Anno 1701 Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 18:13

Anno 1701 Review

      Dacã în ultimii ani genul sim-build a intrat într-un con de umbrã datoritã absenţei unor titluri cu prizã la jucãtori şi presa de specialitate, iatã cã 2006 se dovedeşte a fi un an deosebit de fertil pentru fanii genului. CivCity: Rome, Glory of the Roman Empire şi Caesar IV au demonstrat în primul rând cã acest gen a fãcut trecerea definitivã la grafica în întregime 3D. În al doilea rând, privind gameplay-ul, ele au arãtat cã mai este destul loc pentru îmbunãtãţiri substanţiale sau idei originale, chiar dacã, pe de altã parte, au prezentat unele simplificãri, justificabile într-un fel prin încercarea de a atrage şi jucãtori cãrora acest gen le era necunoscut. În acest trend se înscrie şi Anno 1701, joc care, deşi nu strãluceşte comparativ cu primele douã pãrţi ale seriei, poate fi catalogat cu uşurinţã drept cel mai bun sim-build game al acestui an.

        Ca şi Anno 1602 şi Anno 1503, Anno 1701 impresioneazã încã din primele minute prin bogãţia detaliilor şi varietatea culorilor, toate asamblate de aceastã datã, dupã cum spuneam, într-un mediu complet 3D. Indiferent de nivelul de zoom folosit, jocul celor de la Related Designs şi Sunflowers încântã efectiv privirea, de la efectul de parallax mapping al norilor ce creeazã impresia de adâncime, pânã la modul amãnunţit în care apar insulele, fie cã e vorba de vegetaţie, animale sau clãdiri. O cercetare amãnunţitã a insulelor pe o hartã medie aratã o diversitate mare a animalelor (urşi, cãprioare, tigri, zebre, elefanţi, gorile) însoţitã de o vegetaţie al cãrei tip şi dispunere dã destul de rar senzaţia de repetabilitate. La fel de impresionantã este şi varietatea clãdirilor, existând diferenţe notabile chiar între cele din aceeaşi categorie, mai ales pe nivelul maxim de zoom. În plus, clãdirile pot fi şi rotite în momentul aşezãrii lor, aşa cã un oraş cu mii de locuitori va prezenta cu greu elemente vizuale identice.

Însã cireaşa de pe tort o reprezintã implementarea float shaderelor care fac ca apa din Anno 1701 sã arate excepţional, atât ca reflexii şi refracţii, cât şi ca transparenţã sau animaţie. Mai mult, un zoom va dezvãlui modul subtil în care ea îşi schimbã culoarea în apropierea ţãrmului piraţilor. Grija atentã la detalii a producãtorilor se regãseşte şi modul unic de reprezentare a celor patru civilizaţii neutre (Asiatici, Azteci, Indieni, Iroquois) sau a dezastrelor naturale (vulcan, tornado, cutremur). Însã ce m-a dat efectiv pe spate a fost atât aburul din jurul unui topitorii, cât şi felul în care picãturile de apã se preling pe ecran atunci când plouã.

        Fãrã exagerare, Anno 1701 este unul dintre cele mai arãtoase jocuri apãrute în ultima perioadã, lucru remarcabil dacã luãm în considerare cerinţele de sistem relativ decente, comparativ cu alte jocuri lansate în acest an. Anno 1701 se mişcã fluid în rezoluţii mari şi cu toate detaliile la maxim, chiar dacã aveţi doar un 6800GT. Din ce am observat, pe hãrţi mari, cu multe clãdiri, unitãţi şi AI-uri, importanţa plãcii video se diminueazã, majoritatea calculelor urmând a fi fãcute în acest caz de CPU.

        Pe lângã graficã, o altã deosebire faţã de Anno 1503 este faptul cã Anno 1701 nu vine cu o campanie propriu-zisã, ci cu un set de 10 scenarii fãrã legãturã între ele. Ele au rolul unui tutorial mai detaliat, având în vedere cã tutorialul propriu-zis nu acoperã decât aspectele din prima fazã a jocului şi nu explicã latura militarã. Chiar şi aşa, terminarea celor 10 scenarii nu vã va transforma într-un jucãtor experimentat, chiar dacã aţi jucat destul de mult primele pãrţi ale seriei.

        Pentru a începe sã fiţi competitivi cu adevãrat în multiplayer, va trebui sã încercaţi de multe ori modul Continuous play ce asigurã o rejucabilitate aproape infinitã prin prisma setãrilor pe care le oferã. Se pot stabili, de exemplu, mãrimea hãrţii, numãrul adversarilor, condiţiile de victorie, dificultatea AI-ului sau existenţa dezastrelor naturale. Toate aceste variabile creeazã diverse moduri de abordare a unui joc, cu accent pe partea economicã sau militarã, cu atacuri de tip rush sau utilizând cât mai multe tipuri de unitãţi, folosind predominant forţã armatã sau diplomaţia etc.

    Indiferent de finalitatea fiecãrei partide, cheia succesului o reprezintã în primul rând o economie puternicã, adicã asigurarea unui flux constant şi suficient de bani şi resurse. Banii pot fi obţinuţi în patru moduri: taxe, comerţ, tribut şi ajutor financiar din partea reginei. Cuantumul taxelor depinde direct proporţional de numãrul locuitorilor şi de categoria din care fac parte: Pionieri, Colonişti, Cetãţeni, Comercianţi şi Aristocraţi. Cu atât satisfaceţi nevoile locuitorilor, cu atât ei sunt dispuşi sã plãteascã mai mult. Dacã aceştia au ajuns la stadiul de cetăţeni şi aveţi un surplus de câteva sute de gold în condiţiile în care toate clãdirile responsabile cu strânsul şi prelucrarea resurselor funcţioneazã la maxim, atunci se cheamã cã sunteţi în prima fazã a unei economii solide.

        Abia din acest moment se face delimitarea dintre un jucãtor slab sau începãtor şi unul cu o oarecare experienţã. În acest sens, este recomandat ca prima insulã pe care vã stabiliţi sã aibã atât alcool, cât şi tutun. De asemenea, dispunerea clãdirilor trebuie sã fie una judicioasã, ţinând seama de relieful insulei, dar şi de lungimea şi tipul lanţurilor economice. Dacã toate aceste aspecte sunt rezolvate la modul optim, se cheamã cã aţi intrat în faza de mijloc a jocului, unde se disting jucãtorii avansaţi de cei experimentaţi. Aceastã delimitare se face în funcţie de deciziile luate pe ambele planuri (militar şi economic), de mãrimea hãrţii, de dispunerea insulelor şi a resurselor, de numãrul şi dificultatea AI-urilor, precum şi de strategiile adoptate de acesta sau de ceilalţi jucãtori umani.

        Un lanţ economic într-o formã optimã trebuie sã îndeplineascã câteva condiţii. În primul rând, strângerea resurselor trebuie sã se facã la parametrii maximi. O plantaţie de cacao nu se va construi decât pe insule care conţin aceastã resursã. Totodatã, fiecare plantaţie sau construcţie responsabilã pentru strângerea şi prelucrarea resurselor trebuie sã meargã la o capacitate de 100%. Şi aici apare o simplificare, în sensul bun, faţã de Anno 1503. Acolo era nevoie, de exemplu, fie de curãţarea terenului (în cazul fermelor de oi), fie de plantarea manualã a copacilor sau a trestiei de zahãr. În Anno 1701 însã, o fermã de vaci se poate amplasa direct peste copaci, caz în care aceştia dispar automat. Iar dacã aceastã funcţioneazã sã zicem la 92% din capacitate, atunci se foloseşte butonul de Optimization. La fel şi în cazul tãietorilor de lemne, a vânãtorilor sau a altor tipuri de plantaţii.

        De remarcat cã în aceastã situaţie, respectivele clãdiri vor merge la parametrii maximi, chiar dacã vizual acest lucru nu este reprezentat corect. Cu alte cuvinte, un Lumberjack’s hut va furniza lemne la capacitatea maximã, chiar dacã vizual mai sunt locuri în raza lui de influenţã unde mai pot fi plantaţi copaci. Se observã astfel cã, datoritã opţiunii de Optimization, a dispãrut o parte din micromanagement, economisindu-se din timpul jucãtorului, însã fãrã a afecta calitatea gameplay-ului. De menţionat cã productivitatea poate sãri peste 100% în cazul în care clãdirea respectivã se aflã în raza unei construcţii speciale numitã Guild, care este disponibilã când se cerceteazã tehnologia respectivã, însã nu poate fi duplicata pe aceeaşi insulã.

   Pe lângã faptul cã trebuie sã funcţioneze la parametrii maximi, un lanţ economic trebuie sã fie alcãtuit din clãdiri a cãror razã de influenţã se întrepãtrund. Atunci când se colonizeazã o insulã, prima clãdire construitã va fi Depozitul care, pe lângã capacitatea de stocare, determinã şi mãrimea teritoriului unde se pot ridica alte clãdiri. Cum doar un singur depozit poate exista pe o insulã, pentru a extinde acest teritoriu trebuie construite Pieţe. Spre deosebire de Anno 1503, nu este necesar ca o piaţã sã fie ridicatã în zona de influenţã a depozitului, ci trebuie doar ambele zone sã se intersecteze.

        Aceasta este încã o simplificare binevenitã care permite construirea unui numãr mai mic de pieţe, în condiţiile în care în Anno 1701 sunt mai multe tipuri de resurse şi deci spaţiul alocat clãdirilor conteazã mult mai mult. O altã deosebire faţã de jocul precedent constã în aceea cã nu este necesar cã pieţele sã fie legate între ele prin drumuri. Orice bun stocat într-o piaţã se gãseşte şi în celalalte situate pe aceeaşi insulã – iatã încã o modificare fãcutã în scopul exploatãrii la maxim a spaţiului pentru construcţii.

        Revenind la zonele de influenţã, construcţiile cu rol economic se împart în douã categorii: cele de strângere a resurselor şi cele de prelucrare a lor. Acestea din urmã trebuie sã fie obligatoriu în raza unei pieţe sau a depozitului şi sã aibã acces la drum pentru cã resursele prelucrate sã ajungã în stoc. Pe de altã parte, clãdirile din prima categorie nu trebuie sã fie legate prin drumuri, ci doar sã se afle în raza celorlalte construcţii rãspunzãtoare de prelucrarea materiilor prime. Astfel, plantaţiile de trestie de zahãr nu au nevoie de drum pentru ca zahãrul sã fie colectat, ci doar trebuie sã se afle în raza distileriei. Însã dacã avem nevoie nu numai de alcool, ci şi de zahãr, atunci şi plantaţia respectivã trebuie conectatã obligatoriu la o piaţã cu ajutorul drumului.

        Viteza cu care resursele ajung în piaţã sau depozit depinde de doi factori: calitatea drumurilor (cele pietruite asigurã o deplasare mai rapidã) şi de numãrul de cãrãuşi (maxim trei) care este dat de upgrade-urile corespunzãtoare pentru pieţe sau depozit. Un al treilea factor pentru o economie eficienţa este raportul numeric dintre clãdirile care colecteazã resurse şi cele care le prelucreazã. Un Weaver’s hut va avea nevoie de douã ferme de oi, iar o fabricã de ciocolatã va necesitã douã plantaţii de cacao şi douã de miere. Veţi şti care este raportul optim atunci când toate construcţiile implicate în lanţul economic respectiv funcţioneazã la capacitate maximã, fãrã întârzieri şi fãrã surplusuri de resurse.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei