UAIC va îmbutelia „Apa lui Cuza”

x-apa lui cuza

Dimensiune font:

| 15-05-2021 10:15

 * Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a încheiat, cu un producător industrial, un contract de punere în funcțiune a unei linii de îmbuteliere de apă minerală carbogazoasă și plată în pet-uri de 0,5 și 2 litri * lucrările sunt în faza de finalizare, urmând a se efectua recepția * apa din izvorul 3 – Copou, care va fi îmbuteliată de UAIC, are beneficii importante pentru sănătatea consumatorilor, întrucât este singura apă minerală naturală din România care conține mai mult magneziu decât calciu

Consecventă în demersurile sale de a valorifica apa minerală din sursa Izvor 3, zăcământ – Copou, care se află pe teritoriul Grădinii Botanice „Anastasie Fătu”, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a încheiat, încă din anul 2018, un acord de parteneriat cu Societatea Națională a Apelor Minerale (SNAM), care își propune să faciliteze acțiunile necesare în vederea încadrării în limitele maxime admise pentru indicatorul nitrați și valorificării apei minerale, dar și asigurarea condițiilor optime pentru participarea studenților UAIC la stagii de practică pe tema administrării și exploatării zăcământului Iași - Copou.

Prin încheierea acestui parteneriat, UAIC își asuma demararea procedurilor de punere în funcțiune și valorificare a apei minerale din Copou, iar SNAM se obliga să asigure consultanță, în limita competențelor, pentru punerea în funcțiune a capacităților de îmbuteliere a apei.

La 15 ianuarie 2019, UAIC a înregistrat marca „Apa lui Cuza” la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM), pentru o perioadă de zece ani, cu posibilitatea de prelungire. Marca este înregistrată pentru clasa de produse și servicii 32: apă (băuturi), apă plată, apă carbogazoasă, apă minerală, apă îmbuteliată, apă minerală plată, apă minerală carbogazoasă, apă de izvor, apă masă, apă gazoasă (sifon), ape minerale, dar  și clasa 35 – publicitate, gestiunea afacerilor comerciale, administrație comercială, lucrări de birou, servicii de vânzare cu amănuntul, marketing.

În urma unei licitații, UAIC a încheiat, pe 21 ianuarie 2020, un contract de proiectare și punere în funcțiune a unei linii de îmbuteliere de apă minerală carbogazoasă și plată în pet-uri de 0,5 și 2 litri cu producătorul de echipamente industriale Eurodac Consulting, în valoare de 833.000 lei. Lucrările sunt în faza de finalizare, urmând a se efectua recepția.

Conform Caietului de sarcini, scopul principal al acestei inițiative este acela de a asigura, în baza legii, „apa minerală către angajații proprii în perioade caniculare, precum și furnizarea apei îmbuteliate către structurile interne de alimentație publică, ce pot degreva bugetul instituției de sume importante, ca urmare a asigurării acestor produse din resursele proprii”.

Apele minerale din zona Copou-Breazu sunt recunoscute internațional încă din 1940, când au obținut o medalie la Paris. Începând din anul 1960, Institutul de Balneologie din Iași repetă periodic analizele fizico-chimice ale acestor ape, iar ultimele date arată că au o mineralizare de până la 1.000 mg/litru și au un caracter de ape hidrogencarbonatate – magneziene cu un pH slab alcalin.

Mai mult, din studiile efectuate rezultă că apa din izvorul 3 – Copou are beneficii importante pentru sănătatea consumatorilor, întrucât este singura apă minerală naturală din România care conține mai mult magneziu decât calciu.

Societatea Națională a Apelor Minerale deține, în zona Grădinii Botanice din Dealul Copou, licența de exploatare a apelor minerale înmagazinate în depozitele de terasă constituite din nisipuri și pietrișuri de vârstă pleistocenă superioară. Apa minerală din aceste depozite este exploatată prin două izvoare captate (izvorul 3 și izvorul 5). Daniel BACIU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 24.06.2021, 01.07.2021, 08.07.2021, respectiv 15.07.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 19.279,60. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 43.048,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 79.807,60. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON,TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Salarii „covidate” la Infecţioase!
18/06/2021 00:00

  Pandemia de COVID-19 aproape că a dublat salariile cadrelor medicale. Sporul prevăzut de anexa 2 din HG 153/2018, acordat pentru conditii deosebit de periculoase, majorează considerabil salariile per ...

Anchetă la Compania de Transport Public Iaşi!
18/06/2021 00:00

Un acident prous ieri in Dacia a pus pe jar conducerea Companie de Transport Public Iaşi. Conform martorilor, o adolescentă de 15 ani a fost lovită de un autobuz in cartierul Dacia din municipiu, chiar pe tr ...

Un loc de parcare pentru fiecare apartament!
18/06/2021 00:00

  La iniţiativa Aliantei pentru Promovarea Transportului Alternativ (APTA) ) Iaşi, Primăria municipiului Iasi a organizat o dezbatere publică pe tema noului Regulament de exploatare a domeniului publi ...

Consilierul Timofciuc vrea şanse egale pentru micii comercianţi
18/06/2021 00:00

În urma unei sesizări inaintată de consilierul local Răzvan Timofciuc (USR-PLUS) către Consiliul Concurentei, Primăria trebuie să ia măsuri pentru a asigura celor care vor să inchirieze domeniul p ...

Iașul, liber de coronavirus!
18/06/2021 00:00

În premieră de la apariţia primului caz de infecţie cu virusul SARS-CoV-2 in Romania, la data de 26 februarie 2020, in ultimele 24 de ore, in judeţul Iaşi nu a fost inregistrat oficial niciun caz de ...

Cu sprijin judecătoresc, o ieșeancă și-a evacuat soțul iubitor de heavy-metal
17/06/2021 23:58

Mihai A. (36 de ani) şi Mădălina G. (33 de ani) au impreună patru copii, deţin o gospodărie bine pusă la punct intr-un sat de langă Podu Iloaie şi au trăit in bună armonie pană la instaurarea stări ...

România are de recuperat din Krivoi Rog un patrimoniu valorat la un miliard de dolari!
17/06/2021 23:54

În 1986 s-a trecut la treabă, colonia romanească stabilindu-se la Dolinska, la aproximativ 30 km vest de Krivoi Rog. Romania se angajase la investiţii de circa 800 de milioane de dolari, ceea ce, canti ...

Întreaga Moldovă sprijină construirea viitorului Institut Regional de Medicină Cardiovasculară
17/06/2021 21:35

Ieri, Fundatia de Cercetare Clinică si Experimentală Cardiovasculară Iasi, in parteneriat cu Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. George I.M. Georgescu” Iasi, Consiliul Judetean I ...

Primele rezultate ale anchetei vizându-l pe şoferul băut de la CTP Iaşi
17/06/2021 20:43

Comisia internă care verifică accidentul din zona Dacia s-a reunit de urgentă si a vizualizat imaginile surprinse de camerele de supraveghere din mijlocul de transport. Din acestea se obervă că soferul a p ...

Noi centre de vaccinare la Suceava
17/06/2021 13:14

Un centru de vaccinare impotriva Covid-19 va functiona in Punctul de Trecere a Frontierei Siret. A inceput amenajarea acestuia, in unul dintre cele două containere primite de Comitetul Judetean pentru Situati ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei