Brothers in Arms: Road To Hill 30 Review
Dimensiune font:
Brothers in Arms: Road To Hill 30 Review
Cand a aparut Medal Of Honor: Allied Assault, am decretat stare de urgenta la mine in casa: totul a stat inchis pana am reusit sa termin jocul, savurand fiecare particica a misiunilor. Doi ani mai tarziu, Call Of Duty a adus un aer proaspat si a ridicat mai sus stacheta in lumea shooterelor ce au ca tema cel de-al doilea razboi mondial, un subiect aparent inepuizabil pentru industria jocurilor. A venit insa martie 2005 iar starea de urgenta a fost decretata din nou. Motivul: cel mai nou shooter lansat de Ubisoft, Brothers In Arms:Road To Hill 30. Daca pana acum, jucatorul se identifica cu eroul fara seaman care invingea aproape de unul singur celebrul Wermacht fara a clipi (a se vedea MOH:AA, CoD si RtCW), de aceasta data camarazii de front sunt elementele hotaratoare in focul bataliei. In BiA joci rolul sergentului Matt Baker din compania Fox, regimentul 502 parasutisti. Cele opt zile pe durata carora se desfasoara actiunea din campania single-player reprezinta si laitmotivul jocului: opt zile de teroare, suferinta si dramatism, pe care Matt Baker si-ar fi dorit sa nu le fi trait vreodata.
Campania debuteaza cu parasutarea regimentului vostru in Normandia, cu 24 de ore inaintea celebrei invazii, de aici si pana la inclestarea cu trupele germane nefiind decat un pas. Baker, caci despre el vorbim, trebuie nu numai sa duca la bun sfarsit misiunile ce i se incredinteaza, dar va trebui de asemenea sa dizloce puternicile unitati germane, in tot acest timp fiind nevoit sa aiba grija si de plutonul sau. Din aceste motive, tacticizarea jocului era inevitabila. A lua totul pe cont propriu in BiA inseamna sinucidere, fiind necesar sa apelezi la ajutorul camarazilor tai pentru a supravietui. De la a da ordinul de foc continuu asupra unui inamic sau de a-i flanca pe acestia, pana la a asaltul asupra pozitilor inamice depasite numeric, jucatorul va fi cel care va decide soarta fratilor sai de arme, rolul de lider fiind mult mai important de data aceasta decat cel de erou.
Daca in Call Of Duty mitraliera MG42 era o arma letala, in BiA ea este doar o arma de acoperiere, jucatorul fiind nevoit in acelasi timp sa dea ordine pentru flancarea si eliminarea pe rand a contraatacurilor germane. Si sa nu va inchipuiti ca este simplu. Un ordin prost va poate costa viata camarazilor vostri, lucru pe care nu vi l-ati dori atunci cand sunteti inconjurat de experimentatii soldati germani. Din fericire, toate ordinele pe care le veti da nu necesita o combinatie complicate de taste, ci doar cateva shortcut-uri sau folosirea mouse-ului. Focul continuu asupra unui grup de inamici ii va obliga pe acestia sa stea ascunsi dupa cladiri sau obstacole, in timp ce jucatorul impreuna cu o parte din subordonati sa flancheze grupul si eventual sa-l incercuiasca. Frumusetea jocului consta tocmai in aceste manevre tipice razboiului modern, elementele care compun aceste tactici punandu-va in valoare abilitatile de strateg. Situational awareness view reprezinta o gaselnita tactica foarte interesanta, care va va ajuta enorm in planificarea actiunilor. Pe scurt, ea va va oferi o situatie de ansamblu asupra situatiei, indicand pozitia voastra si a plutonului vostru pe harta dar si a inamicilor care sunt in raza voastra vizuala. Desi multi ar fi tentati sa creada ca situational awareness-ul face jocul prea usor, el nu va indica decat pozitiile soldatilor inamici pe care i-ati descoperit deja, nu si a celor care sunt ascunsi 20 de metri mai incolo in spatele unui zid.
Din aceste perspective, BiA seamana mult cu Full Spectrum Warrior, un joc aparut anul trecut care a incantat la randu-i prin tactica de lupta folosita. De obicei, vor exista doua echipe sub comanda ta, una pentru a trage continuu si a forta inamicul sa ramana intr-o anumita pozitie, iar cealalta pentru a-l flanca si apoi pentru a-l elimina. Cuiburile de mitraliera trebuie totusi evitate, sau cel putin flancate si apoi anihilate. La fel se intampla si cu echipele de mortiere sau cu echipele anti tanc. Chiar daca este de preferat ca tancul sa deschida calea, acest lucru nu este recomandabil. O echipa de asalt ar fi mai bine sa distruga pozitia fortificata a nemtilor, pentru ca mai apoi tancul sa poate trece. In alta misiune am avut de-a face cu tancuri inamice si cu contraatacuri ale nemtilor. A trebuit sa strang liniile si sa resping valurile nemtilor, sa creez astfel pozitii fortificate. De cateva ori am incercat sa ma departez de pluton si sa incerc sa iau totul pe cont propriu, dar aceasta manevra mi-a esuat lamentabil in final, cand am realizat ca jocul in totalitea lui este creat pentru a completa misiunile alaturi de camarazii din subordinea mea. Cu toate acestea, comanda unui pluton nu exclude si participarea activa la lupta, ci din contra, fara o asemenea participare, jocul ar avea o durata mult mai mare de desfasurare. Desi poate parea simplu, acreditarea unei comenzi implica si o anumita responsabilitate, ambele echipe putand face acelasi lucru. Important este ca echipa specializata pe un anumit timp de lupta sa faca exact ceea ce stie mai bine. Mi s-a imtamplat ca o parte din soldati sa moara in misiune, tocmai pentru ca ordinele mele au fost luate gresit in contextul bataliei. Deciziile importante trebuie sa tina seama de contextul bataliei, relieful inconjurator, numarul si pozitionarea inamicilor si a propriilor camarazi, iar folosirea situational awareness-ului este obligatorie.
Insa lucrul care m-a frapat cu adevarat in BiA a fost povestea si cand afirm acest lucru ma refer in special la evenimentele reale traite in Normandia de catre regimentul 502 parasutisti, Ubisoft colectand faptele adevarate de eroism la care au participat acesti soldati in acea perioada. Povestea este foarte inchegata, Baker exprimandu-si in fiecare capitol al jocului sentimentele fata de camarazi, razboi, dar si fata de viata lui privita in ansamblu si canalizata momentan pe lupta fizica, dar si emotionala pe care o da.
Lipsa crosshair-ului contribuie decisiv la realism si imersiune. Fara crosshair, asa cum eram obisnuiti din toate shooterele, este cu adevarat dificil sa reusesti uciderea inamicului. Din fericire, aceasta este doar o simpla optiune, cei care considera ca nu se pot descurca fara ea, o pot activa din meniul jocului. Si cum recrearea atmfosferei trebuia sa fie deplina, Gearbox au implementat o grafica pe masura,care foloseste din plin pixel shader-i, asa ca noua familie GeForce se va simti in largul sau. Pozele din joc fac aceasta dovada, apa fiind un element grafic care cu siguranta va atrage atentia din prima. Iar fiferitele elemente grafice vor contribui la senzatia de razboi total. Cu toate acestea, framerate-ul va fi o problema pentru multe din calculatoarele actuale. In general, in cazul in care nu detineti o placa video capabila de efecte de ultima ora si destula memorie, senzatia grafica nu va mai fi aceiasi si nici jocul nu va rula cu acel minim de frame-uri necesar pentru a fi cat de cat jucabil. De asemenea, jocul nu ruleaza pe placi video mai vechi, fara pixel shader, cum ar fi GeForce 2 TI/2MX sau 4MX.
Cat priveste sunetul, Brothers In Arms detine un capitol aparte in cadul noilor fps-uri. Absolut toate sunetele armelor au fost inregistrate exact cum ele suna in realitate, iar acest fapt nu poate fi decat un pas inainte in recrearea atmosferei. Probabil veteranii celui de-al doilea razboi mondial ar putea fi singurii care sa ne confirme acest fapt, dar presupun ca in nici un caz ei nu reprezinta partea hardcore a jucatorilor. In comparatie cu alte jocuri, multiplayerul din Brothers In Arms se dezice de conceptul de deathmatch sau capture the flag. Multiplayerul aduce foarte mult cu single player-ul, in care poti avea comanda unui pluton pentru a definitiva diferitele obiective date. Maxim 4 jucatori pot intra pe un server Brothers In Arms, fapt care duce la concluzia ca jocul este axat in special pe campania single-player.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau