Blitzkrieg: Rolling Thunder Review
Dimensiune font:
Blitzkrieg: Rolling Thunder Review
Cand eram mic, imi placea deseori sa ma pun in pielea soldatilor si mai ales a generalului atotputernic. Cu prietenii de joaca planuiam diferite scenarii in care ne simteam bine si recream atmosfera de razboi. Apoi, cand m-am apucat de jocuri, toata imaginatia s-a transpus in diferitele titluri scoase de-a lungul anilor, iar CDV este o companie care mi-a adus pe calculator o lume plina de razboaie, tactici si tancuri. In prima jumatate a anului 2004 si-a facut simtita prezenta add-onul Burning Horizon, add-on care a schimbat o serie de aspecte ale jocului initial. Burning Horizon oferea la acea vreme o campanie alaturi de generalul Erwin Rommel si cum era normal doar peste cateva luni a aparut pe piata o alta continuare, de aceasta data eroul fiind reprezentat in persoana generalului Patton. Continuarea seriei a fost fireasca, tinand cont de faptul ca Blitzkrieg este un titlu de succes al celor de la CDV.
Daca in Burning Horizon, campania pornea din Europa ca apoi sa se mute pe frontul african, situatia este diametral opusa in cazul lui Rolling Thunder. George Patton porneste asadar din Maroc in 1942 cu gandul de a anihila trupele germane si aliatii acestora, mai precis trupele guvernului de la Vichy. Campania americana se intinde pe durata a 18 misiuni, timp in care dificulatea si capacitatea de raspuns a jucatorului vor fi testate in batalii care au influentat soarta celui de-al doilea razboi mondial. Asadar, m-am decis sa ma imbarc spre o misiune glorioasa de a elibera Europa si lumea intreaga. Totusi, personal vorbind, preferam celebrele Tiger, Panther sau sprijinul aviatiei germane Luftwaffe. Abilitatiile care existau pana acum in Blitzkrieg au fost pastrate, dar, de asemenea, s-au cumulat cu o serie de plusuri care ajuta la manevrabilitatea unitatilor si care permit o vizualizare si un control tactic din perspectiva unui general. De aceasta data, s-a facut apel in cadrul grupurilor de infanterie la combinarea acestora, acum nemaiexistand batalioane de mitraliori sau de puscasi, ci unitati in care sunt incorporate toti acestia. Astfel, in cadrul unui batalion am putut beneficia de grenadieri, puscasi, mitraliori, etc, exact ca in cazurile reale de lupta.
Totusi, la fel ca si in celelalte titluri ale seriei, ponderea importanta pe campul de batalie ramane cea a tancurilor. Cel de-al doilea razboi mondial ramane in istorie ca razboiul tancurilor, perioada reprezentand clipa de aur a colosilor de otel. Totusi chiar daca acestea au facut diferenta de foarte multe ori, este absolut incredibil faptul ca unitatile infanteriei continua sa fie aproape nefolositoare in joc. Si de ce spun asta? Pentru ca observatia mea se refera la dispozitia lor fata de tancuri. Doua, trei tancuri sunt mai mult decat suficiente pentru a anihila infanteria inamica de pe toata harta.
Infanteria poate adopta trei metode, aggressive, defensive si marching, fiecare din ele putand fi aleasa de jucator, in functie de situatia limita in care se afla. La fel ca in cazul infanteriei, restul unitatilor pot avea o serie de abilitati prin care jucatorul poate dizrupe activitatile inamice. Pe langa unitatile de sol, in ajutorul trupelor poate fi chemata aviatia care nu numai ca este o componenta strategica a luptei, dar poate inclina balanta victorie decisive. Pozitiile fortificate, aviatia inamica sunt nimicite fara mila de fortaretele zburatoare, parasutistii pot detine elementul surpriza in multe cazuri, iar atacul la sol lasa inamicul intr-o stare de panica si dezordine. La fel cum este moda in RTS-urile din ultima vreme, in Blitzkrieg Rolling Thunder unitatile care au adus victoria pot trece in urmatoarea misiune. Astfel, acestea capata experienta si automat upgrade-uri care se traduc prin arme mai bune si capacitate de lupta imbunatatita.
Daca este RTS, atunci trebuie sa avem si cladiri. Ei bine, cei familiarizati cu Sudden Strike si Blitzkrieg cunosc foarte bine faptul ca singurele constructii sunt transeele, campurile de mine, capcanele anti-tanc si sarmele ghimpate, adica orice pentru distrugerea totala a adversarului. Asadar, fiind eliminata componenta economica, toata concetrarea jucatorului va fi pe lupta in sine. Strategia economica se transforma in strategia si managementul trupelor in asa fel incat trupele incredintate sa isi duca la bun sfarsit misiunea si daca este posibil minimizarea pierderilor. Luptele pot dura destul de mult, comparativ cu Burning Horizon unde durata acestora era mai scurta (doar nemtii au inventat conceptual de razboi fulger), iar acest fapt presupune o aprovizionare constanta a unitatilor. Astfel, liniile impinse trebuie in permanenta aprovizionate cu munitie de catre camioane, iar medicii trebuie sa dea cea mai buna ingrijire soldatilor. Obiectivele sunt destul de usor de intuit pentru cineva care cunoaste istoria celui de-al doilea razboi mondial, majoritatea dintre lupte fiind de fapt reproducerea unor batalii deja istorice. Luptele capata proportii si automat intervine dezorganizarea unitatilor. Cu greu infanteristii pot face loc tancurilor, iar micro managementul unitatilor devne din ce in ce mai dificil. AI-ul s-a imbunatatit intr-o mica proportie fata de precedentele titluri ale seriei, pathfinding-ul fiind in continuare greoi si destabilizator. Insa, CDV a lansat recent un patch pentru multiplayer prin care fanii pot juca online, duelandu-se pe campurile de razboi din Europa, Africa si Asia.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau