Blitzkrieg: Burning Horizon Review
Dimensiune font:
Blitzkrieg: Burning Horizon Review
Acum circa un an de zile, pe piata jocurilor si-a facut aparitia un nou RTS, mai precis un joc de strategie in cel de-al doilea razboi mondial. Cei care-l distribuiau nu erau altii decat germanii de la CDV, in felul acesta Sudden Strike fiind inlocuit cu Blitzkrieg, un nume mai mult decat potrivit pentru acest gen de joc. Chiar daca pana acum piata este suprasaturata de titluri care au in prim plan cea mai mare conflagratie mondiala, era imperativ ca si genul RTS sa produca jocuri bazate pe acest subiect, iar rusii de la Nival s-au descurcat destul de bine. De curand ei au lansat un add-on standalone numit Burning Horizon.
De aceasta data, perspectiva jocului este doar cea a Wehrmacht-ului. In cele 18 misiuni ale campaniei vedeta este celebrul general Erwin Rommel, iar tacticile specifice acelei perioade capata un aspect diferit. Ca si comandant in cadrul celei de-a VII-a divizii germane, in campanie sunt purtat din Franta pana in Africa, pentru ca apoi sa revin in Europa. Jocul reuseste foarte bine sa surprinda marile batalii ale acestei divizii, mai ales pe cele de la Al-Alamein si Tobruk. Briefingul misiunilor reprezinta un punct forte al jocului, producatorii oferind sfaturi strategice jucatorilor, dar si contextul istoric al desfasurarii bataliei. Ca tabloul sa fie complet, se pot compara intre ele diferitele unitati prezente in joc.
Fata de Blitzkrieg, jocul de anul trecut, atmosfera este mult imbunatatita, producatorii de la Nival reusind nu numai sa “repare” marile carente ale jocului, dar si sa ii si dea chiar o alta perspectiva. De aceasta data, numele de Blitzkrieg este mai mult decat potrivit pentru ca media bataliilor este cam de 15-20 de minute, foarte putin pentru un RTS.
De fapt, avem de-a face cu aplicarea conceptului de “razboi-fulger” si in cadrul jocului, tacticile de invaluire ale inamicului, folosirea combinata a armelor (aviatie, tancuri, infanterie motorizata, artilerie) fiind principiul pe care jucatorul se bazeaza pentru a duce la bun sfarsit misiunea. Fara folosirea acestor tactici se ajunge la un dezastru complet, iar atacurile frontale nu au sanse de reusita, mai ales in conditiile in care superioritatea inamicului este evidenta. Fata de Sudden Strike sau Blitzkrieg, add-onul foloseste la capacitate maxima aviatia, cu ajutorul ei fiind capabil sa elimin pozitiile artileriei inamice si pozitiile fortificate ale acestuia, creind astfel drum liber panzerelor.
Imbunatatirile sunt destul de multe si variate. De data aceasta exista o diferenta clara intre diferitele categorii de tancuri, blindajul acestora sau puterea de foc – de exemplu, cu un Tiger sau un Panther am reusit sa distrug peste 20 de tancuri americane, mult mai slabe din punct de vedere tehnic. In joc, unitatile pot capata upgrade-uri daca s-au comportat exceptional in focul bataliei si au distrus nenumarate unitati inamice sau doar au ramas in viata, un lucru deosebit de important ca si in cazul Sudden Strike penru ca jucatorul nu poate construii cladiri. Mentinerea unitatilor in viata este o prioritate pentru ca doar dupa realizarea unor anumite obiective, intaririle ajung pe campul de batalie. Astfel nu mai trebuie sa ne mai concentram si asupra constructiei, ca in Command & Conquer de exemplu, ci numai si numai asupra tacticilor pe care le vom aplica pe parcursul misiunii incredintate.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau