Advent Rising Review
Dimensiune font:
Advent Rising Review
Dupa ce am fost dezamagit crunt de Vampire: The Masquerade Bloodlines si Deus Ex: Invisible War, mi-am jurat ca nu o sa ma mai entuziasmez niciodata in privinta unui joc din cauza filmuletelor de prezentare frumos regizate si editate, indiferent cat de cool ar fi acestea. Insa atunci cand am vazut pentru prima oara trailer-ul de Advent Rising prezentat la E3 2005, am ramas de-a dreptul impresionat: actiune non-stop, puteri speciale, extraterestrii pusi pe fapte rele, coloana sonora de exceptie, voice acting de calitate plus numele lui Orson Scott Card atasat povestii. Cu toate acestea, am fost un pic desumflat de notele primite de versiunea Xbox, datorate in mare parte problemelor tehnice, si am sperat din tot sufletul ca producatorii sa porteze cum trebuie jocul pe PC, la fel cum au facut-o anul trecut Starbreeze Studios cu al lor Chronicles of Riddick.
Desi in afara unui sistem de tintire un pic mai deosebit, Advent Rising nu deborbeaza de originalitate, jocul celor de la GlyphX are acel “vino-ncoa” care reuseste sa te tina in fata calculatorului. Si cu toate ca de-a lungul jocului o sa observati fara prea mari dificultati elemente imprumutate din alte jocuri (cum ar fi Halo) spre marele merit al producatorilor, ele sunt legate intr-un tot unitar, rezultatul fiind unul dintre cele mai bune action adventure-uri ale anului.
Povestea din Advent Rising a fost conceputa ca o trilogie, asa ca jocul de fata poate fi considerat o simpla introducere in universul creat de Orson Scott Card: jucatorul va intra in pielea lui Gideon Wyeth, de meserie pilot care, prin intermediul fratelui sau, Ethan, are ocazia de a se numara printre membrii unei misiuni diplomatice, trimisa spre a-i intampina pe Aureliani, o rasa de extraterestrii a carei profetii vorbesc despre o rasa atotputernica care va uni intreg Universul: cea umana. Din pacate, Edumea este atacata la scurt timp de catre Seeker-i, o alta rasa de extraterestrii care au ca unic scop eradicarea oamenilor, pentru a opri implinirea acestei profetii. De aici incolo, intregul joc devine o cursa de urmarire, Gideon fiind nevoit sa scape de furia Seeker-ilor si sa incerce prin orice mijloace sa ajunga in fata Senatului Galactic.
Deoarece jocul in sine este destul de simplist, designerii au decis sa foloseasca o multime de secvente cinematice, unele realizate cu engine-ul jocului, pentru a impinge povestea inainte, decizie foarte buna de altfel, deoarece calitatea cinematica a filmuletelor este foarte buna. Desi unii jucatori s-ar putea sa acuze coloritul excesiv al graficii (chestie de gust pana la urma), Advent Rising arata foarte bine, mai ales daca tinem cont de faptul ca este o portare de pe Xbox. Cu toate ca texturile variaza in calitate, de la decent la foarte bun, locatiile din joc arata foarte bine, lucru valabil si pentru animatiile personajelor. Problemele de framerate ale versiunii Xbox au fost si ele reparate, AR mergand fluid pe sistemul de test (A64 3200+, 1GB Ram, ATi X800XL) in 1280×960 cu toate detaliile la maxim.
Din punct de vedere al gameplay-ului, AR seamana foarte bine cu Psi Ops, un alt joc de actiune in care personajul dobandeste puteri psihice. O diferenta majora intre cele 2 titluri este reprezentata de faptul ca in AR, abilitatile psihice devin din ce in ce mai puternice pe masura ce le folositi, ele avand si cate un mod secundar de folosire, care poate fi deblocat. Astfel, spre finalul jocului, Gideon va deveni atat de puternic incat arsenalul pus la dispozitie de catre producatori va fi aproape inutil. Fie ca veti folosi arme sau puteri psihice, va trebui sa omorati un numar considerabil de seeker-i, tipul lor variind de la soldati de rand pana la trupe de elita si comandanti. Pentru a mai varia putin stilul de joc, producatorii au introdus si cateva secvente de driving, in care veti controla fie un hovertank, fie un buggy. Daca hovertank-ul este destul de usor de manevrat, buggy-ul s-ar putea sa ridice unele probleme, mai ales din cauza rapiditatii cu care raspunde la comenzi. Nu se poate compara cu jeep-ul din Halo, dar macar aduce un pic de varietate. Revenind la puteri, pe langa utilitatea lor in boss fight-urile cu care va veti confrunta, ele permit si o anumita diversitate in privinta stilului de joc: atunci cand veti avea de ajuns intr-o anumita locatie cat mai repede, un Timeshift va fi de preferat unei confruntari directe cu zeci de inamici, in timp ce in exteriorul unei nave spatiale, cel mai simplu mod de a scapa de ei va fi sa-i aruncati pur si simplu in spatiu, fara a mai consuma munitia.
Ca si in cazul puterilor, pe masura ce le folositi, armele vor deveni din ce in ce mai eficiente, deblocand in acest fel si modurile secundare de folosire. Si mai interesant este ca faptul ca puteti tine cate o arma in fiecare mana, pe care sa o controlati separat. Acest aspect poate fi folosit de jucator prin combinarea unei puteri psihice cu o arma, una completand-o pe cealalta. Puteti alege spre exemplu sa tineti un adversar in aer in timp ce-l umpleti de plumb sau puteti sa incetiniti timpul in jurul vostru pentru a prinde cati mai multi inamici in raza lansatorului de rachete.
Spre marele merit al producatorilor, sentimentul de putere pe care ti-l confera jocul, odata ce dobanditi puterile psihice, este extraordinar: nimic nu e mai satisfacator decat sa incetiniti timpul, dupa care sa folositi un Surge de nivel maxim, savurand apoi devastarea din jurul vostru in slow-motion. De asemenea, daca sunteti suficient de abili, puteti sa va omorati adversarii cu cateva combo-uri melee, care impreuna cu sariturile acrobatice pe care le poate face Gideon pot duce la niste lupte de-a dreptul spectaculoase, mai ales ca inamicii cu care va veti infrunta nu sunt complet batuti in cap.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau