City of Villains Review
Dimensiune font:
City of Villains Review
O lege nescrisa spune ca orice super-erou are intotdeauna nevoie de un adversar pe masura pe care sa-l invinga. Altfel, n-ar mai fi atat de super pe cat il lauda lumea. Una e sa te lupti cu un savant nebun cu 8 brate mecanice si alta e sa prinzi doi derbedei de pe strada. City of Heroes a fost primul MMORPG care a adus super eroii din benzile desenate pe calculatoarele noastre, jocul avand un succes fulminant in Statele Unite, atragand printre altele si furia celor de la Marvel, care detin aproape toate licentele importante pentru jocuri bazate pe benzi desenate. Desi era distractiv si crea dependenta relativ usor, foarte multi jucatori si-au exprimat dorinta de a juca si de cealalta parte a legii, salvarea cetatenilor sau dezamorsarea bombelor pierzandu-si rapid din interes. NCsoft si studiourile Cryptic nu au stat foarte mult pe ganduri si au lansat City of Villains, care desi este vazut ca un expansion pack sau sequel, el reprezinta mai degraba jumatatea intunecata a lui City of Heroes.
Actiunea din City of Villains are loc in arhipelagul Rogue Isles, care se afla la vest de Paragon City, “patria” eroilor din City of Heroes. La inceputul jocului, dupa ce va creati personajul, va veti trezi in inchisoare, de unde insa reusiti sa scapati cu ajutorul fortelor loiale lui Lord Recluse, noul bad guy din Rogue Isles si inamicul declarat al lui Statesman, liderul eroilor din Paragon City. Cum Lord Recluse cauta in permanenta noi raufacatori care sa-l ajute in planurile sale diabolice, el va da o sansa ca sa-i demonstrati ca increderea pe care v-a acordat-o atunci cand v-a eliberat din inchisoare a fost justificata. Faptul ca acum sunteti un raufacator cu acte in regula determina si o experienta mult mai personala in ceea ce priveste jocul per ansamblu. Spre deosebire de Paragon City, in Rogue Isles toata lumea isi apara pielea cum poate, aliantele si prieteniile se pot schimba chiar si zilnic si daca puteti sa-i dati in cap celui de langa voi ca sa va avansati cariera este chiar indicat sa o faceti. Nimeni nu va tolera greselile si nu va asteptati la vreo primire calduroasa din partea celor cu care veti colabora. Toti va vor lua peste picior, insa asta se va schimba treptat cu timpul, pe masura ce deveniti mai puternic.
Desi pare incredibil, Cryptic Studios au reusit sa imbunatateasca modulul de creare a personajului in City of Villains, adaugand noi optiuni de personalizare pentru alter ego-ul vostru. Oricat de traznita ar fi ideea voastra de raufacator, fiti siguri ca o veti putea transpune fara probleme in City of Villains. Fete monstruoase, tepi pe maini, masti din piele, lanturi atarnand de pantaloni, cranii umane pe umeri si lista poate continua. Sansele sa intalniti un villain care sa arate relativ apropiat cu cel creat de voi sunt practic nule si daca nu va grabiti, veti pierde ore bune cautand acel look malefic perfect care sa va reprezinte.
Cele cinci clase disponibile – Brute, Stalker, Dominator, Corruptor, Mastermind – pot parea la prima vedere o simpla amestecare a celor din City of Heroes, insa la o inspectie mai atenta veti descoperi ca lucrurile nu sunt chiar asa cum par. Mastermind-ul este practic singura clasa noua, el avand posibilitatea sa foloseasca asa-zisii Henchmen, care sa-l ajute in timpul luptelor. Cei care aleg aceasta clasa vor trebui sa fie atenti atat la personajul lor cat si la modul in care isi controleaza ajutoarele, insa odata ce v-ati obisnuit cu modul de control veti descoperi ca Mastermind-ul este una dintre cele mai puternice archetype-uri din joc. Un lucru de remarcat este ca toate clasele din City of Villains sunt axate in principal pe efectuarea unui damage mare, fara considerente vizavi de propria sanatate sau vindecare. De altfel, nici una dintre clase nu se preteaza in mod special rolului de Healer (sau clasa de support) asa cum era Defender-ul in City of Heroes.
Cu toate ca din punct de vedere tehnic City of Villains nu este state-of-the-art (lucru care se va schimba insa odata cu lansarea update-ului Destiny’s Manifest), stilul grafic si modul in care sunt reprezentate insulele din arhipelagul Rogue Isles este de nota 10. Cu toate ca unele zone sunt puternic urbanizate, sentimentul de devastare este omniprezent. De exemplu, in Mercy Island, odata ce depasiti zidul protector al bazei Arachnos, veti descoperi un haos total, neexistand vreun sentiment de ordine asa cum era in Paragon City. Pe langa look-ul specific si atmosfera apasatoare, zonele din Rogue Isles sunt condimentante si cu diverse reclame care reusesc sa mai smulga un zambet in timp ce va indreptati spre o noua misiune (Hangman’s Pub, Skeleton’s Closet Locksmith), in timp ce locuitorii care sunt suficient de curajosi sa iasa pe strada vor discuta pe la colturi despre reusitele voastre sau ale altor jucatori, ceea ce confera o credibilitate necesara lumii in care va aflati. La ce bun sa fii un super-villain daca nimeni nu iti recunoaste meritele?
Referitor la gameplay nu s-au schimbat foarte multe lucruri fata de City of Heroes. Sistemul de imbunatatire a puterilor si modul in care le dobanditi au ramas neschimbate iar misiunile se desfasoara in continuare in instante, fie pentru voi sau grupul din care faceti parte, obiectivele lor fiind insa diametral opuse cu cele din City of Heroes. In loc sa salvati pe cineva, va trebui sa-l rapiti; in loc sa dezamorsati o bomba va trebui s-o detonati, lucru care cumulat cu repetitivitatea acestor tipuri de misiuni duce destul de repede la aparitia plictiselii, mai ales ca totul se va rezuma la un grinding de multe ori frustrant. Chiar si jefuirea unei banci isi va pierde rapid din interes. Ce-i drept, lucrurile se amelioreaza pe masura ce avansati in nivel, deoarece veti primi treptat misiuni care sunt legate intre ele printr-un storyline destul de interesant, cu intorsaturi de situatie si recompense pe masura daca reusiti sa le duceti pana la capat. Insa indiferent de tipul lor, modul de abordare a misiunilor se va rezuma intotdeauna la: omoara tot ce prinzi in instanta X, asasineaza mob-boss-ul Y si eventual lacheii care il insotesc sau recupereaza / distruge obiectul Z.
Paradoxal, in afara costumului si a atitudinii diferite a celor cu care interactionezi, nu prea te simti ca un adevarat raufacator in City of Villains. Nu te poti lua de oamenii care trec pe strada, nu poti distruge diverse elemente de decor, nu poti arunca nimic in aer, practic nu esti un villain decat cu numele si look-ul. Locatiile in care se desfasoara misiunile devin si ele repetitive si plictisitoare dupa ceva timp, ele fiind create intr-un stil asemanator cu LEGO, in care camere si tunele prefabricate sunt imbinate intr-un mod cvasi-aleator pentru a da impresia unei locatii complet noi.
Ca si in City of Heroes insa, principalul punct de atractie in City of Villains il reprezinta munca in echipa, fie intr-un supergrup de raufacatori fie intr-o echipa formata pentru terminarea unei anumite misiuni. Odata cu introducerea bazelor (denumite Lairs), supergrupurile au acum un scop practic pentru a exista, in afara de nume si culori specifice pentru costum. Bazele pot fi construite foarte usor, multumita interfetei intuitive (cei care au jucat Dungeon Keeper se vor simti ca acasa) si rolul lair-ului este mai mult decat unul decorativ. Unii inamici pe care-i intalniti in timpul misiunilor pot avea asupra lor asa-numitele Salvage Items, care pot fi folosite in baza proprie pentru bonusuri sau la construirea de capcane. Drept urmare, eroii sau alte supergrupuri vor incerca sa va invadeze baza pentru a fura / distruge artefactele pe care le-ati obtinut cu greu in timpul misiunilor, lucru care confera o noua dinamica jocului. Daca reusiti sa scapati cu bine dintr-un raid al unui grup rival puteti sa le vizitati baza proprie un pic mai tarziu si sa le multumiti personal pentru grija pe care o au pentru artefactele voastre.
Pe langa aceasta, misiunile devin mult mai fun si mai interesante atunci cand participa mai multi jucatori, mai ales ca numarul si nivelul inamicilor din instanta respectiva sunt scalate pentru a reflecta puterea echipei in care va aflati. Desi uneori sistemul are tendinta sa puna prea multi inamici intr-o instanta, nivelul de provocare va fi intotdeauna ridicat pentru un grup echilibrat. La fel de bine, zonele de PvP Heroes vs Villains sunt foarte antrenante, clasele si puterile fiind destul de bine echilibrate, cheia pentru victorie in PvP reprezentand-o lucrul perfect in echipa. Este incredibil de distractiv sa te lupti cu adversari umani care eprezinta tot ceea ce alter ego-ul tau detesta in lumea jocului, pe langa faptul ca astfel de confruntari intre eroi si raufacatori nu vor deveni niciodata plictisitoare, indiferent de cate ori vei participa la ele.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau