Se schimbă legea pentru firmele din România cu mai mult de 10 angajați! Este obligatoriu pentru toți antreprenorii

000000   05500

Dimensiune font:

| 17-02-2025 11:49

Se schimbă legea pentru firmele din România cu mai mult de 10 angajați! Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) a luat o decizie importantă privind obligațiile firmelor cu mai mult de 10 angajați, inclusiv cele din sectorul vegetal și zootehnic. Fermele și alte afaceri care depășesc pragul de 10 angajați trebuie să încheie contracte colective de muncă. Este obligatoriu pentru toți antreprenorii.


Se schimbă legea pentru firmele din România cu mai mult de 10 angajați!
S-a dat ordin de la ITM pentru toate firmele din România care au mai mult de 10 angajați. Conform noii legi, firmele cu peste 10 angajați, chiar și cele din sectorul vegetal și zootehnic, au obligația de a încheia contracte colective de muncă. Este obligatorie încheierea unui contract colectiv de muncă între angajator și salariați sau între reprezentanții salariaților. Acest contract trebuie să stabilească clauze referitoare la condițiile de muncă, salarizare și alte drepturi și obligații care derivă din raporturile de muncă.

 

Ponturi pentru antreprenorii aflaţi la început de drum. Ce faci când porneşti de la zero într-o afacere
De asemenea, au fost stabilite și regulile de înființare a unui sindicat. Un sindicat poate fi înființat de cel puțin 10 salariați din aceeași unitate sau de cel puțin 20 de salariați din unități diferite, dar din cadrul aceluiași sector de activitate. ITM a informat angajatorii, salariații și toate persoanele interesate că persoanele care ocupă funcții de conducere și care asigură reprezentarea administrației în raporturile cu angajații sau care participă la luarea deciziilor la nivelul unității nu pot fi alese ca reprezentanți ai angajaților sau lucrătorilor.


 
Cert este că firmele cu peste 10 angajați sunt obligate să încheie contracte colective de muncă, conform unei decizii recente a Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM). Aceasta se aplică și angajatorilor din sectorul vegetal și zootehnic.

Lege nouă pentru angajatorii și angajații români
Până în 2026, transparența salarială trebuie să devină obligatorie, adică angajații trebuie să știe de la început ce salariu vor primi, ce posibilități de promovare au sau ce salarii au ceilalți colegi care lucrează în același domeniu. Angajaţii vor avea dreptul să știe cum sunt plătiţi raportat la alți colegi.


Noua lege îi obligă pe angajatori să comunice candidaților, încă din etapa de anunț de angajare, nivelul salarial sau intervalul salarial al postului. Această transparență financiară va facilita negocierile salariale și va asigura o mai mare corectitudine în procesele de recrutare. O noutate este aceea că salariații vor avea dreptul de a primi informații despre nivelul propriului salariu și nivelurile salariale ale colegilor care lucrează pe poziții similare. Aceste informații vor fi furnizate la cerere, iar angajatorii vor trebui să răspundă într-un termen nu mai mare de 2 luni.

Prin noua lege, contractele individuale de muncă nu vor mai putea include clauze de confidențialitate privind salariile. Noua lege le va oferi salariaților români mai multe drepturi. Angajații vor avea dreptul sa stie care este salariul, încă din faza de depunere a candidaturii, vor avea dreptul să afle care sunt criteriile de stabilire a salariilor, primelor și a altor beneficii și vor avea dreptul să ceară informații referitoare la propriul salariu, comparativ cu ceilalți angajați pe poziții similare. Potrivit unei directive europene, până în 2026 afişarea salariilor va fi obligatorie pentru toate companiile. Se dorește eliminarea așa-zisului salariu secret sau confidențial.

O altă lege valabilă pentru angajatori este să încheie contracte de muncă colective, dacă au peste 10 angajați. Noua măsură este valabilă și pentru firmele din sectorul vegetal și zootehnic. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

Continut: 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in sat Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote @yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -Lotul nr. 1 -teren situat in extravilanul comunei Sipote, sat Sipote, in suprafata de 41.880,00 mp, nr. cadastral 62525, identificat in T14, parcela 220/1/1; -Lotul nr. 2 -teren situat in extravilanul comunei Sipote, sat Chiscareni, in suprafata de 36.936,00 mp, nr.cadastral 61621, identificat in T53, parcela 843/1/43; -Lotul nr. 3 -teren situat in intravilanul satului Mitoc, comuna Sipote, F.N., in suprafata de 25.000,00 mp, nr.cadastral 61863, identificat in T81, parcela 1248/1/1; -Lotul nr. 4 -teren situat in extravilanul comunei Sipote, sat Halceni, in suprafata de 40.000,00 mp, nr. cadastral 61633, identificat in T77, parcela 1183, 1179/5, 1181/1; -Lotul nr. 5 -teren situat in extravilanul comunei Sipote, sat Halceni, in suprafata de 10.000,00 mp, nr.cadastral 61620, identificat in T77, parcela 1179/1, apartinand domeniului public al Comunei Sipote, judetul Iasi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 25/27.02.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Sipote. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Sipote, sat Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la casieria unitatii sau cu ordin de plata in contul: RO95TRE Z24A705000 200130X, deschis la Trezoreria Iasi, cod fiscal al concedentului 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.03.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.03.2025, ora 12.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Sipote, sat Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original si 1 exemplar in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 26.03.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Sipote, sat Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judet Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau-reg @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 28.02.2025.
15 martie, Ziua Mondială a Consumatorilor
15/03/2025 09:29

La data de 15 martie este marcată, anual, Ziua mondială a drepturilor consumatorului. Scopul acesteia este de a solicita factorilor de decizie respectarea si protejarea drepturilor consumatorilor, precum si d ...

ALERTĂ | Moody's retrogradează perspectiva României la negativă: impact și implicații economice
15/03/2025 06:09

Agentia de rating Moody's a anuntat schimbarea perspectivei Romaniei de la stabilă la negativă, semnaland riscuri semnificative pentru economia si finantele publice ale tării. Această decizie vine in contex ...

Rişti să pierzi reducerea de impozite, dacă nu te mişti rapid. Până la ce dată poţi pierde 10%?
14/03/2025 13:35

  Rişti să pierzi reducerea de impozite, dacă nu te mişti rapid. Pană la ce dată poţi pierde 10%? Soluţia este să foloseşti, rapid şi simplu, platforma online Ghişeul.ro, unde ai mai multe po ...

Călătoria cu trenul devine mai scumpă – Cresc prețurile la abonamente, la rezervarea locurilor și la transportul bicicletelor
14/03/2025 11:40

Din 28 martie cresc o serie de tarife la călătoria cu trenul, cele mai multe scumpiri fiind de cativa lei, insă biletele vor costa sensibil mai mult pe distante scurte. Se scumpesc cu cateva procente si abon ...

Atenție la ce mesaje primiți! ANAF atrage atenția asupra unei noi campanii frauduloase
14/03/2025 10:42

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală atenţionează că există o nouă campanie frauduloasă prin care oamenii sunt contactaţi telefonic sau prin mesaje de pretinşi angajaţi ai instituţiei care ce ...

România bate cu pumnul în masa Comisiei Europene și cere amânarea închiderii centralelor pe cărbune: Ne-au salvat în momentele de criză
13/03/2025 20:51

Autorităţile romane depun toate eforturile, inclusiv prin studii şi analize de adecvanţă efectuate de operatorul de sistem Transelectrica, pentru a convinge reprezentanţii Comisiei Europene să amane inch ...

Cererea de aur, tot mai mare
13/03/2025 18:36

Temerile referitoare la posibilitatea intrării in recesiune a Statelor Unite, in urma războiului comercial iscat de către administratia Trump, obligă Rezerva Federală americană la o echilibristică difici ...

Bugetarii sunt în pericol. Nu se vor mai putea reangaja
13/03/2025 15:15

Guvernul a fost la un pas să adopte o ordonantă prin care bugetarii care au primit deja decizia de pensionare nu se mai pot reangaja. Conform surselor Realitatea Plus, in urma discutiilor intre Ciolacu si Bol ...

Vârsta de pensionare crește la 70 de ani
13/03/2025 14:42

Reforma pensiilor revine in discutiile politice din Germania, avand in vedere că presedintele Confederatiei Asociatiilor Patronale Germane (BDA), Rainer Dulger si economistul Martin Werding cer măsuri pentru ...

Cine va fi vizitat de Antifraudă în 2025? Inspectorul general al DGAF a vorbit despre cele 4 business-uri pe care le are în vizor
13/03/2025 14:10

La Conferinta Anuală de Taxe 2025 organizată de PwC Romania, Inspectorul General al Directiei Generale Antifraudă Fiscală (DGAF), Teodor Georgescu, a vorbit despre ce businessuri a luat la ochi anul acesta ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei