Age of Conan: Hyborian Adventures Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 15:19

Age of Conan: Hyborian Adventures Review

Articolul de faţă începe cu o dilemă, ce ar fi putut fi evitată dacă nu ar fi trebuit să apară şi o notă. Pe scurt,majoritatea produselor de divertisment ce fac obiectul de activitate al acestui site pot fi notate, fără frica de a greşi, într-o “bulă” atemporală unde doar jocul este relevant; dacă produsul din cutie este buşit din cauza unei proaste implementări sau datorită bug-urilor, îl arzi la scor şi pleci fluierând mai departe, deoarece mâine providenţa (sau editorul, ca să fim corecţi) îţi va pune în braţe altă minunăţie, cu care va trebui să îţi faci din nou nervi, nemaiavând timp să analizezi eforturile disperate ale producătorilor de a-şi cârpi produsul.

Ce se întâmplă însă când trebuie să analizezi un MMO? Prin definiţie, un astfel de joc este conceput pentru perioade foarte lungi de timp; “bula” atemporală nu se mai aplică, şi trebuie să fii atent cum dai cu toporul, deoarece poţi protesta asupra unor elemente fixate “pentru eternitate” în patch-ul de mâine, si apoi râde toată lumea de tine, arătând acuzator cu degetul. Aşadar, de-a lungul acestui articol voi încerca să fac diferenţa între ce e ok, ce nu, ce este implementat sau nu, închizând ochiul cu ceva mai mare indulgenţă decât normal la bug-uri. Dacă elementul lipsă este “game breaker” atunci asta e, nu mai ai ce face, dar dacă situaţia este corectabilă fără eforturi majore… atunci aşa să fie.

În contexul jocului, acesta este regele Aquiloniei, unul dintre cele trei regate “jucabile”. Lumea concepută de Howard este una a violenţei extreme, a războiului continuu, populat de personaje musculoase, femei dezbrăcate şi zei malefici implicaţi “activ” în evoluţia Hyboriei. Comparativ cu alte universuri fantasy, cel conceput de Howard este mult mai uman, fără elfi şi dwarfi, axându-se pe război, aventură şi violenţă mai mult decât pe orice altceva. Iar din acest punct de vedere, Funcom a reuşit să îi recreeze munca în format digital cu o asemenea acurateţe încât devine impresionant.

Age of Conan arată splendid, în primul rând din punct de vedere conceptual, de la arhitectură la geografie, dar şi din punct de vedere tehnic, MMO-ul celor de la Funcom făcându-mi sistemul să sughiţe într-un asemenea hal încât a fost nevoie de un upgrade. Dând orice alt element la o parte, Hyboria merită explorată doar de dragul plimbării, pentru a vă încânta ochiul, pentru a absorbi fiecare regiune în parte, de la deşerturile provinciei Khoshepf la peisajele ameţitoare din Connal’s Valley. Distanţa la care poţi vedea în Conan este… maximă. Dacă ai unde să te caţeri, poti vedea toată “harta”, fără nici o urmă de exagerare, iar dacă unde te uiţi, jos, în vale, şi există ori vreun monstru ori vreun om, o să îl vezi, o chichineaţă de 3 pe 3 pixeli, însă este acolo.

Modul în care fiecare zonă a fost concepută generează totuşi o serie de probleme de ordin tehnic. Spre deosebire de alte MMO-uri, între zone există ecrane de loading. Nu foarte lungi, dar există. Apoi, dacă în jocurile astea aveai o câmpie cu nişte clădiri pe ea, cu 2-3 dealuri şi alte forme de relief, în Conan geografia este mult mai aglomerată, cu crevase, munţi, râuri şi zone ce par mai degrabă ieşite dintr-un joc single-player, pline cu content şi lucruri de văzut. Deci timpii de încărcare se justifică. Un efect secundar al “geografiei” duce din păcate la înghesuiala extremă a jucătorilor în punctele de interes, în condiţiile în care atât jucătorii, cât şi mobii sau NPC-urile intră sub influenţa sistemului de coliziuni. Este perfect posibil, de exemplu, să blochezi poarta pe unde intri în oraş stând călare pe mamut chiar între ziduri.

Soluţia pentru această problemă a fost instanţarea zonelor în sine. Daca eu sunt în Field of the Dead, asta nu înseamnă că şi jucătorul cu care vreau să fac un quest este tot acolo, chit că tot în Field of the Dead se află şi el. Jucătorii sunt repartizaţi în instanţe, în funcţie de gradul de încărcare al zonelor, iar în momentul în care un grup se adună pentru cine ştie ce quest, poţi selecta instanţa în care te duci, dintr-o listă drop-down. Sistemul funcţionează, dar poate genera bătăi de cap şi timpi de încărcare suplimentari.

Mai mult decât atât, Age of Conan benficiază şi de o secţiune single-player. Deoarece fiecare rasă începe în acelaşi loc, întreaga zonă este concepută normal, ca în orice MMO, dar la alegerea jucătorului se poate trece între multi şi single, până când single-player-ul (dealtfel destul de reuşit) se "termină" în jurul nivelului 20, şi jucătorul poate părăsi zona de start. Partea single poate fi abordată la alegere, oricând se doreşte, dar e obligatorie pentru a putea părăsi zona de start.

Iar dacă tot vorbim de începutul aventurii, secţiunea de creare a personajului este extrem de detaliată, funcţionând după modelul The Elder Scrolls: Oblivion, extinsă ce-i drept la nivelul întregului corp şi fără posibilitatea de a crea un mutant hidos, cum se întâmpla în jocul celor de la Bethesda. Trei rase sunt prezente: Aquilonians, Cimmerians şi Stygians, fiecare cu restricţiile sale. Nu există “monster race”-uri, nu există elfi, nu există dwarfi. Doar oameni, de naţionalităţi diferite. În ceea ce priveşte clasele, variaţia este mare, ele fiind împărţite după arhetipuri: Soldier, Priest, Rogue şi Mage, fiecare dintre aceste categorii având trei clase diferite, adunându-se la un total de 12. Fiecare dintre acestea pot fi “urcate” până la un nivel maxim de 80, unde teoretic începe conţinutul de raid al jocului. Ca în orice alt MMO, progresul până la nivel maxim se obţine prin quest-uri, loc unde intervine şi prima mare problemă a jocului, în starea sa actuală.

Odată ce jucătorul atinge nivelul 50, aproximativ, nu mai sunt suficiente questuri pentru avansare în nivel. Este nevoie de grinding, de foarte mult grinding pentru a putea face level-up, a mai debloca câteva questuri amărâte, urmând ca procesul să o ia de la început. Pentru unii jucători este posibil ca grinding-ul să înceapă chiar de mai devreme, deoarece modul prin care avansezi prin zone şi questuri nu este clar delimitat, neexistând indicaţii la modul “acum ai terminat această zonă, treci la aia”. Tu alegi unde te duci, iar alegerea este foarte importantă în condiţiile în care în Conan chiar şi questurile “gri”, de o dificultate trivială în raport cu nivelul personajului propriu, oferă puncte de experienţă, şi nu 2-3, ci destule.

Din punctul meu de vedere, aceasta este buba cea mai mare a jocului, până acum. Producătorii au deja programate update-uri de content, ce ar trebui să apară în curând, dar dacă peste unele lipsuri poţi trece, peste altele e destul de greu. Mai ales când există suficienţi no-liferi care sunt deja nivel maxim, după tone şi tone de grinding. Alternativele de aşteptare a contentului nou există totuşi: PvP şi crafting.

Începând cu PvP-ul, alegerea tipului de server pe care doriţi să jucaţi este extrem de importantă: în Conan, sistemul player versus player este conceput la modul “free for all”. Oriunde, oricând, în orice condiţii şi fără nici o regulă, orice jucător poate fi atacat de oricine, cu excepţia celor trei mari oraşe ale fiecărei facţiuni. În rest, nu există restricţii. Acum, imaginaţi-vă implicaţiile unui astfel de sistem, unde oricine poate decide în orice moment să vă strice questul pentru că are el chef. Sistemul este extrem de dificil de suportat, însă aduce şi avantaje: se potriveşte extrem de bine cu universul brutal conceput de Howard, şi oferă o modalitate rapidă şi eficientă de a rupe în două pe oricine, oricând. Eşti în grup cu cineva care te calcă pe nervi ? Dă-i kick, şi apoi fă-l una cu pământul. Îţi farmează resursele ? Taie-i macaroana.

Lipsa regulilor, deşi poate fi abuzată de toţi frustraţii Internetului, oferă şi o gamă foarte largă de satisfacţii. În orice caz, alegerea vă aparţine. Iar dacă nici una din opţiuni nu vă satisface, există şi posibilitatea alegerii unui server “experimental”, unde regulile se schimbă în funcţie de cum cred producătorii, dat fiind că nu există un sistem bine pus la punct încă. Pe scurt, serverul în chestiune (denumit Culture PvP) interzice atacul jucătorilor din aceeaşi rasă cu tine, creând astfel un sistem mult mai “închegat” de alianţe, în funcţie de rasa aleasă, ce nu are repercursiuni doar asupra PvP-ului în sine, ci şi asupra modului în care sunt formate ghildele, de exemplu. În plus, PvP-ul nu se opreşte aici. Deşi momentan, din cauza lipsei de implementare, el nu are o finalitate evidentă, neexistând practic nici o recompensă pentru un jucător bun, există şi alte “moduri de joc”. Trecând peste clasicele arene, unde se pot organiza atât meciuri de team deathmatch, cât şi de capture the flag, atracţia principală este sistemul de asalt asupra cetăţilor celorlalte ghilde.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

Bancul Zilei

05:36

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei