Chrome Review
Dimensiune font:
Chrome Review
In meseria de mercenar, un singur lucru are o valoare mai mare decat propria viata: banii. Cei mai multi se obtin din contracte mai mult sau mai putin legale, incheiate cu megacorporatii sau oameni fara scrupule. In Chrome, preluati rolul lui Bolt Logan, unul din cei mai respectati mercenari din galaxie, care impreuna cu prietenul sau, Ron “Pointer” Hertz, se indreapta spre planeta Zorg pentru a recupera niste planuri tehnice ale firmei Octolab. Ceea ce parea la inceput o misiune de rutina se transforma intr-un adevarat fiasco atunci cand bunul vostru prieten va tradeaza si va insceneaza furtul planurilor, pentru a va distruge reputatia si pentru a ramane el cel mai bun dintre cei mai buni. Bineinteles ca voi nu puteti permite acest lucru si, impreuna cu o tanara atragatoare, reusiti sa scapati de pe planeta si sa va continuati cariera de mercenar in recent descoperitul sistem Valkyria, unde mai multe megacorporatii se lupta pentru o resursa foarte rara, numita cum altfel, Chrome. De-a lungul celor 14 misiuni care alcatuiesc jocul, veti primi diverse misiuni de la diverse corporatii din sistemul respectiv, in acest timp incercand sa va gasiti si bunul vostru prieten pentru a-i rasplati favoarea.
Primul lucru care sare in ochi inca de la inceput este grafica, ea fiind de departe punctul forte al jocului, Chrome fiind unul din cele mai aratoase shootere create vreodata. Efecte de lumina, reflexii, fum, explozii, vegetatie care se leagana in bataie vantului, umbre dinamice, texturi hi-res si efecte meteorologice, toate efectele sunt lucrate cu foarte multa migala si atentie pentru detaliu. In primul rand, vegetatia este foarte bine realizata, tufisurile si copacii aratand autentic chiar si cand sunteti foarte aproape. Razele de lumina care se infiltreaza prin coroana copacilor in padurile tropicale, umbrele aruncate de jucator pe teren sau efectele de lens-flare adauga si ele la realism, iar unele texturi sau imbracamintea personajelor sunt atat de detaliate incat nu va va veni sa credeti.
Locatiile din joc sunt pur si simplu incredibile, de la canioane si deserturi stancoase, pana la paduri tropicale, cratere, lacuri, munti sau arii inghetate, toate fiind cat de poate de credibile si nu de putine ori va veti opri pentru a admira peisajele, unele taindu-va cu adevarat rasuflarea. Insa pe cat de bine realizate sunt exterioarele, pe atat de banale sunt nivelurile interioare, Chrome-ul avand acelasi defect ca si Halo: daca intri o camera la inceputul jocului, le-ati vazut pe toate, fiindca prea mare varietate nu exista, peretii, usile, cutiile sau consolele de caulculator aratand la fel de-a lungul jocului.
Pentru a explora cele 5 lumi prezente in joc, veti avea la dispozitie 7 vehicule, ele variind de la buggy-uri de teren si pana la speeder-e si roboti bipezi ce aduc aminte de seriile Star Wars sau Mechwarrior. Din pacate, le veti folosi destul de putin pe parcursul single-ului, si cu toate ca nivelurile sunt foarte mari, o sa aflati ca nu puteti sa mergeti pe unde vreti. Fizica rag-doll a inamicilor, care a devenit un standard in FPS-uri recent aparute, este insa un pic ciudata, deoarece nu de putine ori am avut situatii in care am impuscat un inamic (deja ucis) in cap, numai ca sa constat cum este propulsat in celalalt capat al camerei. Nu 100% realist, dar fun in orice caz.
In contrast cu grafica, partea audio nu straluceste. Muzica este buna, existand schimbari de tempo intre perioadele de plimbat/explorat si cele de actiune, ele fiind antrenante si foarte bine realizate insa voice acting-ul este efectiv la pamant. Vocile n-au pic de entuziasm, iar comparate cu cele din Max Payne, Mafia sau No One Lives Forever, par a fi facute la plesneala, doar ca sa fie acolo. Si cum dialogurile din joc sunt vorbite, o mare parte din feeling se duce pe apa Sambetei. Efectele armelor din fericire sunt bine realizate, la fel si sunetele ambientale: suieratul vantului din zonele desertice/inghetate sau cantecul pasarilor din padurile tropicale, care adauga si ele la realismul pesiajelor prin care va plimbati.
Am zis mai devreme ca nivelurile sunt vaste, dandu-ti impresia ca ai o libertate de miscare foarte mare. Ei bine, nu este asa, fiindca peste tot sunt bariere invizibile, care impiedica deplasarea jucatorului. Iar acest lucru il veti observa inca din primul nivel, in care daca va departati prea mult de partenerul vostru, sau incercati sa folositi alta ruta decat cea prestabilita de producatori, va aparea pe ecran un minunat mesaj de “Mission Over due to insubordonation”, singura optiune ramasa fiind un quickload sau reluarea misiunii. Acest aspect devine si mai frustrant cand trebuie sa conduceti un vehicul prin nivel. Daca va decideti sa o luati de nebun pe unde vedeti cu ochii, ori o sa va loviti de o bariera care nu va lasa sa treceti mai departe, ori veti primi mirificul mesaj descris mai sus, cu toate ca nu zice nimeni ca exista vreo limita de timp pentru a ajunge la destinatie. Acest lucru duce la o linearitate enervanta a jocului, chiar daca de obicei modul de terminare a unei misiuni este lasat la latitudinea jucatorului. Din acest motiv, frumusetea peisajelor isi pierde si ea din farmec, deoarece veti realiza ca sunteti de fapt prinsi intr-o cutie cu pereti transparenti, din care nu puteti sa iesiti, desi nivelul ar permite acest lucru.
Chrome poate fi comparat cu System Shock sau Deus Ex datorita prezentei unui inventar si augmentarilor care pot fi folosite de jucator. Aici vine insa si primul meu “of”, deoarece veti avea la dispozitie doar 7 implanturi:
- Eye Scope: zoom ptr armele care nu au aceasta optiune.
- Dermal Armor: imbunatateste rezistenta la damage a jucatorului.
- Motion Improver: mareste viteza de deplasare.
- Targeting Assistance: dupa cum sugereaza si numele, imbunatateste tintirea.
- Muscle Improver: reduce reculul armelor de calibru mare.
- Thermovision System: vedere termica pentru misiuni care se desfasoara noaptea.
- Reflex Improver: sporeste reflexele jucatorului (este de fapt un var al modului bullet time din Max Payne).
Avand in vedere faptul ca sunteti un mercenar, si ca in mod normal, castigati destul de bine dupa fiecare misiune completata cu succes, o piata a implanturilor nu ar fi stricat, unde sa puteti sa vindeti sau sa cumparati augmentari in functie de necesitati. Insa chiar si asa, augmentarile sunt suficiente ca numar, si veti avea nevoie de ele mai mult decat veti tine sa credeti la inceput. Atunci cand le folositi insa va trebui sa tineti cont de o bara albastra (care poate fi comparata cu mana din RPG-uri), care va indica cat de mult puteti utiliza augmentarile. Cand ea ajunge pe zero, implanturile pe care le foloseati sunt dezactivate automat si va trebui sa asteptati o perioada pana cand le puteti folosi iar. Daca nu, veti incepe sa pierdeti din viata.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau