Burnout Paradise – Xbox 360 – RePlay Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 15:35

Burnout Paradise – Xbox 360 – RePlay Review

Fanii pasionaţi de cursele de maşini nu au dus niciodată lipsă de titluri pentru console, indiferent că a fost vorba de arcade-uri sau simulatoare în adevăratul sens al cuvântului. Seria Burnout a ocupat un loc de cinste în ierarhia arcade-urilor încă de la lansarea primului titlu, nivelul de distrugere prezent crescând foarte mult atractivitatea întrecerilor. După lansarea lui Burnout Revenge în 2006 – joc primit foarte bine de critici şi gameri deopotrivă – studiourile Criterion Games continuă franciza cu Burnout Paradise, menit să rezolve lipsurile predecesorului şi să folosească din plin tehnologiile consolelor next-gen pentru o experienţă nouă.

Am început acest joc cu mare interes întrucât sunt foarte pasionat de simulatoare auto de tip open-world, în care avem mână liberă să conducem pe unde vrem, nefiind constrânşi să participăm doar la anumite curse, indiferent dacă acestea se dispută pe circuit sau în oraşe.

Primul lucru pe care l-am remarcat a fost faptul că nu există meniu de început, dar putem apăsa oricând tasta „Right” a D-pad-ului, pentru a accesa toate opţiunile importante. Pe fondul piesei „Paradise City”, semnată Guns N’ Roses, o voce feminină ne prezintă pe scurt oraşul Paradise, urmând ca apoi microfonul să fie preluat de DJ Atomica, ghidul nostru pe tot parcursul aventurii. Aflu că există mai multe categorii de permise pentru a conduce maşinile, iar mie, fiind la început, mi se acordă doar „Learner Permit”. În funcţie de victoriile obţinute în diverse tipuri de curse, mai târziu pot obţine categoriile D, C, B, A, urmate de Elite şi Burnout.

Acţiunea propriu-zisă începe într-un Junkyard, unde singurul vehicul pe care îl am la dispoziţie nu pare în cea mai bună formă. Dar nicio grijă, DJ Atomica mă asigură că pot remedia situaţia la un atelier de reparaţii, fără niciun cost suplimentar. Producătorii au vrut să simplifice partea de simulare, astfel că nu există vitezometru sau turometru. De asemenea, pe ecran/televizor, pe lângă maşina pe care o conduceam, am găsit doar o mini-hartă, numele străzii pe care circulam şi indicatorul de boost. Nici măcar camera nu se poate schimba, dar unghiul e destul de potrivit în majoritatea situaţiilor. Involuntar remarc mici asemănări cu Test Drive Unlimited, deoarece există o libertate foarte mare de mişcare, dar oraşul Paradise nu este atat de întins ca insula din TDU. În Burnout Paradise există însă trafic numeros, dar toate încercările mele de a vedea măcar un personaj la volanul vreunei maşini de pe stradă au fost sortite eşecului. Cine conduce maşinile acelea oare?

Oraşul este bine realizat, cu zgârie-nori, tunele, poduri şi chiar construcţii neterminate sau macarale, ceea ce aduce un plus de realism. Cu gândul de a-mi schimba maşina şi categoria de permis, mă hotărăsc să încep cursele propriu-zise. Spre deosebire de predecesorul lui, în care cursele erau clar structurate, în Burnout Paradise jucătorul nu este îngrădit de nicio restricţie, el având în schimb posibilitatea de a selecta oricând tipul şi ordinea de parcurgere a acestora chiar în timpul plimbărilor prin oraş. Punctele de start pentru începerea lor pot fi găsite uşor pe hartă, şi tot ce trebuie să faceţi pentru a dezlănţui caii putere de sub capotă e să apăsaţi LT+RT (Left Trigger + Right Trigger).

În Paradise există patru tipuri principale de curse: Stunt Run, Race, Marked Man şi Road Rage. Stunt Run presupune atingerea unui punctaj (proporţional cu tipul de permis) într-un interval de timp, ce poate fi obţinut prin diversele cascadorii făcute cu maşina. Ele pot fi sărituri pe trambulinele presărate strategic în oraş, întoarceri spectaculoase cu frâna de mână, drifturi sau doborârea aşa-numitelor Billboards. Stunt Runs mi-au pus cele mai mari probleme pe parcursul jocului, întrucât e greu să cauţi trambuline pe străzile pe care nu le cunoşti prea bine. Ce-i drept, pe parcurs am învăţat străduţele şi implicit amplasarea locaţiilor pentru trambuline, astfel că situaţia a devenit acceptabilă iar cascadoriile o delectare.

Race este probabil cel mai simplu şi mai cunoscut mod de joc în cursele cu maşini. Înfruntarea se dă între voi şi unul sau mai mulţi competitori controlaţi de AI, iar primul care trece linia de sosire va fi declarat învingător. La începutul fiecărei întreceri ni se arată pe harta mare a oraşului (care poate fi accesată oricând folosind butonul „Select”) traseul ideal pe care trebuie sa îl parcurgem pentru a ajunge la linia de sosire. Bineînteles, există multe scurtături, dar găsirea lor necesită timp si buna cunoaştere a oraşului. În acest mod am găsit poate cel mai mare defect al jocului, şi anume lipsa indicatoarelor sau a GPS-ului. Înţeleg dorinţa producătorilor de a oferi o libertate căt mai mare, dar ar fi putut implementa un sistem de activare şi dezactivare pentru GPS. Este teribil de frustrant să nu ştii pe unde trebuie să mergi spre linia de sosire, mai ales că indicatorul general nu te ajută cu ceva. Sunt convins că mini-map-ul ar fi fost mult mai util dacă s-ar fi rotit automat în funcţie de direcţia de mers a maşinii, dar se pare ca nimeni nu s-a gândit la asta, probabil testerii ştiau deja oraşul pe de rost şi nu au privit acest aspect ca pe un neajuns.

Singura soluţie viabilă e aceea de a apăsa „Select” în timpul curselor pentru a vizualiza harta mare, dar aceste întreruperi iminente devin enervante prin frecvenţa lor după o perioadă. În schimb, senzaţia de viteza din Burnout Paradise este extraordinară, obligându-ne totuşi să fim atenţi la mai multe lucruri în acelaşi timp. Trebuie să ne ferim de maşinile din trafic, să luăm curbele bine, să depăşim competitorii, dar cu toate acestea… nu ştim încotro să virăm la următoarea intersecţie.

Marked Man este asemănător cu Race, diferenţa fiind că nu vă întreceţi cu nimeni. În schimb, câteva maşini negre cu geamuri fumurii sunt pe urmele voastre şi încearcă cu tot dinadinsul să vă scoată din cursă (citiţi distruge maşina), deci trebuie să ajungeţi la destinaţie în primul rând întreg, nu neapărat cât mai repede posibil.

Prezent şi în titlul precedent din serie, ultimul mod principal este Road Rage, după părerea mea cel mai captivant dintre toate, deoarece îmi reaminteşte cu plăcere de Carmaggedon. Porniţi alături de alţi competitori iar scopul este de a elimina din cursă câţiva dintre ei într-un interval de timp. Nimic nu e mai plăcut decât să vezi maşina adversarului facută zob după un duel de câţiva kilometri prin traficul infernal din anumite zone. Din fericire, nu contează ce tip de cursă alegeţi sau dacă le repetaţi, orice victorie se concretizează cu un punct în plus în vederea schimbării categoriei de permis.

Pe lângă aceste moduri principale mai există şi alte câteva secundare, cu toate că puteţi termina jocul fără să le descoperiţi. De pildă, Burning Route reprezintă un time-trial, iar voi va trebui să obţineţi un timp mai bun decât unul prestabilit de producători cu o maşină anume; în acest caz, nu vi se permite folosirea altei maşini decât cea specificată în fiecare întrecere de acest gen. După fiecare Burning Route veţi primi un nou bolid ca bonus, de obicei o variantă îmbunătăţită a celui cu care terminaţi cursa, deci e o idee bună să câştigaţi cât mai multe. Power Parking-ul e un mini-game în care trebuie sa parcaţi o maşină lateral aproape perfect între alte două maşini. Road Rule: Time este un mod în care trebuie să îmbunătăţiţi un anumit timp al fiecărei străzi, iar Role Rule: Showtime vă permite să distrugeţi cât mai multe maşini de pe strada respectivă, scopul final fiind acela de a obţine un scor mai mare decât cel standard, reprezentat printr-o sumă în dolari, folosindu-vă maşina pe post de minge de pinball. Cu toate că este asemănător cu modul Crash din Burnout Revenge, mi-aş fi dorit ca Showtime sa fie un event principal. De altfel, unii fani ai seriei vor simţi lipsa modurilor Crash şi Traffic Attack, deoarece ele permiteau distrugerea cât mai multor maşini, în Paradise interacţiune cu acestea fiind mai scăzută.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei