Apar benzi exclusive şi sensuri unice în jumătate de oraş!
Dimensiune font:
Primele benzi destinate exclusiv mijloacelor de transport în comun vor fi cele de pe Şoseaua Nicolina şi Bulevardul Nicolae Iorga * benzile unice vor putea fi utilizate de autobuze, tramvaie, taxiuri, maşinile de Salvare şi Pompieri şi... maşini electrice * „În mod sigur, benzile exclusive apar de anul acesta, alături de sensuri unice pe cel puţin jumătate de oraş şi de creşterea zonei pietonale din centrul Iaşului. Însă, ca prim pas, a fost nevoie de transferul transportului public către localităţile limitrofe”, susţine primarul Iaşului * Mihai Chirica admite că există o oarecare întârziere în implementarea măsurilor, însă aceasta se explică prin faptul că au trebuit identificate soluţii pentru toţi participanţii la trafic, nu doar pentru ieşenii care folosesc transportul public
De ani buni se tot vorbeşte în Iaşi de realizarea unor benzi exclusiv pentru autobuzele CTP, însă măsura s-a lăsat aşteptată în ciuda faptului că, zi de zi, mijloacele de transport sunt prizonierele unui trafic de calvar. Inclusiv reprezentanţii Companiei de Transport Public au făcut demersuri pe lângă Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei Iaşi pentru a stopa rularea autoturismelor pe calea de tramvai, demers care a primit întotdeauna aviz negativ. Lucrurile se vor schimba anul acesta, primarul Mihai Chirica susţinând că a fost nevoie de timp întrucât măsura afectează şi alţi participanţi la trafic, nu doar pe cei care folosesc transportul în comun. „Ca primar mi-ar fi simplu să pun bariere la capetele oraşului şi apoi să-i filtrăm pe participanţii la trafic, însă nu pot să nu-i aducem acasă într-un mod rezonabil”, a explicat edilul-şef întârzierea în implementarea acestei măsuri, cu referire la Şoseaua Nicolina.
De altfel, reprezentanţii Primăriei au săptămânal întâlniri cu cadrele didactice ale Facultăţii de Mecanică (Departamentul Autovehicule Rutiere), cei care, de altfel, au misiunea de a găsi soluţii pentru eficientizarea traficului. „În mod sigur, benzile exclusive apar de anul acesta, alături de sensuri unice pe cel puţin jumătate de oraş şi de creşterea zonei pietonale din centrul Iaşului. Însă, ca prim pas, a fost nevoie de transferul transportului public către localităţile limitrofe”, a mai spus Mihai Chirica. Evident, benzile unice vor putea fi utilizate de autobuze, tramvaie, taxiuri, maşinile de Salvare şi Pompieri şi, atenţie, maşini electrice, fiind desemnată şi această categorie de vehicule pentru a încuraja pe de o parte transportul public, pe de alta parte utilizarea unor autoturisme ecologice.
Fără parcări pe prima bandă
Chiar dacă primarul nu a oferit detalii cu privire la setul de măsuri ce se doreşte a fi aplicat, cea mai bună soluţie pentru zona CUG - Pd. Roş este relativ simplă: trebuie interzis accesul maşinilor care staţionează pe prima bandă, concomitent cu identificarea unor locuri de parcare în cartier. Astfel, circulaţia se va realiza pe trei benzi, fără a mai fi nevoie de acordarea permisiunii şoferilor de rula pe şina de tramvai.
Soluţii mult mai simple pe B-dul N. Iorga
A doua zonă vizată este B-dul Nicolae Iorga, unde, în comparaţie cu zona CUG, lucrurile sunt mai simple. „Aici, linia de tramvai este liberă. Poate circula şi autobuzul. Asta le-am recomandat şi colegilor mei. Să desfiinţăm linia de autobuz de la Rond Podul de Piatră şi să folosim peronul şi pentru autobuze. În felul acesta, autobuzul va sta pe linia de tramvai nemaifiind nevoie să blocheze celelalte două benzi. Staţia de autobuz va fi cumulată şi cu peronul de tramvai. O să mutăm copertina pe peron ca să mutăm ambele fluxuri de călători”, spunea, nu demult, Mihai Chirica. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau