City of Heroes Review
Dimensiune font:
City of Heroes Review
Spiderman, Daredevil, The Hulk, Ironman, X-Men, The Fantastic 4. Super eroii au fascinat intotdeauna atat tinerii cat si adultii deopotriva, in parte pentru ca reuseau intotdeauna sa-i invinga pe baietii rai pusi pe dominarea planetei, in alta datorita abilitatilor extraordinare pe care le aveau. De fapt, daca stau sa ma gandesc, nu pot sa-mi imaginez o persoana (in special baietii) care sa nu-si fi inchipuit macar o data in timpul copilariei ca este unul dintre acei super eroi pe care ii urmarea cu nesat la TV pe canalele de desene animate. Numeroasele jocuri si filme care ne-au invadat in ultimii ani PC-urile, consolele sau cinematografele stau marturie la succesul pe care inca il mai au super eroii de benzi desenate, la aproape 70 de ani de la aparitia primului comic book care-l avea ca protagonist pe Superman. Realizand potentialul imens al unui joc bazat in acest univers, cumulat si cu succesul evident al unor jocuri exclusiv online, cum ar fi Asheron’s Call, Ultima Online sau Everquest, cei de la Cryptic Studios si-au propus ca primul titlu al studioului va fi un MMORPG. Si nu unul cu orci, elfi, dwarfi sau dragoni, ci cu super eroi. Astfel s-a nascut City of Heroes (CoH). Lansat in 2004 in Statele Unite, CoH a fost imediat apreciat atat de comunitatea de gaming cat si de critica de specialitate pentru calitatea sa, lipsa majoritatii problemelor inerente la un MMORPG nou venit (bug-uri, probleme de conectare, etc) dar si pentru suflul nou pe care l-a adus intr-o piata considerata de unii supra-saturata de MMORPG-uri fantasy.
Desi este bazat in lumea benzilor desenate, City of Heroes nu reprezinta o transpunere a unei licente Marvel pe PC, cum au fost spre exemplu Spiderman sau The Hulk. In schimb, producatorii au decis sa-si creeze propriul univers, lucru care le-a dat o libertate enorma in ceea ce priveste firul epic si personajele pe care jucatorii le vor intalni sau infrunta in CoH. Si spre deosebire de alte MMORPG-uri, care pun la dispozitia jucatorului continente sau chiar lumi intregi de explorat, in CoH actiunea are loc intr-un singur oras, Paragon City, care incearca sa-si revina dupa invazia devastatoare a unei rase de extraterestri inter-dimensionala (the Rikti). Cum foarte multi eroi si-au gasit sfarsitul in acest teribil razboi, cei din noua generatie vor trebui sa infrunte acum bande foarte puternice de nelegiuiti, creaturi mistice si minti diabolice care vor incerca prin orice mijloace sa puna stapanire pe oras.
Inainte insa de a aduce in fata justitiei primii vostrii nelegiuiti, va trebui sa va creati super eroul care sa va reprezinte in Paragon City. Partea de character creation din CoH este una din cele mai complexe pe care le-am vazut pana acum intr-un MMORPG. Mai intai, va trebui sa alegeti tipul personajului vostru: Blaster, Controller, Defender, Scrapper sau Tanker (mai exista inca 2 archetype-uri extrem de puternice, Peacebringer si Warshade, dar ele nu pot fi deblocate decat daca eroul vostru este de level 50). Blaster-ul are un damage destul de mare, dar este destul de firav in privinta sanatatii, Controller-ul se bazeaza pe imobilizarea inamicilor, rolul Defender-ului este acela de a vindeca membrii echipei, in timp ce Scrapper-ul si Tanker-ul sunt pentru cei care vor sa le explice de aproape inamicilor ca nu e bine sa se puna cu ei. De aceea, Scrapper-ul si Tanker-ul sunt ideali pentru jucatorii care prefera sa joace solo sau sa rezolve problemele de unii singuri, cu mentiunea ca Scrapper-ul are damage-ul mai mare, in timp ce Tanker-ul beneficiaza de mai multe hit points. Dupa ce ati ales archtype-ul, urmeaza originea puterilor supranaturale cu care este inzestrat eroul: le-a dobandit pe cale stiintifica, naturala, magica, tehnologica sau pur si simplu a tras la sala pana a indoit fiarele cu totul? Alegerea originii este foarte importanta, deoarece va determina ce tip de enhancement-uri veti putea folosi pentru a va imbunatati puterile. Fiecare erou nou creat va avea o putere dintr-un Primary Power Pool Set si una din Secondary Power Pool Set, alegerile fiind diverse si pentru toate gusturile: veti opta pentru un Defender care sa-si slabeasca inamicii si sa-i incetineasca sau pentru unul care sa poata vindeca membrii echipei si sa se protejeze cu un scut de energie? Insa aceste alegeri vi se vor parea floare la ureche atunci cand veti ajunge la ultima etapa a procesului de creare a eroului si anume alegerea costumului (asta insa dupa ce veti alege sexul si conformatia fizica). De la cavaleri in armura medievala la macho-men-i imbracati elegant, de la eroine cu costumul mulat pe corp la uriasi cu brate robotice, combinatiile posibile sunt aproape nelimitate, sansa ca un erou din Paragon City sa arate identic sau cat de cat apropiat cu cel creat de voi fiind infima. De altfel, concursurile de frumusete sunt organizate periodic pentru a decide cine are cel mai aratos costum, recompensa pentru castigatori fiind substantiala.
Cu toate ca unii jucatori veterani s-ar putea sa strambe din nas la faptul ca actiunea se desfasoara doar intr-un singur oras, fiti fara grija: veti avea FOARTE multe locuri de explorat si de vizitat iar odata ce va veti afunda in lumea jocului, terminand misiuni, salvand cetateni nevinovati sau incercand sa faceti cunostinta cu noi contacte care sa va ofere misiuni sau informatii pretioase, acest “neajuns” va fi ultimul lucru la care va veti gandi. Si cu toate ca nu are opulenta unui World of Warcraft sau Guild Wars, din punct de vedere grafic CoH este foarte bine realizat, atentia pentru detaliu a producatorilor fiind uimitoare: de la hartiile care sunt purtate de vant si gunoaiele de la colt de strada, pana la cavernele de cristal, poster-le afisate prin oras si zidurile daramate sau calculatoare lasate in paragina, nu exista o singura locatie in joc care sa dezamageasca din punct de vedere vizual. La acestea se mai adauga si animatiile foarte bune ale personajelor, fie ca e vorba de eroul vostru, de inamici sau NPC-urile care se plimba prin oras dar si efectele asociate cu diversele puteri pe care le veti folosi, fie ca e vorba de inghetarea unui inamic sau prajirea lui intr-un cerc de foc.
Insa poate cel mai mare merit al jocului este acela ca reuseste intr-un mod excelent sa creeze sentimentul de lume vie, din care sa poti crede cu adevarat ca faci parte: strazile din zonele centrale ale orasului, cum ar fi Atlas Park sau Galaxy City vor fi intotdeauna pline de oameni care se duc la munca, se plimba prin parc, stau de vorba sau sunt jefuiti de catre membrii vreunei bande de raufacatori, masinile vor incerca uneori sa te evite daca te pui in drumul lor, show-urile de lumini isi vor face aparitia odata cu venirea noptii iar oamenii vor incepe sa vorbeasca pe strazi despre tine pe masura ce reusesti sa duci la indeplinire misiuni din in ce mai dificile. Trebuie sa marturisesc ca nu mica mi-a fost mirarea cand am fost oprit pe drum de un NPC care a tinut in mod expres sa-mi multumeasca pentru ca ii salvasem fratele intr-una din misiunile pe care le terminasem de curand. Acest lucru face ca misiunile pe care le indeplinesti, fie singur fie impreuna cu alti eroi, sa aiba si o valoare sentimentala, care sa te faca sa te simti bine ca ai dus-o la indeplinire, si nu doar pentru ca ai avut nevoie de acele puncte de experienta ca sa cresti in level, ci pentru ca a fost un lucru bun pe care l-ai facut. Iar daca mai adaugam la aceasta si faptul ca si alti eroi pot afla de faptele tale din aceste discutii banale intre NPC-uri si ca baietii rai interactioneaza si intre ei, nu doar cu jucatorul (Outcasts se omoara pe capete in The Hollows cu Trolls, care la randul lor incearca sa negocieze cu The Hellions, care sunt in razboi cu The Skulls in Perez Park), sentimentul de imersiune este total.
Misiunile pe care le veti primi vor varia de la o simpla livrare a unui colet de la NPC-ul A la NPC-ul B, la omorarea unui anumit numar de inamici sau la asa zisele “door missions”. Acestea sunt de fapt instante create numai pentru eroul vostru sau pentru echipa din care faceti parte, sansele ca cineva sa vina si sa va fure pretioasele puncte de experienta fiind nule. Obiectivele acestor misiuni variaza si ele foarte mult, de la eliberarea unor sclavi sau salvarea unor politisti capturati si pana la recuperarea unor artefacte, asasinarea unui lider important al uneia dintre factiuni, infruntarea unor creaturi mistice sau anihilarea unei retele de trafic de droguri. Dificultatea unei misiuni este scalata in functie de membrii echipei si nivelul lor, jocul reusind foarte bine sa atinga acel echilibru fragil intre provocare si recompensa. Au fost insa si unele situatii in care inamicii s-au dovedit mult prea puternici pentru grupul nostru, dar asta din cauza ca nu luasem nici un Defender cu noi. In momentul in care am recrutat unul si am reincercat misiunea, lucrurile s-au schimbat complet. Aceasta specializare a eroilor (excesiva ar spune unii) incurajeaza foarte mult munca in echipa si alcatuirea unui grup cat mai echilibrat. De aceea, un jucator nou nu se va simti niciodata pe dinafara, fie ca si-a ales un Controller sau Tanker. In zonele cu grad mai mare de periculozitate pentru incepatori, cum ar fi The Hollows, veti gasi intotdeauna eroi cu 2-3 level-e mai mari care va vor ajuta sa terminati o misiune sau va vor da sfaturi in privinta dezvoltarii personajului. De asemenea, misiunile primite de la diversele contacte pe care vi le faceti pe parcursul jocului cresc si ele progresiv in dificultate, odata cu cresterea in level a jucatorului. Dupa ce terminati setul de misiuni al unui contact, el va va face cunostiinta cu un altul, care se va afla intotdeauna intr-o zona mai periculoasa, de la care puteti primi misiuni potrivite pentru nivelul vostru.
De remarcat este faptul ca inamicii pe care ii veti intalni nu sunt complet batuti in cap. Bineinteles, pungasii de rand va vor ataca ca bizonii in grup, insa locotenentii sau boss-i de level mai mare vor incerca mai intai sa va slabeasca sau sa va imobilizeze de la distanta si de abia dupa aceea sa va atace. Iar daca vad ca sunt depasiti de situatie, de cele mai multe ori o vor rupe la fuga, incercand sa caute ajutoare. Nu o data am avut surpriza neplacuta sa fugaresc un boss aproape invins pana intr-o camera, doar ca sa ma trezesc imediat inconjurat de alti 10 inamici care m-au facut s-o rup la fuga inapoi. Pentru eroii de level foarte mare, producatorii au creat asa numitele Task Force missions, pe care le puteti obtine doar de la unul din cei 8 eroi care au supravietuit razboiului cu Rikti. Aceste misiuni sunt foarte lungi si extrem de periculoase, implicand de obicei infruntarea unui arch-villain (sau boss) foarte puternic la final, recompensa fiind insa pe masura provocarii.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau