Burnout Paradise: The Ultimate Box Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 19:23

Burnout Paradise: The Ultimate Box Review

Nevoia de viteză a noii generaţii se poate identifica în mare măsură cu fenomenul Need for Speed, nevoie care a început pe PC odată cu lansarea primului NFS, în 1995. De atunci, condusul virtual fără carnet şi fără limite a luat minţile tuturor celor ce îndrăgeau cât de cât maşinile. Zeci de jocuri au pariat pe viteză şi nu puţine dintre ele pe un condus cât se poate de haotic. NFS-urile au dat de obicei tonul, dar pentru Xbox seria Burnout este sinonimă cu dezastrul pe şosele, fiind mult mai antrenantă decât cursele ceva mai organizate şi fără damage din Need for Speed.

Paradise, cel mai recent capitol al seriei Burnout, a ajuns pe rafturile magazinelor iarna trecută, însă doar pe console next-gen. După cum eram obişnuiţi, tendinţa era să credem că nu va fi lansat şi pe PC, dar spre bucuria celor fără console, producătorii au decis că ar fi cazul să încerce marea cu degetul, chiar dacă cu un an întârziere.

Întrebarea însă e următoarea: avem în faţă acea veşnică portare de doi lei sau jocul e adaptat pentru cerinţele non-consoliştilor? Răspunsul e da, este adaptat, în cea mai mare parte. Și dacă tot l-au portat, studiourile Criterion au introdus şi tot conţinutul extra lansat până acum pentru console: Bikes Pack, cu motociclete şi un ciclu zi-noapte binevenit, Party Pack-ul ce aduce noi opţiuni pentru un multiplayer fără Internet, precum şi Update-ul 1.6 ce aduce îmbunătăţiri generale, cum ar fi posibilitatea de a reporni cursele.

Nu mai suntem în Kansas

Paradise City este un oraş tipic american, împărţit pe zone, de la centrul aglomerat până la case şi staţiuni montane. Deşi la viteza cu care trecem prin el poate părea cam mic, zonele sunt totuşi suficient de variate pentru a nu plictisi. Cea mai importantă caracteristică a metropolei este mulţimea de drumuri lăturalnice, pline cu rampe şi prăpăstii numai bune de încercat. Și după cum le stă bine unor drumuri neamenajate, şansele de a ne distruge maşina sunt extrem de mari.

Cum de o rampă poate fi o sursă indubitabilă pentru distracţie? În principiu pentru că Burnout este echivalentul expresiei „te-ai făcut praf”. Fiecare bucăţică de stradă este o invitaţie la accidente dezastroase, iar design-ul oraşului este cât se poate de inspirat. O săritură la viteză maximă din vârful unui munte cu o privelişte spre metropolă face toţi banii. Iar ceea ce vine după, de obicei o aterizare extrem de violentă, e cireaşa de pe tort.

Un element inedit este faptul că fiecare intersecţie este un potenţial start al unei curse, pe măsură ce sunt deblocate prin avansarea în joc şi obţinerea unor licenţe mai bune. La început jucătorul are licenţă doar pentru clasa F, cea mai slabă, dar cu fiecare nouă clasă se deblochează noi curse. Spre final, toate intersecţiile vor fi, ca să spun aşa, organizatoare de evenimente, deci poţi fi sigur că indiferent unde frânezi la un semafor vei putea concura.

În Paradise City viteza e doar un pretext pentru distrugerea maşinilor. Oricât de bine ai vrea să conduci, oricâtă grijă ai avea pentru preţioasa ta maşină, tot în gard o să ajungi. Mai ales în multiplayer, unde un jucător uman dă clasă AI-ului în privinţa agresivităţii. O intrare cu 200Km/h într-un zid nu e însă enervantă, deoarece fiecare accident are unicitatea lui şi implicit farmecul propriu. Sunt sute de moduri în care o maşină poate să ajungă în gard sau în ceilalţi participanţii la trafic, rostogolirile nepierzându-şi în vreun fel atractivitatea chiar şi la a n-a vizionare.

Maşinile scrâşnesc, tabla se îndoaie, geamurile se sparg într-o mie de bucăţi, camera urmăreşte de aproape bolidul distrus şi timpul este încetinit, toate pentru a înlesni vizionarea unei rostogoliri sau intrări în zid. Artă, ce mai. Comparativ, în jocurile seriei Flatout, lipsa unui slow-motion scade din efectul cinematic. Aici în schimb este cât se poate de binevenită implemetarea.

Pe drumul distrugerii, fiecare maşină are anumite etape determinate de rezistenţa clasei din care fac parte. Chiar de-i vor sări roţile, o maşină va merge până în momentul când este distrusă complet, apoi se va repara singură. Pare simplu (şi chiar e, jocul nu e stresant pe partea asta), dar în anumite curse nu este permisă distrugerea totală.

Clasificarea după regn

Cu toate că în mare măsură cele peste 70 de maşini sunt asemănătoare ca stil de condus, există trei clase clar delimitate. Speed este cea concentrată pe viteză şi cea mai fragilă din acest motiv. Stunt este cea înclinată spre acrobaţii, fiind foarte manevrabilă şi poate fi considerată soluţia de compromis între cele două extreme. Ultima este Agression, cu maşini mari şi rezistente, de la SUV-uri până la muscle-car-uri masive. E o clasă înclinată spre distrugerea celorlalţi, mult mai facilă datorită greutăţii bolizilor.

Fiecare clasă dispune de nitro, însă modul de obţinere şi folosire e un pic diferit la fiecare în parte. O maşină Speed umple bara de nitro dacă trece în viteză prin trafic, la mică distanţă de ceilalţi, fără să atingă maşinile. Este singura clasă al cărei nitro nu poate fi folosit decât dacă bara este umplută complet, dar are o particularitate interesantă: prin acrobaţii în lanţ în timpul unui boost de nitro se poate primi încă o bară plină, atâta timp cât nu distrugeţi maşina. De partea cealaltă, Stunt îşi umple bara doar prin acrobaţii, pe când Agression doar prin tamponarea participanţilor la trafic şi distrugerea mediului.

În privinţa maşinilor, pot spune că sunt multe, variate ca înfăţişare şi cu mulţi cai putere sub capotă. Chiar şi cea mai slabă merge mai repede decât cel mai rapid model dintr-un NFS, iar cele deblocate spre sfârşit sunt pur şi simplu prea rapide. Drept urmare, senzaţia de viteză e superbă şi poate fi catalogată drept un mare plus. Ca bonus, maşinile pot fi vopsite într-o varietate de culori, deşi la viteza pe care o au, nu prea veţi avea timp să admiraţi nuanţa de portocaliu-aprins pe care tocmai aţi folosit-o.

Pe lângă varietatea de maşini mai avem şi motocicletele nou introduse, care din păcate sunt doar patru la număr. Viteza acestor modele, ce pare mai mare decât cea a maşinilor datorită stilului de condus, face controlarea lor mult mai problematică, fiind nevoie de mult mai multă îndemanare. La asta se adaugă şi faptul că te poţi răsturna mult mai repede cu o motocicletă, deoarece orice izbitură înseamnă o rostogolire sigură, dar satisfacţia menţinerii pe traseu este mai mare.

Curse frate

Burnout Paradise este identic cu versiunea de console în ceea ce priveşte modurile de joc, dar nici nu cred că era nevoie de mai mult. Clasicul Sprint, denumit Race, este aici dezlănţuit pe toate străzile, neexistând bariere. Fiecare concurent o ia pe unde poate, doar, doar o ajunge primul la linia de sosire. Există ce-i drept un sistem de atenţionare care ne arată drumul „recomandat”, dar luând în considerare viteza cu care se desfăşoară totul, nu prea se mai uită nimeni la el. Ca în orice joc free-roam, învăţarea oraşului este baza.

Circuite nu există, dar în schimb avem modul Marked Man, unde jucătorul trebuie să ajungă la destinaţie cu bolidul… relativ întreg, fiind mereu urmărit de două sau mai multe maşini furioase, rapide şi cu tonaj mare ce fac tot posibilul pentru a-l distruge definitiv. În Road Rage e taman invers: ceilalţi concurenţi trebuie deraiaţi de un anumit număr de ori într-un timp anume (distracţie, distracţie, dar e contra-cronometru), număr care creşte odată cu avansarea în joc.

Stunt Run-ul e axat pe cascadorii extreme pe bază de combo-uri şi se poate dovedi destul de greu în anumite părţi ale oraşului, pe când în altele este chiar facil dacă acestea sunt împânzite cu rampe. Ar mai fi şi un mod bazat pe calităţile fiecărei maşini, cu un anumit timp de ajuns într-un loc dat, precum şi ce a introdus pachetul Bikes, însă nimic special.

Un mod atipic şi opţional este Showdown-ul, ce permite rostogolirea în aer cu scopul e a strica cât mai multe maşini până la distrugerea completă a celei proprii. Pare distractiv, dar este cât se poate de inutil şi plictisitor, spre deosebire de modurile Crash şi Traffic Attack din vechile Burnout-uri, care aveau cam acelaşi scop, dar erau mult mai interesante prin implementare lor.

Pe lângă aceste moduri, jucătorii au posibilitatea să descopere peste 500 de obiecte „colecţionabile”, printre care cele 400 de garduri care duc spre scurtături sau drumuri ascunse, mega+sărituri şi pancardele roşii cu titlul jocului, care mai de care mai inaccesibile. Descoperirea tuturor elementelor ascunse va debloca maşini şi mai puternice, aşa că avem un motiv în plus să încercăm să le găsim pe toate, pe lângă simplul fapt că este distractiv.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:04

1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
Nicolas Sarkozy, fostul presedinte francez, judecat in dosarul
23/11/2020 18:09

Fostul presedinte francez Nicolas Sarkozy este judecat la Tribunalul Corectional din Paris, incepand de luni si pana la 10 decembrie, cu privire la coruptie si trafic de influenta in dosarul "interceptaril ...

Sindicatul Europol: Rugăm hoţii să nu fure după ora 18:00
23/11/2020 14:40

Potrivit sindicaliştilor de la Europol, şefii de la IPJ Harghita i-au anunţat pe subalterni că de acum incolo vor munci cate 12 ore, de luni pană sambătă, intre 06:00 - 18:00. În cazul unor urgen ...

Angajații Spitalului Județean de Urgență Bacău se tem de vaccinul anti-COVID
23/11/2020 13:15

Directia de Sănătate Publică Bacău a inceput interogarea personalului medical din toate spitalele, a celui din centrele de asistentă socială, angajatilor din ambulatorii de specialitate, policlinici, di ...

Suedia, mesaj dur către populație: „Anulați, reprogramați și amânați
23/11/2020 12:15

Premierul Suediei, Stefan Lofven, a transmis un mesaj clar cetăţenilor, in contextul pandemiei. În fata unei mortalităti considerabil mai mari decat in ​​alte tări nordice, Suedia incearcă o var ...

„Beţi câte 50 de grame şi mergeţi mai departe”, sfatul lui Dodon după pierderea alegerilor
23/11/2020 12:00

Igor Dodon, incă preşedinte in funcţie al Republicii Moldova după ce a pierdut alegerile im faţa Maiei Sandu, merge in localităţile in care a obţinut cele mai multe voturi la scrutinul prezidenţial şi ...

Europa va ridica în ianuarie restricţiile de zbor impuse avioanelor Boeing 737 MAX
23/11/2020 11:45

Europa va ridica in ianuarie restricţiile de zbor impuse avionului Boeing 737 MAX, după ce autoritatea de reglementare americană (FAA) a pus capăt consemnării la sol din ultimele 20 de luni. Modelul Boein ...

Procurorii din Germania cercetează aproximativ 20.000 de cazuri de infracţiuni legate de noul coronavirus
23/11/2020 11:35

Procurorii din Germania anchetează aproximativ 20.000 de cazuri de infracţiuni legate de noul coronavirus, relatează luni cotidianul german Die Welt, citat de DPA. Comercializarea de măşti sanitare contra ...

Peste 25.000 de copii au fost uciși în Afganistan
23/11/2020 11:25

În perioada 2005-2019 in conflictele din Afganistan au fost ucişi sau răniţi 26.025 de copii, arată un raport al organizaţiei caritabile britanice Salvaţi Copiii, preluat de dpa. Numai anul trecut, ...

Țara care anunță relaxarea restricțiilor
23/11/2020 10:45

În prezent, Franţa se află sub carantină la nivel naţional, insă autorităţile promit că vor incepe eliminarea treptată a restricţiilor ce au fost impuse pentru limitarea transmiterii COVID-19. ...

Alte trei localități au intrat în carantină. Cine sunt românii afectați
23/11/2020 09:55

Romania este lovită crunt de pandemia de coronavirus. Avem parte de mii de cazuri noi in fiecare zi, iar restrictiile sunt pe măsură. Autoritătile au decis carantinarea altor localităti importante. Decizii ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei