Blur Review
Dimensiune font:
Blur Review
Ca şi în cazul lui Split/Second, avem de-a face cu un studio ce nu duce lipsă de experienţă în materie de curse arcade, Bizzare Creations. Tot ei semnează şi seria Project Gotham Racing, exclusivă pentru console, dar extrem de apreciată pentru gameplay-ul spectaculos, bazat pe cascadorii de tot felul. Blur merge şi el aproximativ pe aceeaşi linie, folosind însă power-up-uri pentru a elimina adversarii de pe traseu. Dar spre deosebire de Split/Second, Blur se ia mult mai în serios, atât în ceea ce priveşte cursele din modul Carieră, cât mai ales pe partea de multiplayer online.
Oarecum similar cu Need for Speed, campania single-player este organizată pe baza unor mesaje primite prin intermediul unor reţele sociale fictive, fiecare adversar având cerinţe speciale pe care trebuie să le îndeplineşti. Cele nouă capitole corespund celor nouă aşi ai curselor pe care trebuie să-i provoci la o întrecere one on one după ce le-ai făcut toate mofturile, câştigătorul primind drept recompensă principală maşina oponentului. Cadrul narativ se opreşte însă aici, „povestitoarea” din secvenţele cinematice dând doar câteva detalii despre adversarul din acel episod şi cam cât de agresivi vor fi rivalii.
Unu contra 20
Exact ca în Split/Second (comparaţia este inevitabilă), scopul principal este să câştigi cursele sau cel puţin să te clasezi pe podium cu ajutorul talentului la şofat virtual, dar şi al power-up-urilor presărate pe traseu. Acestea vin în diverse forme şi cu efecte diferite: arme cu laser, bombe teleghidate, nitro pentru creşterea vitezei, mine sau perdele de electricitate care te încetinesc extrem de mult; partea defensivă vine cu un scut care te face imun la orice atac pentru o scurtă perioadă de timp, iar maşinile pot fi reparate cu „puterea” aferentă, pentru că există şi un model de damage bine pus la punct.
Pentru fiecare cursă câştigată există un sistem dublu de level-up, bazat pe lights şi pe fani. „Luminiţele” se câştigă atât în funcţie de locul ocupat, cât şi pentru îndeplinirea diverselor cerinţe ale adversarului sau ale fanilor. Fanii se acumulează printr-un condus cât mai spectaculos şi eliminarea adversarilor în moduri cât mai variate, de la simpla împingere în apă până la folosirea unei bombe în timp ce activezi nitro şi faci drift simultan.
Un alt obiectiv secundar este trecerea printr-o serie de porţi, 12 la număr, care asigură la final lumini suplimentare şi fani grămadă. Aceste porţi se activează preluând de pe traseu power-up-ul aferent; aceiaşi fani pot avea cerinţe speciale în unele curse, cum ar fi să ajungi la 178 de mile pe oră (circa 250km la oră), să buşeşti un adversar cu bolt-uri sau să îl împingi de pe un pod folosind Nitro.
Ca munca să nu fie inutilă, mai mulţi fani înseamnă acces la maşini noi, în campania single-player nivelul maxim fiind limitat la 25 (în multiplayer urcă la 50). Luminiţele sunt absolut necesare pentru a debloca adversari în single-player, maximul pentru un episod fiind de 50. Blur este astfel un joc mai complicat decât alte titluri similare, cerând de la jucător un multitasking destul de avansat: clasarea pe podium, eliminarea adversarilor, condus spectaculos, multumirea fanilor şi acumularea de lumini.
Nu întotdeauna aceste cerinţe pot fi îndeplinite din prima, mai ales că traseele sunt inspirate din realitate şi pot fi destul de încâlcite la o primă trecere prin ele. Evident, toate cursele pot fi reluate pentru a maximiza tot ce se poate, dar dificultatea unora dintre ele s-ar putea să-i îndepărteze pe jucătorii mai putin perseverenţi sau fără prea mult timp la dispoziţie.
Power-up-uri, care, câte, cum
Indiferent de metoda aleasă, trebuie să câştigi curse, iar „puterile” din Blur exact la asta contribuie. Avem opt la dispoziţie, fiecare cu utilizare specifică şi cu ajutorul cărora se pot varia tacticile, în funcţie de nivelul de dificultate şi de traseul pe care evoluezi.
Shunt este bomba teleghidată, cea mai utilă atunci când eşti mai în spate şi vrei să scapi de adversarii avansaţi. Teleghidarea este valabilă doar când o tragi în faţă, în spate trebuie să foloseşti oglinda retrovizoare pentru a ţinti eficient.
Barge, un fel de EMP, lansează o descărcare electrică în jurul maşinii, afectând toţi adversarii din jur, de aceea este indicat să fie folosit în aglomeraţii. De asemenea, poate juca şi rol defensiv, înlăturând ameninţarea bombelor, bolt-urilor sau a minelor dacă este activat la momentul oportun.
Mine este de departe cel mai folositor power-up, atât pentru utilizare imediată, cât şi pe post de capcană lăsată pe traseu pentru un adversar neatent. Pe lângă asta, e o armă eficientă contra bombelor şi a bolt-urilor, detonându-le prematur ca să nu te afecteze.
Shock dezlănţuie o perdea de electricitate care aproape că opreşte orice maşină care trece prin ea. De obicei sunt trei, patru astfel de perdele succesive, astfel că poţi încerca să le eviţi cu un drift în zig-zag bine controlat. În combinaţie cu scutul, Shock poate face praf toţi adversarii din urma ta şi vei sta cât de cât liniştit câteva secunde.
Bolt vine cu trei proiectile ce pot fi trimise simultan sau separat, în funcţie de tactica adoptată. Două pot distruge o mină sau un Shunt, dar atenţie, nu sunt teleghidate. Trebuie să te aliniezi perfect cu power-up-ul ameninţător şi să foloseşti oglinzile pentru a reuşi să scapi neatins. Cu o ţintă bună, Bolt este ideal pentru distrugerea inamicilor cu puţină viaţă.
Nitro, după cum îi spune şi numele, declanşează un burst de viteză care, folosit corect, te poate aşeza pe locul întâi. Pe de altă parte, activarea lui şi în acelaşi timp apăsarea frânei activează un fel de oprire în aer, utilă pentru a elimina frânarea manuală în curbele dificile şi apoi pentru a folosi la maximum viteza excesivă.
Shield este power-up-ul defensiv prin definiţie, înconjurând maşina cu o aură protectoare. Pentru o scurtă perioadă de timp eşti imun la orice fel de power-up. În mod ideal, ar trebui să păstrezi un scut în rezervă mereu într-unul dintre cele trei sloturi aferente, nu se ştie niciodată când ai un bolt pe coadă şi vrei să scapi nevătămat.
Repair este ajutorul ideal după prea multe lovituri încasate sau prea multe buşeli în ziduri sau alte obstacole. La fel ca Shield, ar fi bine să ai unul la îndemână în caz de nevoie, fiindcă respawn-ul înseamnă secunde preţioase pierdute. Starea maşinii este redată printr-un indicator de lângă retrovizoare, dar există şi alte semne clar, cum ar fi fumul şi scăderea vitezei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau