Care au fost cele mai grave accidente feroviare din ultimii ani și câteva cauze șocante
În Taiwan s-a petrecut vineri unul dintre cele mai grave accidente de tren din acest an și numărul decedaților este mai mare de 48. Interesant este că în general accidentele de tren cu număr mare de morți s-au petrecut în țări care nu au investit prea mult în rețeaua feroviară, în timp ce Taiwanul are chiar și trenuri ce rulează cu 300 km/h. Când este vorba de cele mai grave accidente din ultimul deceniu, ele s-au întâmplat în țări precum India, Pakistan, Camerun sau Congo, dar pe listă sunt și țări precum Spania sau Argentina. Printre cauze se numără: oameni care găteau în tren sau care stăteau pe șine să se uite la artificii.
Vineri, un tren expres a lovit la ieșirea din tunel un camion și cel puțin 48 de oameni au murit în cel mai grav accident feroviar din istoria Taiwanului. Se pare că acel camion fusese parcat lângă o pantă într-un șantier de lângă linie, dar fiindcă șoferul a uitat să tragă frâna de mână, camionul a alunecat pe șine fix înainte ca trenul să vină cu viteză.
Trenul era un Expres ce rula pe o linie unde viteza maximă este de 130 km/h. În trenul cu opt vagoane erau 500 de oameni și se presupune că unii stăteau în picioare, fiind o perioadă foarte aglomerată.
Taiwanul a mai avut accidente feroviare grave în ultimele decenii: în 1981 au murit 30 de oameni, în 1991 au murit tot 30, iar într-un accident feroviar din 2018 și-au pierdut viața 18 oameni. În decembrie 1990 un tren a lovit un autobuz și au murit 25 de pasageri din autobuz. În 1976 două trenuri s-au ciocnit și 29 de oameni și-au pierdut viața, iar trei ani mai târziu o ciocnire a dus la moartea a 12 oameni.
Cel mai grav accident feroviar petrecut în lume în ultimul deceniu a fost pe 20 noiembrie 2016 când 150 de oameni au murit și alți 150 au fost răniți după ce un tren a deraiat în India, la Pukhraya.
Pe 21 octombrie 2016 au murit 79 de oameni și 550 au fost răniți când un tren a deraiat la Eseka, în Camerun.
În vara lui 2011, în India au murit 70 de oameni și peste 300 au fost răniți când un tren a deraiat lângă Fatephur. În țara vecină, Pakistan, cel puțin 64 de oameni au murit în octombrie 2019 din cauza unui incendiu într-un tren în zona Rahim Yar Khan. Se pare că focul a pornit de la o sobă portabilă care a explodat pentru că oamenii găteau mâncare în tren, deși acest lucru este ilegal.
Un accident celebru este cel petrecut în 2013 în Spania, lângă Santiago de Compostela: un tren de mare viteză a ieșit de pe șine într-o curbă. 79 de oameni au murit și 140 au fost răniți.
Alte accidente grave din ultimii 10 ani (sursa - Reuters)
Octombrie 2018, Amritsar, India, peste 58 de oameni au fost uciși în timp ce stăteau pe șine pentru a celebra un festival și nu au auzit trenul, fiindcă asistau la un foc de artificii.
Februarie 22, Buenos Aires, Argentina, 51 de morți.
Septembrie 2019, provincia Tanganyika, Congo, peste 50 de morți.
Noiembrie 2012: Manfalut, Egipt, 50 de copii au murit după ce autobuzul școlar a fost lovit de tren.
Noiembrie 2013, Semnan, Iran, 49 de morți.
Cel mai grav accident feroviar din istorie a fost cel din Sri Lanka, în decembrie 2004 când a lovit uriașul tsunami în Asia de Sud-Est, făcând 230.000 de morți. Un tren a fost lovit de două valuri uriașe și 1.700 de oameni au murit după ce trenul a fost aruncat de pe șine.
Despre trenurile de mare viteză din Taiwan
Taiwanul este o insulă de șase ori mai mică decât România, dar cu 23 de milioane de locuitori și cu mult know-how tehnologic. Teritoriul a reușit să-și păstreze independența față de China care o vede precum o zonă ”rebelă” care trebuie reunită cu țara cu orice preț. Deși la început părea greu de realizat, Taiwanul a reușit să construiască o cale ferată de mare viteză de la nord la sud, cu fonduri private, lungimea traseului fiind cam ca de la București la Mediaș. Chiar dacă lucrurile au început cu stângul și chiar dacă și statul a trebuit să intervină, mai jos puteți citi de ce calea de mare viteză ce a costat 18 miliarde dolari este dată ca exemplu de bune practici mai ales în SUA.
Taiwanul are suprafața cam cât șase județe de la noi și insula are 400 km lungime și 144 km lățime. Insula are aproape 24 de milioane de locuitori și s-a numit în trecut Formosa (insula frumoasă), având munți ce culminează la 3.952 metri, izvoare termale, 15.000 de temple, mâncare excelentă și multe festivaluri.
Încă din anii '70 în Taiwan a început să se discute despre ideea unei linii de mare viteză, dar mulți s-au opus spunând că ar fi mult prea scump. În a doua parte a anilor '80 s-au făcut studii de fezabilitate și în 1991 lucrurile chiar s-au mișcat și decizia a fost clară: se va construi o cale ferată de 345 km în vestul insulei unde locuiește 70% din populație și această cale ferată va lega Taipei (în nord) de Kaohsiung (sud). Proiectul a primit în 1992 aprobarea executivului și în 1993 pe cea a legislativului.
Taiwanul avea atunci peste 2.500 km de cale ferată și peste 200 de gări. Taiwanul a decis că această linie de mare viteză se va construi în concesiune și consorțiul care va câștiga va avea și dreptul de a gestiona și opera calea ferată după deschidere și își va recupera banii, totul ca bugetul țării să nu fie pus ”la pământ”.
Construcția liniei a durat șase ani și au fost multe porțiuni complicate, inclusiv construcția unui viaduct de 157 km care, în 2004 când a fost gata, era cel mai lung din lume. Urma să fie depășit în lungime un deceniu mai târziu de un viaduct din China. Aproximativ 300 din cei 350 km sunt pe viaducturi sau în tunele și au fost aduși 2.000 de ingineri din 20 de țări. Primele trenuri de test au ajuns în 2004. Costurile totale au ajuns la 18 miliarde dolari.
Trenurile au fost furnizate de Kawasaki Heavy Industries, Nippon Sharyo și Hitachi, au maxim 12 vagoane, 989 de locuri, viteză maximă de 300 km/h și accelerație de până la 2 km/secundă.
Sunt 12 gări pe traseu și cele mai rapide trenuri opresc în doar 6 gări și făceau 99 de minute pe cei 345 km. Cele care opresc în toate gările făceau 134 de minute.
În mai 2007 au început trenurile să circule cu călători, dar problema a fost numărul acestor călători, fiindcă estimările date de consorțiul care a construit linia indicau 100.000/zi în primele luni, când de fapt realitatea indica 50.000.
Nu doar că numărul de călători a fost mic, însă consorțiul THSRC acumulase deja datorii mari fiindcă se împrumutase mult pentru a construi linia și avea acum datorii de 14 miliarde dolari. Compania nu a obținut profit din cauza numărului mai mic de călători dar și din cauza unor probleme de contabilitate.
Guvernul a trebuit să intervină, a ajutat la refinanțarea împrumuturilor și a preluat și o parte din consorțiu. Însă proiectul s-a dovedit a fi un succes și numărul de călători a crescut de câteva ori în ultimul deceniu și numărul scepticilor a scăzut, linia de mare viteză dovedindu-se foarte utilă. Mai mult, din nord în sud trenul face de două ori mai puțin decât mașina și de trei ori mai puțin decât autobuzele.
În primele zile călătoreau 40.000 de pasageri pe zi, în 2012 s-a ajuns la 130.000, iar în prezent media este cam 200.000, cu maxime de peste 300.000/zi. La aproape un an de la deschiderea liniei erau 87.000 de pasageri/zi, puțin față de estimările total nerealiste ale autorităților: 275.000.
În 14 ani sistemul s-a extins: la deschidere erau doar șase gări intermediare, acum s-a ajuns la 10. În primele zile erau 19 trenuri/zi pe sens, acum sunt cam 80.
Taiwanul a investit și într-o legătură feroviară de 51 km între Taipei și aeroport (35 minute) și într-un fel de mini-metrou de 15 km în celălalt capăt al liniei, la Kaoshiung.
Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari stiri, direct pe telefon!
Esti mereu pe fuga? Noi îti trimitem zilnic cele mai importante 3 stiri din Iasi, Moldova si tara – scurt, clar, fara spam.
Plus: alerte locale de urgenta, noutati exclusive si acces rapid la anunturi importante.
Intra pe canalul nostru oficial: WhatsApp Ziarul Evenimentul
⇒ Încearca 3 zile. Daca nu-ti place, poti iesi oricând.
Subiecte asemanatoare
Bosnia – România 3-1 a produs reacții dure, imediat după fluierul final de la Zenica.
Un nou sondaj privind alegerile locale din București a fost dat publicității și ierarhia dar și procentele diferă semnificativ față de restul sondajelo
În Turcia, în 2024, peste 1,5 milioane de turiști din motive medicale. În ultima vreme, alungirea oaselor pentru persoanele frustrate că au o înălțime sub medie, a devenit o adevărată modă
123Credit a inaugurat un nou hub regional în Iași pentru a susține dezvoltarea regională
Partida decisivă de la Zenica este precedată de un scandal uriaș care s-ar putea lăsa cu violențe după ce un mesaj care ar fi fost postat de suporterii lui Dinamo ajunși la Belgrad a scandalizat întreaga Bosnie.
Meciul cu Bosnia, decisiv pentru calificarea la Mondial. Ne vom afla adversarii de la baraj în această seară
Obligația de actualizare: 30 de zile de la divorț
Descoperirea unei bombe din cel de-al Doilea Război Mondial a fortat evacuarea a 21.000 de persoane la Nurnberg
Începând cu anul 2026, credincioșii ortodocși vor cinsti peste 30 de sfinți români noi, printre care mărturisitori, sfinte femei și cuvioși athoniți, conform calendarului ortodox,
Pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, cercul lor de prieteni se poate micșora surprinzător de repede, nu din lipsă de afecțiune, ci din cauza unor obiceiuri subtile care îi îndepărtează
Trucul simplu de la ora 17:30 care te scutește de facturi mari la încălzire
Ingredientul tropical care îți lasă pielea ca după tratament scump la spa
De la ciocolată cu jumări şi piper, la ciocolată cu colivă sau leuştean
Teatrul Național Iași a rămas fără ambele memorii!
Copiii rămași în urmă. Aproximativ 5.000 de minori din Iași cresc fără părinți
O inimă din carton, trei goluri și o lecție de viață. Povestea unui tânăr fotbalist de la Știința Miroslava
Secretul tenului perfect? Se ascunde chiar în frigiderul tău!
Meci de fotbal cu 16 goluri, în Liga 4 ieșeană
Harta invizibilă a gunoaielor din Iași
Cele mai căutate rețete de post: simplitate, savoare și tradiție
România, „campioana” europeană la morți premature
Sfântul Grigorie Taumaturgul, făcătorul de minuni care a mutat pietrele din loc
Gigi Becali i-a „mitraliat” pe bosniaci și pe Michael Oliver pentru arbitrajul din Bosnia – România 3-1
„Deciziile privind Autostrada Unirii,, în mâna a trei oameni și două companii”
Bosnia – România 3-1 a produs reacții dure, imediat după fluierul final de la Zenica.
Produsele de post din supermarketuri, „bombe chimice” pentru sănătatea ieșenilor
Un nou sondaj privind alegerile locale din București a fost dat publicității și ierarhia dar și procentele diferă semnificativ față de restul sondajelo
În Turcia, în 2024, peste 1,5 milioane de turiști din motive medicale. În ultima vreme, alungirea oaselor pentru persoanele frustrate că au o înălțime sub medie, a devenit o adevărată modă
Lansarea proiectului ,,Strengthening the Alliance in the Field of Emergency Response in the Cross-Border Area - SAFER TOGETHER” / ”Consolidarea Alianței în Domeniul Răspunsului la Urgențe în Zona Transfrontalieră”, ROMD00248
Lansarea proiectului ,,Strengthening the Alliance in the Field of Emergency Response in the Cross-Border Area - SAFER TOGETHER” / ”Consolidarea Alianței în Domeniul Răspunsului la Urgențe în Zona Transfrontalieră”, ROMD00248
România află pe 20 noiembrie cu cine va juca barajul pentru CM 2026. Cine sunt potențialii adversari de coșmar
Trei zile cu mare însemnătate religioasă. Între 11 și 13 noiembrie nu se spală și nu se muncește în gospodărie
Trenul Iași – Timișoara, „obligat” să meargă cu 200 km/h!
Ieșenii își vor putea vedea istoricul medical online. Dispar rețetele și trimiterile pe hârtie
Postul de director al Palatului Culturii din Iași, scos la concurs
Iașul riscă să devină un „deșert pietonal”. APTA cere radare fixe în oraș
Situație alarmantă: trei focare active de rabie în județul Iași
Fermierul Fănel Bogos a pus pe jar DNA-ul de la Iași! În final, a fost reținut
Mascaradă pe bani publici, în Copou. Poli Iași, între rușine sportivă și faliment moral
Iașul încetinește. Tot mai mulți locuitori aleg să trăiască în ritm lent
„Ruralizare” administrativă fără precedent: Moldova ar putea pierde zeci de municipii, orașe și comune!
Trei comune din județul Iași se confruntă cu focare de rabie. Bovinele suspecte de infecție vor fi sacrificate pentru a preveni răspândirea bolii
Rămășitele ultimului domn al Moldovei, repatriate
O întreagă comunitate se unește pentru a ajuta o fetiță care are nevoie de un tratament costisitor
Tibor Selymes, noul antrenor principal al Politehnicii Iași, promite disciplină și profesionalism
Proiectul de munte al Autostrăzii Unirii prinde contur
Un nou stagiu de pregătire la Școala de robotică ROBIFEN, din Antalya, pentru elevii cuziști
Actrița din Generația de Aur, după care Ion Iliescu era topit, nu a avut liniște nici după moarte. Mormântului ei a fost cuprins de flăcări
Tony, executat. La Poli, furierii ostili performanței rezistă
Domnitorul Grigore Alexandru Ghica a revenit acasă, la Iaşi
Piața imobiliară ieșeană își revine miraculos, după majorarea TVA
Premieră națională, la Spitalul de Recuperare
Sclavie modernă, la Hadâmbu!
Șomaj record în inima Moldovei. Iași, fața nevăzută a județului care se crede european
Trei zile cu mare însemnătate religioasă. Între 11 și 13 noiembrie nu se spală și nu se muncește în gospodărie
Trenul Iași – Timișoara, „obligat” să meargă cu 200 km/h!
Ieșenii își vor putea vedea istoricul medical online. Dispar rețetele și trimiterile pe hârtie
Două spitale ieșene își caută manageri prin toată Uniunea Europeană
Bătălie aprigă pe A8, la Iași! Constructori din șase țări se luptă pentru cel mai scump tronson rutier din istorie
Postul de director al Palatului Culturii din Iași, scos la concurs
Primul parc din Iași pentru câini
Interviu
Roluri în trei filme pentru actorul ieşean Ionuţ Cornilă
„Trebuie să producem peste 7 tone de grâu pe hectar doar pentru a acoperi cheltuielile de înființare a culturii”
Ce whisky se bea la Camera Deputaților
„Ia unește lumi. Și o face fără grabă, fără zgomot, cu rost”
„Medicina în dar și credința în vindecare”
„Fiecare dintre noi are un dar special, o chemare unică, iar lumea devine mai frumoasă atunci când fiecare își urmează drumul cu sufletul deschis”
Politica
Un avocat realizează analiza care vizează toți pensionarii din România: Plata CASS la pensii este neconstituțională
Daniel David incriminează profesorii pentru analfabetismul din școli: Păi nu vă supărați, cine este de vină? | Sindicatele din învățământ au luat foc după declarațiile ministrului Educației
#reziștii întorc armele împotriva justiției: Tudor Chirilă, Oana Pellea și alte câteva persoane din societatea civilă sar la gâtul magistraților pentru că au făcut plângere penală pe numele Oanei Gheorghiu
Fostul șef SIE le bate obrazul intelectualilor care l-au susținut pe Nicușor Dan: De ce vă băgați, domnule, unde nu știți? Veniți și spuneți că ați greșit
Legături culturale consolidate între România și Tunisia. Iașul, un reper în promovarea artei și patrimoniului românesc peste granițe!
Proiect educațional comun România-Moldova: profesori români vor preda limba română peste Prut
Ultima Ora
Ingredientul tropical care îți lasă pielea ca după tratament scump la spa
De la ciocolată cu jumări şi piper, la ciocolată cu colivă sau leuştean
Teatrul Național Iași a rămas fără ambele memorii!
Copiii rămași în urmă. Aproximativ 5.000 de minori din Iași cresc fără părinți
O inimă din carton, trei goluri și o lecție de viață. Povestea unui tânăr fotbalist de la Știința Miroslava
