Iaşul se dezvoltă!

investitii 1
investitii 2
investitii 3
investitii 4

Dimensiune font:

| 18-06-2021 17:00

În perioada următoare vor fi finalizate, în ordine, lucrările la Palatul Braunstein, la linia de tramvai Cinci Drumuri – Nicoriţă, la Creşa 1, la linia de tramvai Piaţa Virgil Săhleanu – Rond Ţuţora, la Mănăstirea Frumoasa, va fi încheiată şi modernizare campusului școlar al Colegiului Tehnic „Gheorghe Asachi” şi vor fi finalizate mai multe spaţii de joacă * anul viitor va fi gata Muzeul de Istorie Naturală, Baia Turcească, va fi finalizat şantierul Iaşi – Dancu şi vor fi recepţionate grădiniţele din Dacia şi Bucium

 

 

Primarul Mihai Chirica a făcut o scurtă prezentare a stadiului principalelor proiecte ale municipalității aflate în curs de implementare, menționând și datele estimate pentru finalizare. O parte dintre aceste proiecte vor fi finalizate în câteva luni, altele la sfârşitul anului, iar ultimele, în 2022. „După 12 mai, data la care a fost aprobat bugetul Municipiului Iași, am încercat să recuperăm din timpul pierdut. Am dat drumul la toate procedurile tehnice de achiziție pentru proiectele noi și am revizuit toate proiectele în derulare. Anul acesta și anul viitor vor fi dedicați recepției unor obiective importante”, a anunțat primarul Mihai Chirica. 

Primele investiţii care se apropie de finalizare sunt cele din cadrul proiectului „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”. Având o valoare totală de 114.359.729,95 lei (aproape 24 milioane de euro), lucrările de modernizare a liniilor de tramvai din zona Pădurii continuă conform graficului (tronsonul Cinci Drumuri - strada Pădurii - strada Nicoriță, cu o lungime de 614 metri). Calea de rulare a tramvaiului este finalizată, iar în prezent se lucrează la carosabilul străzii. Cel târziu în cursul lunii septembrie vor avea loc probele cu tramvaie pe liniile modernizate. Partea de coborâre a străzii Pădurii, dintre intersecția Cinci Drumuri spre bulevardul Tudor Vladimirescu, va deveni pietonală! Cu alte cuvine, pietonii vor putea circula pe stradă, nu doar pe trotuar. Potrivit proiectului, circulația vehiculelor va fi interzisă pe aceste sectoare de drum, cu excepția tramvaielor, a autobuzelor și a riveranilor. Aceștia din urmă nu vor putea circula pe partea pietonală, ci doar pe linia de tramvai, doar până la proprietățile corespunzătoare. În ceea ce privește bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora, către localitatea Tomești este construit un punct intermodal, întreg transportul public urmând să fie preluat de acolo către interiorul orașului. Lucrările urmează a se finaliza în acest an.

În ceea ce priveşte reabilitarea infrastructurii de tramvai Iași – Dancu, proiectul are o valoare totală de 104.022.631,88 lei, inclusiv TVA (aproximativ 21 milioane de euro), și implică realizarea elementelor componente necesare funcționării căii de rulare tramvai Iași – Dancu pe tronsonul cuprins între intersecția străzilor Vasile Lupu și Aurel Vlaicu și limita intravilanului Municipiului Iași (în lungime de 2.460 metri cale dublă), reabilitarea podului Ciurchi II pe o suprafață de 275 de metri pătrați, construirea a opt stații de transport public pentru tramvaie, reabilitarea trotuarelor pe lungimea liniei de tramvai cu o suprafață de aproximativ 9.350 metri pătrați și reabilitarea zonelor verzi pe o suprafață de 1.775 de metri pătrați. Până la sfârșitul lunii martie a anului viitor vor avea loc probele cu tramvaie pe liniile modernizate.

În fine, a fost finalizat și proiectul tehnic pentru capătul dinspre localitatea Holboca, după limita municipiului. Mâine, 17 iunie, primarul Mihai Chirica va avea o întrevedere cu Vasile Asandei, directorul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, pentru a găsi o soluție de finanțare. Este vorba despre o sumă de circa 5,6 milioane de lei, fără TVA. Parteneriatul cu Comuna Holboca pentru acest proiect a fost aprobat de Consiliul Local.

Palatul Braunstein va fi recepţionat lunile următoare

Dintre lucrările care implică reabilitarea unor clădiri-simbol ale oraşului, în lunile următoare vor fi recepţionate lucrările de consolidare şi refuncţionalizare ale Palatului Braunstein. Valoarea proiectului este de 19.097.184,26 lei lei, cu TVA (circa 4 milioane euro). Tot anul acesta, în luna noiembrie, vor fi finalizate lucrările la Mănăstirea Frumoasa. Proiectul a început pe 23 septembrie 2017 şi a costat 21.001.296,30 lei.

În schimb, recepţia lucrărilor de refacere şi consolidare a Muzeului de Istorie Naturală este prevăzută pentru luna iunie a anului viitor. Tot anul viitor, dar în luna septembrie, se vor încheia lucrările la Baia Turcească.

Au fost modernizate jumătate din corpurile de iluminat din oraş

Avansate sunt şi lucrările de modernizare şi eficientizare a rețelei de iluminat public. Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor aferente proiectului a fost semnat pe 6 octombrie 2020 cu SC Elba – Com SA Timișoara. Lucrările vor fi realizate pentru o sumă de 11.459.160,54 lei, cu TVA. Este vorba despre 4.088 de corpuri de iluminat cu LED, 4.122 de module de telegestiune cu punct luminos, 41 de stâlpi echipați cu panouri fotovoltaice, 287 de puncte de aprindere și de achiziția unui sistem de telegestiune. La începutul lunii aprilie a fost semnată autorizația de construire și a fost emis ordinul de începere a lucrărilor. De atunci au fost montate peste 2.500 de corpuri de iluminat cu LED, urmând ca lucrările să avanseze.

Trei grădiniţe în trei ani

Începând cu anul trecut, municipalitatea a iniţiat trei proiecte vizând extinderea unor grădiniţe. Una dintre acestea se află în Bucium şi prespune ridicarea unei clădiri P+E aferentă Grădiniței cu Program Prelungit din cartierul Bucium, cu o suprafață construită desfășurată de 1.645 mp. Lucrările vor consta în construirea și echiparea grădiniței cu nouă grupe (180 de locuri) la program prelungit, la care se va adăuga construirea și amenajarea locului de joacă pentru copii aferent unității de învățământ preșcolar. A fost finalizată faza structurală și circa 25% din partea de arhitectură.

Grădinița Dacia este o altă investiţie, care va consta în construirea unui corp de clădire P+E aferent Grădiniței cu Program Prelungit din cartierul Dacia, cu o suprafață construită desfășurată de 2.375 metri pătrați. De asemenea, proiectul include echiparea funcționalului școlar și amenajarea unui spațiu de joacă pentru copii. Construirea acestei grădiniţe va duce la crearea a 280 de locuri pentru învăţământul preşcolar (14 grupe). Partea de structură a acestui obiectiv este aproape de finalizare.

În fine, Grădinița PP 13 va fi gata în 2023, iar de ea se vor bucura 220 de copii

Un alt şantier este cel al Centrului multifuncțional Cicoarei, de pe strada Sofia Nădejde (fostă Cicoarei). Proiectul prevede construirea unei săli de spectacole cu o capacitate de 120 de locuri, a unei săli de sport cu peste 150 de locuri în tribună, de săli de IT și audiții muzicale, a unei biblioteci etc. Proiectul are o valoare totală de 16.846.646,85 lei. Lucrările de construire au început în luna martie a acestui an și vor fi finalizate în luna septembrie a anului viitor. În prezent se lucrează la subsolul viitoarei săli de sport.

În fine, modernizarea campusului școlar al Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” se va încheia în cursul lunii noiembrie.

În august va fi redat ieşenilor spaţiul verde din strada Bradului

Oază de verdeață în cartierul meu este un proiect valorând 8.648.541,34 lei, iar durata de realizare a proiectului este de 28 de luni. Programul de revitalizare a spaţiilor publice abandonate sau degradate de mici dimensiuni vizează reconversia şi refuncţionalizarea a 12.741 de metri pătraţi de teren neutilizat. Terenurile care urmează a fi înfrumuseţate sunt situate pe aleea Prof. I. Simionescu (2.664 metri pătraţi), strada Bradului, nr. 17 A (4.250 metri pătraţi), strada Egalităţii, nr. 27 A (2.519 metri pătraţi), strada Butnari, nr. 13 A (1.673 metri pătraţi) şi strada Romană (1.635 metri pătraţi). Spațiul din zona străzii Bradului va fi recepționat în cursul lunii august, lucrări fiind în desfășurare și în zona străzilor Romană și Prof. Ion Simionescu.

În ceea ce priveşte zona de agrement C. A. Rosetti, lucrările sunt executate în cel mult 24 de luni de SC Con Ted Company SRL contra unei sume de 7.300.992,29 lei, cu TVA.

În iunie este gata Creşa 1

Pe lângă proiectele cu finanțare europeană, Primăria Municipiului Iași implementează o serie de proiecte și prin finanțare locală. Astfel, sunt în curs de recepție finală cinci străzi, municipalitatea având documentații tehnico-economice elaborate pentru alte 30 de artere rutiere (cu o valoare totală a lucrărilor de 89.965.216,17 lei, cu TVA). În ceea ce privește străzile aflate în proiectare, municipalitatea ieșeană are în lucru trei loturi (în total 24 străzi).

Apoi, în cursul lunii iunie vor fi finalizate lucrările de extindere și modernizare aflate în curs la Creșa nr. 1 „Universul copiilor”, cu o valoare de circa 2,15 milioane de lei. În condiții normale, creșa are o capacitate de 100 de locuri. Investiția este susținută prin Programul Național de Dezvoltare Locală.

Municipalitatea ieșeană continuă programul de reabilitare și modernizare a spațiilor de joacă pentru copii. Pe 6 octombrie 2020 primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru proiectarea și execuția de lucrări de reabilitare a 28 de astfel de spații. Proiectul și lucrările vor fi făcute de asocierea SC Sport Play Systems SRL - SC Urba SRL, pentru o sumă de 7.188.248,55 lei cu TVA, iar firmele vor avea la dispoziție 12 luni pentru a executa contractul, din care trei luni pentru proiectare și nouă luni pentru execuție. Lucrările sunt în curs.

Primăria mai are în plan modernizarea terenurilor de sport din incinta instituțiilor de învățământ preuniversitar. Din numărul total, nouă au fost finalizate în această perioadă, iar alte 21 sunt în faza de proiectare.

Construirea a șase săli de sport

 Un alt program major al Primăriei Municipiului Iași de modernizare și completare a infrastructurii sportive școlare îl reprezintă construirea a șase noi săli de sport. În cadrul acestui program, pentru care în 2020 a fost alocată suma de patru milioane lei, au demarate lucrările de construire a unei săli de sport la Școala Gimnazială „Ion Creangă” (investiție în valoare de 2.277.640,37 lei, cu TVA, executată în cel mult 12 luni de SC Prima Construct SRL), alte cinci săli de sport urmând a fi ridicate la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga”, Școala Gimnazială „Alexandru Vlahuță” și Școala Gimnazială „George Coșbuc”, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” și Școala Gimnazială „Titu Maiorescu”. Autorizația de construire pentru sala de sport de la Școala Gimnazială „Titu Maiorescu” a fost semnată luni, 14 iunie. Licitația pentru lucrări va fi organizată de unitatea școlară.

În fine, municipalitatea a organizat o licitație pentru execuția lucrărilor de amenajare a Grădiniței Codrescu. Data limită de depunere a ofertelor a fost 28 ianuarie, prevederea financiară a procedurii fiind de 3.524.443 lei, fără TVA, respectiv 4.194.087,17 lei, cu TVA. La această licitație au fost primite șase oferte. Noua grădiniță va avea o capacitate totală de 200 de locuri (în condiții normale) în opt săli de grupă. Investiția în noua unitate de învățământ are o valoare totală estimată de 5.556.875,17 lei, cu TVA, din care construcții și montaj de 4.194.087,17 lei cu TVA, lucrările urmând a se desfășura pe o perioadă de 12 luni.

Alte proiecte

Totodată, urmează a fi verificate proiectele tehnice ale Stadionului Municipal „Regele Ferdinand și Sălii de Sport „Centrul Regional de Tineret Regina Maria”. Alte proiecte majore aflate în atenția autorităților locale sunt proiectele de modernizare și reabilitare a esplanadei din fața Teatrului Național „Vasile Alecsandri” și construirea de locuințe în zona Grădinari.

Lucian STATE

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
"EuroBusiness LRJ" S.P.R.L., in calitate de lichidator judiciar al debitoarei "FANYON" S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 05.08.2021, 12.08.2021, 19.08.2021, 26.08.2021, 02.09.2021, 09.09.2021, 16.09.2021, respectiv 23.09.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 16.869,65. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială,s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 37.667,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr. 102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 69.831,65. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Tribunalul Neamţ, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1445/103/2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunrilor mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „Casa Scutaru” S.R.L., cu sediul în municipiul Piatra Neamţ, str. Grigore Ureche, bl. G3, et. 3, ap. 71, judeţul Neamţ, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Valoare -lei-, 1. Tractor articulat forestier 690 OP, 98.460,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile scoase la vânzare este cel de mai sus. Vânzarea se va face conform hotârârilor adunării creditorilor din data de 05.05.2021 şi 02.06.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 02.08.2021, ora 1200 şi se vor organiza şedinţe de licitaţie publică cu strigare la un interval de 7 zile, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul – verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8766/99/2017 (527/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Kolado” S.R.L., cu sediul în sat Dancu, str. Daliei nr. 70, bl. D3, sc. A, et. 3, ap. 13, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Componenţa, Valoare -lei-, 1. Bunuri mobile, Echipamente şi utilaje, 90.670,00, 2. Bunuri mobile, Mijloace de transport, 62.700,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunrile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.07.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 13.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv până la data de 10.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 500 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Anunțul Direcției de Sănătate Publică Iași
30/07/2021 14:12

Conducerea Directiei de Sănătate Publică Iasi a anuntat că judetul Iasi a intrat oficial in valul patru al pandemiei. Numărul cazurilor confirmate de COVID-19 a crescut extrem de mult in ultima lună. Ieri ...

Mihai Chirica se teme că e o chestiune de timp până când sistemul sanitar va fi copleșit din nou: Vom căuta cu disperare un pat la ATI
30/07/2021 13:33

Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, susţine că e doar o chestiune de timp pană cand sistemul sanitar va fi copleşit de numărul mare de pacienţi Covid, iar oamenii vor căuta cu disperare un pat la ...

Pasagerii beţi, iar şoferul-barman fără permis
30/07/2021 11:55

Însă, unul dintre nuntaşi l-a sunat pe Ionel, spunandu-i că Mariana se simte rău. La acel moment, in bar se aflau doi cheflii in mare vervă. Că să nu se certe cu ei, barmanul le-a explicat situaţi ...

Vitezomanii, campioni detaşaţi la amenzile de circulaţie
30/07/2021 10:52

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Iaşi a remis, ieri, presei o statistică privind abaterile de la Codul Rutier in prima jumătate a  acestui an. Astfel, s-au consemnat 3.138 de contravenţii in care s- ...

 10% dintre cazurile de infectare cu tulpina Delta au fost depistate la Iași!
30/07/2021 10:20

* toti pacientii internati la terapie intensivă provin din zona Pascani * DSP a solicitat o situaţie cu numărul de persoane sosite din străinătate, pe fiecare localitate, si are intentia de a accelera proc ...

Piața ieșeană a forței de muncă își revine
30/07/2021 09:56

Iesenii cu studii superioare pot opta pentru cele 94 de posturi din zonă (agent de turism, agent servicii client, analist, analist financiar, analist informaţii, analist resurse umane, analist servicii clien ...

Cel mai bătrân tâlhar ieşean a smuls ochelarii victimei şi a fugit cu ei
30/07/2021 09:53

 Costache C. a ajuns, la aproape 80 de ani, cel mai bătran talhar de pe cuprinsul judeţului după o chestie care s-a vrut mai mult o răzbunare. Pensionarul locuieşte la o casă din zona Eternitatea şi ...

„Iașul, acasă pentru cei plecați”
30/07/2021 09:42

    Primăria Municipiului Iasi, prin Casa de Cultură „Mihai Ursachi” a Municipiului Iasi, organizează in perioada 01-29 august 2021, cea de-a III-a editie a evenimentului „Iasul ...

Criza de sânge din spitalele ieşene devine îngrijorătoare
30/07/2021 09:23

 * situaţia persistă de ani buni şi devine acută in perioada vacanţelor, cand numărul donatorilor scade considerabil * pentru a face fată tuturor solicitărilor ar fi nevoie de 80 de donatori zilnic ...

 Iașul este lider naţional la cazurile de hepatită B,C şi D!
30/07/2021 08:17

* studiile efectuate recent demonstrează că Iaşul - Moldova, in special, are cea mai mare rată de infecţii virale din Romania * mai mult, numărul de pacienţi internaţi in spitalele ieşene cu diagnostic ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei