Românii au cumpărat peste 700 de milioane de cutii de medicamente

medicamente

Dimensiune font:

| 17-03-2025 14:58

Anul 2024 a fost marcat de o tendință contradictorie pe piața farmaceutică din România. În timp ce volumul total al medicamentelor eliberate către pacienți a înregistrat o scădere ușoară, valoarea acestora a continuat să crească semnificativ.

Potruivit unui studiu național, semnat de specialiștii de la Cegedim, piața farmaceutică din România a înregistrat o scădere a volumului de medicamente eliberate către pacienți, în timp ce valoarea acestora a crescut semnificativ în 2024.

În perioada ianuarie – decembrie 2024, volumul total de medicamente eliberate către pacienți a fost de 710,0 milioane cutii, marcând o scădere de 1,7% comparativ cu anul precedent. În ceea ce privește medicamentele pe bază de rețetă (Rx), volumul din farmacii a fost de 415,8 milioane cutii, în scădere cu 1,8%, iar cel al produselor OTC a atins 262,8 milioane cutii, reducându-se cu 2,5%. Spre deosebire de aceste segmente, consumul de medicamente din spitale a crescut cu 5,7%, ajungând la 31,4 milioane cutii.

În ultimul trimestru al anului, volumul total al medicamentelor eliberate a fost de 187,1 milioane cutii, reprezentând o creștere de 0,9% față de aceeași perioadă din 2023. Această evoluție a fost susținută de stabilitatea canalului de retail (+0,5%) și de o creștere considerabilă a consumului din spitale (+11,6%). În farmaciile publice, medicamentele pe bază de prescripție medicală (Rx) au crescut în volum cu 2,2%, în timp ce produsele OTC au înregistrat o scădere de 2,1%.

 

Evoluția pieței farmaceutice în valoare

Deși consumul în volum a scăzut, valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți a fost de 34,1 miliarde lei (6,86 miliarde euro), ceea ce înseamnă o creștere de 13,8% față de 2023. Medicamentele pe bază de rețetă din farmacii au generat 20,8 miliarde lei, înregistrând o creștere de 14,2%, iar produsele fără prescripție medicală au totalizat 8,0 miliarde lei, cu un avans de 6,2%. Segmentul de spital a avut o creștere semnificativă de 25,6%, ajungând la 5,3 miliarde lei.

În ultimul trimestru al anului, valoarea totală a pieței a fost de 9,3 miliarde lei, cu 13,5% mai mult față de trimestrul 4 din 2023. Medicamentele din retail au crescut cu 10,9%, iar cele consumate în spitale au înregistrat un avans impresionant de 28,5%. În retail, medicamentele Rx au crescut în valoare cu 13,1%, iar cele fără prescripție cu 5,7%.

Creșterea cheltuielilor cu medicamentele, în special în spitale, sugerează o accentuare a consumului pe segmentul de tratamente complexe și costisitoare. De asemenea, dinamica diferită dintre segmentul de retail și cel spitalicesc subliniază importanța politicilor de sănătate publică și a programelor de finanțare în evoluția pieței farmaceutice din România. Conform rezultatelor studiului, piața farmaceutică din România a înregistrat o scădere a volumului de medicamente eliberate către pacienți, în timp ce valoarea acestora a crescut semnificativ în 2024.

 

Teona SOARE

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
'Cocktailul toxic' care se formează în casa fiecăruia dintre noi: Este un pericol major pentru sănătate
20/04/2025 12:18

Cercetătorii au analizat praful menajer din 10 tări din casele Europei si au ajuns la concluzia că avem un adevărat ”cocktail toxic” in locuinte. Luate individual, fiecare dintre substantele ana ...

De ce ar trebui să te gândești de două ori înainte să mănânci salată ambalată. Nici spălarea acasă nu o face mai sigură: odată fixate, nu se duc cu apă
20/04/2025 11:36

 Probabil cumperi anumite produse alimentare pentru comoditate, ca să economisesti timp cand pregătesti masa. Verdeturile pre-spălate, precum salata sau spanacul la pungă, par o alegere logică dacă i ...

Cât timp rezistă ouăle de Paște la frigider. Modul corect de depozitare pentru a le păstra proaspete și sigure de consum
20/04/2025 10:51

 Ouăle fierte de Paste pot fi păstrate in frigider pentru o perioadă de 7 pană la 10 zile, cu conditia să fie depozitate corect. Acestea trebuie tinute intr-un recipient etans sau intr-o cutie special ...

Cozonaci cu 21 de E-uri și adaosuri comerciale „nesimțite” / Cum sunt păcăliți consumatorii în magazine
19/04/2025 22:01

 Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor a analizat peste 20 de sortimente de cozonaci din marile lanturi de magazine si a găsit produse pline de E-uri. La randul său, Aurel Popescu, prese ...

Spitalele, farmaciile si centrele de permanentă deschise in perioada Sarbatorilor de Paste
19/04/2025 21:53

Pentru perioada 18-21 aprilie 2025, caracterizată prin zile libere, DSP Iasi informează publicul cu privire la unitătile medicale de urgentă, farmaciile si centrele de permanentă disponibile. Spitale cu U ...

Problemele din sistemul medical românesc și drepturile pacientului ignorate
19/04/2025 19:28

În Romania, drepturile pacientilor sunt prevăzute de Legea nr. 46/2003, care ar trebui să garanteze accesul la servicii medicale de calitate, protectia vietii private si consimtămantul informat. Î ...

Medicamentul luat de mii de români zilnic, retras urgent din farmacii! Pacienții trebuie să verifice imediat cutia
19/04/2025 12:53

 Un lot de Lercanidipină produs de compania Recordati Pharmaceuticals a fost etichetat gresit: desi pe ambalaj este trecută o concentratie de 10 mg, comprimatele din interior contin in realitate 20 mg, d ...

În ultimii cinci ani, circa 3.000 de medicamente au fost retrase din România
19/04/2025 12:23

Piata farmaceutică din Romania traversează o perioadă de crestere accelerată. În primul trimestru al anului 2024, valoarea totală a vanzărilor de medicamente a depăsit pragul de 7 milia ...

Folosit la temperaturi ridicate, uleiul din semințe este responsabil pentru cel mai agresiv cancer de sân
18/04/2025 05:07

Uleiurile de gătit, folosite de milioane de oameni, cresc riscul celei mai agresive forme de cancer mamar, a avertizat unul dintre cei mai importanti oncologi din Marea Britanie. In probele de sange ale pacien ...

Cum să mănânci de Paște ca să nu ajungi la spital. 10 reguli pentru masa de sărbători
17/04/2025 14:59

 Moderatia ar trebui să fie cheia alimentatiei şi de sărbătorile pascale, spune medicul Tudor Ciuhodaru. Medicul prezintă 10 reguli pentru masa pascală ca să nu ajungem la spital si să putem petre ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei