Assassin’s Creed Brotherhood Review
Dimensiune font:
Assassin’s Creed Brotherhood Review
Deşi nu are vreo cifră în titlu, Assassin’s Creed Brotherhood continuă acţiunea exact de unde a pus punct predecesorul, iar din multe puncte de vedere poate fi considerat Assassin’s Creed 2.5. Astfel, Ezio Auditore da Firenze se întoarce victorios din Roma după înfruntarea cu Rodrigo Borgia, începutul poveştii fiind unul aparent calm, în care jucătorii pot să exploreze vila Monteriggioni şi să descopere o parte din lucrurile noi introduse în Brotherhood (precum „lifturile” sau posibilitatea de a folosi tunuri).
Această linişte e însă rapid spulberată de către Cesare Borgia, fiul lui Rodrigo, care toarnă un pic de benzină peste focul creat de armata sa invadatoare ucigându-ţi un bun prieten. Aşa că după ce reuşeşte să-şi salveze familia, Ezio decide că e timpul să-i facă o vizită lui Cesare în Roma pentru a încheia socotelile odată pentru totdeauna.
Ajunşi în citadela celor şapte coline, veţi descoperi că cel mai mare oraş creat până acum în seria Assassin’s Creed (cam de trei ori mai mare decât Florenţa) se află practic sub lege marţială, familia Borgia excercitându-şi influenţa prin intermediul a 12 turnuri aflate sub comanda unor căpitani de încredere. Iar în ciuda dorinţei vehemente a lui Niccolò Machiavelli, Ordinul Asasinilor nu e pregătit să dea piept cu Templierii. Nu încă. De aceea, primul vostru obiectiv va fi să refaceţi legăturile cu cele trei facţiuni cunoscute – mercenarii, hoţii şi curtezanele – pentru a avea ajutorul necesar ca să puteţi începe eliberarea Romei.
Ca să eliminaţi influenţa nefastă dintr-o anumită zonă va trebui să incendiaţi turnul Borgia care controlează districtul, lucru care vă va permite să renovaţi magazinele din apropiere şi să accesaţi anumite misiuni, gărzile fiind şi ele mai puţine la număr. Pentru aceasta, trebuie să asasinaţi căpitanul însărcinat cu protecţia turnului, fiecare dintre aceştia având propriul specific. Unii preferă un perimetru mai puternic, ca să poată patrula în voie, în timp ce alţii stau baricadaţi prin subsoluri sau într-un colţ al clădirii, având 5-6 gărzi lângă ei tot timpul. Unii vor fugi imediat cum îşi dau seama că eşti prin zonă, alţii vor încerca să-ţi pună pielea pe băţ indiferent de consecinţe.
Teoretic asta ar trebui să aducă un plus la capitolul varietate, dar aceste asasinări mi s-au părut triviale, poate şi din cauza faptului că luptele au rămas în continuare senzaţional de uşoare. Ele sunt într-adevăr mult mai violente şi mai spectaculoase faţă de cele din predecesor, prin prisma mişcărilor şi armelor folosite de Ezio (acum puteţi utiliza într-o succesiune rapidă pumnalul şi cutiţele de aruncat, sau sabia şi pistolul, de exemplu), dar AI-ul inamicilor a rămas cam la fel de tâmp. Când sunt foarte mulţi în jurul vostru e posibil ca unul dintre ei să încerce să vă ţină în loc sau să vă arunce praf în ochi ca să fiţi atacaţi mai uşor, dar „sclipirile” de genul ăsta au fost cam rare, chiar dacă producătorii au încercat să pună accentul mai mult pe mişcările ofensive.
În mod ironic, introducerea aşa-numitelor kill streaks nu a făcut decât să aducă şi mai mult în prim-plan acest neajuns, deoarece acum puteţi ucide o mulţime de inamici consecutiv fără ca aceştia să aibă timp să se apere (într-un stil asemănător cu cel din Batman: Arkham Asylum). Trebuie să vă obişnuiţi un pic cu timing-ul, dar odată ce v-aţi prins ce şi cum, să omorâţi 10-15 de adversari (dacă nu chiar mai mulţi) la rând fără să fiţi atinşi nu va reprezenta o problemă. Şi e cel puţin amuzant când te întorci triumfător după un măcel de genul ăsta şi să ţi se spune pe un ton cât se poate de serios că încă nu aveţi forţa necesară ca să-i înfruntaţi pe Templieri. Uhm, tocmai am omorât jumătate de garnizoană folosind un cuţit de bucătărie, voi pe ce lume trăiţi?
Singura situaţie în care trebuie să aveţi grijă e când sunt implicaţi şi soldaţi care atacă de la distanţă, mai ales cu arbaleta sau archebuza, fiindcă prea multe lovituri consecutive tind să aibă un efect negativ asupra sănătăţii. Şi da, în Brotherhood putem într-un final să folosim arbaleta pe care am văzut-o încă din primul trailer pentru Assassin’s Creed şi pe care o consider mult mai eficientă decât pistolul pentru asasinările de la distanţă, în special datorită faptului că este şi silenţioasă. Aşa că dacă nu te vede nimeni, eşti practic o fantomă. Tot la capitolul jucării noi mai avem mini-săgeţi otrăvitoare, o paraşută oferită de Leonardo da Vinci după ce-l ajutăm în câteva misiuni speciale, plus o otravă cu acţiune rapidă.
Timpul înseamnă bani
Deşi distrugerea turnurilor Borgia nu este obligatorie, incendierea lor este extrem de benefică, mai ales în privinţa finanţelor. Asta fiindcă sistemul economic din predecesor a evoluat în Brotherhood, acum având ocazia să facem şi nişte investiţii frumuşele, pe lângă renovările deja cunoscute. Practic, fiecare magazin din Roma are o anumită atractivitate în funcţie de districtul în care se află.
Pe lângă asta, e posibil ca alţi investitori să fie şi ei interesaţi de acelaşi local, iar factorul de risc plusează şi el la capitolul incertitudine. Aşadar, puteţi investi într-o galerie de artă 800 de florini care vă pot aduce maxim 2000 sau doar 600, dacă zeiţa Fortuna nu ţine cu voi. Acesta însă e un caz un pic extrem, pentru că anumite magazine sunt mult mai sigure, dar nici banii obţinuţi nu vor fi pe măsură (investeşti 800 şi primeşti înapoi 1000). Aici fiecare va decide cât de mult vrea să se joace cu investiţiile, câştigurile fiind apoi ridicate de la cea mai apropiată bancă.
Cu cât renovaţi mai multe magazine, veţi primi reduceri şi mai multe produse în ofertă, la care se adaugă anumite obiecte speciale la care nu veţi primi acces decât prin intermediul unui Shop Quest. Practic, va trebui să găsiţi diverse materiale, gen cupru, mătase, lipitori, fildeş, boabe de cafea ş.a.m.d, pe care să le oferiţi proprietarului. Unele pot fi obţinute din contracte speciale de asasinare, altele se află în diverse cufere, anumite materiale fiind mai rare decât restul. Puteţi cumpăra chiar şi monumente, precum Colosseumul sau Piramida Cestia, iar dacă le deţineţi şi în Assassin's Creed: Project Legacy, o să fiţi remuneraţi în ambele jocuri. Ţineţi cont însă că monumentele nu vor fi renovate în adevăratul sens al cuvântului, aşa că nu vă aşteptaţi să vedeţi Colosseumul în întreaga lui splendoare când îl cumpăraţi.
Tot la capitolul noutăţi putem include şi posibilitatea de a folosi calul în interiorul oraşului, ceea ce va uşura foarte mult deplasarea dintr-un capăt al hărţii în celălalt, cel puţin până puneţi la punct reţeaua de tuneluri ce servesc drept sistem fast-travel. Iar fanii Grand Theft Auto vor fi cu siguranţă încântaţi să afle că dacă văd un cal mai frumos decât al lor galopând pe străzile Romei, îl pot… împrumuta pe o perioadă nedeterminată, gărzile aparent nefiind interesate de astfel de altercaţii între doi cetăţeni respectabili.
Mai mult, calul nu e bun doar pentru alergat de colo-colo, ci poate fi folosit pentru declanşarea unei asasinări „din mers” sau, dacă sunteţi urmăriţi, puteţi sări direct pe o bârnă aflată la nivelul potrivit ca să schimbaţi brusc direcţia şi să scăpaţi de urmăritori folosind acoperişurile. La rândul lor, gărzile au învăţat să călărească şi veţi întâlni astfel de patrule prin oraş, care pot folosi şi arbalete sau archebuze. Totuşi, indiferent de tipul de armă utilizat de inamicii călare, în confruntările cu ei am preferat întotdeauna abordarea propusă de Indiana Jones. Funcţionează de fiecare dată.
Il Mentore
Cea mai importantă schimbare în single-player este introducerea posibilităţii de a antrena alţi asasini care să vă ajute în timpul misiunilor. Numărul lor depinde de câte turnuri Borgia ai distrus, aşa că poţi avea maxim 12 recruţi. Odată ce distrugeţi un turn, puteţi salva anumiţi cetăţeni pe care apoi să-i trimiteţi în toată Europa pentru a-şi îmbunătăţi abilităţile, printre destinaţii numărându-se Viena, Paris, Londra, Moscova, Lisabona, Constantinopol sau Barcelona.
Contractele variază în privinţa dificultăţii şi trebuie să fiţi atenţi pe cine trimiteţi să le îndeplinească, deoarece dacă dă greş, un recrut nu se mai întoarce din misiune. Chiar dacă fiecare contract are un anumit nivel de dificultate indicat, cel mai simplu mod de a afla pe cine puteţi trimite e să vă uitaţi la cantitatea de experienţă oferită drept recompensă. Există ce-i drept şi posibilitatea de a rata o misiune cu 87% şansă de reuşită, dar astfel de situaţii sunt destul de rare.
Odată ce un asasin avansează în nivel, puteţi alege să-i îmbunătăţiţi armura sau armele, o armură mai bună sporindu-i şansele de supravieţuire, în timp ce fiecare punct în ramura de arme îl va face mai periculos. Ţineţi cont însă că asasinii care sunt plecaţi în excursii prin Europa nu pot fi folosiţi în misiunile voastre, iar durata necesară îndeplinirii unui contract nu se micşorează dacă nivelul celui trimis este mult mai mare decât dificultatea indicată. Aşa că un asasin de nivel 8 va avea nevoie tot de 11 minute pentru un contract de 11XP, la fel ca un recrut de nivel 1.
Chemarea asasinilor se face printr-o simplă apăsare de tastă după ce aţi stabilit victimele, aceştia făcându-şi intrarea în scenă în diferite moduri, fie de pe cal, fie sărind de pe acoperiş, aşa cum îi stă bine oricărui asasin. Intrare ce poate fi precedată şi de o ploaie de săgeţi. Pentru a obţine o sincronizare de 100%, unele misiuni chiar vă obligă să vă folosiţi recruţii pentru a elimina ţintele, dar chiar şi-n afara lor, e destul de cool să urmăreşti de la distanţă cum unul dintre ucenicii tăi ucide un căpitan Borgia călare, după care se face nevăzut.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau