

* Instrumentarea și lichidarea daunelor de asigurători și/sau PAID;

* Emiterea de către asigurători în coasigurare cu PAID a poliței obligatorie și a celei facultative;

* Deschiderea acționariatului PAID către orice persoană fizică și/sau juridică cu ridicarea pragului de deținere de la 15% la 25 %, dar nu mai mult de 30 % din capitalul social;

* Și alte mici corecții, dar care vin din consecința legii și nu au impact semnificativ.

 

4. Se mai poartă asigurările de viață și de sănătate.

Tot din datele preliminare, la trim. I 2019 vs. trim. I 2018, asigurările de viață au înregistrat o creștere de 9% (de la 529 mil. lei la 575 mil. lei).

Având în vedere că, în România, asigurările de viață reprezintă 21,2 % din piața de asigurări, iar în Europa această grupă de asigurări depășește 50 %, constatăm că există un loc suficient de mare de dezvoltare cu implicații multiple, atât în economie, cât și în dispersia riscului de concentrare pe piață a asigurărilor generale.

Asigurările de sănătate își vor păstra trendul crescător din anii precedenți, cu o, probabil, tendință majorată de creștere, generată de ultimele modificări referitoare la coplata din rețelele private, prin acoperirile de la Casa de Asigurări de Sănătate a unor servicii, deci creșterea potențială a business-ului din rețelele private.

 

5. Se mai poartă asigurările cibernetice, dar se vor purta și va fi chiar funny implementarea tehnologiilor inovative în asigurări.

Adoptarea unor tehnologii emergente, în scopul îmbunătățirii business-ului, vor fi încurajate, însă acest lucru va trebui făcut în mod rațional.

 

Eu cred în câteva tehnologii care vor fi viitorul acestei piețe și vor face diferența.

 

· Internet of things - rețea formată din dispozitive fizice, electronice, software-uri și senzori, interconectate care fac schimb de date. Multe companii de asigurări-reasigurări au început să fie interesate de această tehnologie și dacă o coroborăm cu o alta, și anume 5G, constatăm că este o variantă de lucru extrem de atractivă.

· Automatizarea - tehnologia prin care un proces sau o procedură se desfășoară fără asistență umană. Această tehnologie și-a facut apariția inclusiv pe piața de asigurări din România, dar încă este în stadiul de pionierat și cam atât.

· Inteligența artificială - se află încă la început din punctul de vedere al dezvoltării, însă devine, cu siguranță, un subiect de interes.

Aplicații ale sistemelor de Inteligență artificială și-au gasit implementarea și la nivelul companiilor de asigurare, inclusiv de la noi.

Revin, suntem încă la început de drum.

 

· Tehnologiile Blockchain - un registru Blockchain este un registru digital, o bază de date distribuită, care poate fi diseminată într-o rețea de computere situate în diferite locuri și zone geografice. O copie identică a registrului este deținută de toate persoanele care fac parte dintr-o rețea blockchain.

Această tehnologie Blockchain ar putea deschide în domeniul financiar, posibilitatea dezvoltării unor aplicații care pot ajuta la creșterea eficienței operaționale, îmbunătățirea experienței furnizorului de servicii financiare sau îmbunătățirea calității și siguranței informațiilor schimbate cu terții.

Peste toate aceste tehnologii trebuie să domine asigurările de riscuri cibernetice, fără de care pierderile cauzate de eventualele atacuri cibernetice reușite, vor face ca toate tehnologiile, cât vor fi ele de revoluționare, să nu fie puse în operă și dezvoltarea să fie mult încetinită, dacă nu chiar oprită”.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei