Civilization IV Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 18:57

Civilization IV Review

Cand am auzit ca Atari a vandut licenta Civilization celor de la 2K Games, m-am ingrijorat putin pentru viitorul seriei aflat in mana celor de la Firaxis Games, insa temerile au fost, din fericire, complet nejustificate. Ca in cazul oricarei serii formate din mai mult de doua titluri, Firaxis s-au vazut pusi in fata unei decizii destul de dificile: fie Cvilization IV urma sa aduca imbunatatiri minore, fie urma sa insemne o noua abordare a modului de joc, deschizator de drumuri privind strategiile pe ture. Adevarul e undeva la mijloc. Ca si Heroes of Might and Magic IV, Civilization IV impune noi concepte, insa, spre deosebire de jocul celor de la New World Computing, aceasta tranzitie si-a atins scopul: acela de a prelungi fidelitatea fanilor seriei, dar si de a atrage noi jucatori, chiar nepasionati de strategiile pe ture.

Civilization IV Civilization IV Civilization IV

     Prima mare deosebire care sare in ochi fata de celalalte parti ale seriei este grafica, o grafica complet 3D ce ar putea fi considerata de catre unii carcotasi cam cartoonish. Totusi, nu se pot nega animatiile mai mult decat decente ale unitatilor, precum si micile detalii care contribuie la impresia de joc finisat, cum ar fi valurile care scalda tarmul sau fumul ce iese din mine. Mai mult, trecerea la o alta epoca se reflecta atat in schimbarea aspectului unor unitati, cat si in remodelarea vizuala consistenta a oraselor. Daca se face zoom out, perspectiva va fi una 2D, binecunoscuta celor care au jucat Civilization I. Daca se face zoom in, perspectiva va cobori intr-o maniera asemanatoare cu cea din Warcraft 3, oferind o perspectiva izometrica, identica cu cea din Civilization III. Spre deosebire de jocul celor de la Blizzard, aici este posibila schimbarea unghiului de vedere. Privind interfata, de remarcat faptul ca mini-map-ul arata pozitia jucatorului pe harta abia dupa construirea Stonehenge – in Civilization III, acest lucru era cunoscut inca de la inceputul jocului.

     Si daca tot suntem la capitolul tehnic, trebuie mentionata muzica, fie creata de Jeff Briggs (Firaxis’ CEO), fie incluzand bucati din melodii clasice (Bach, Mozart, Beethoven) sau contemporane. Piesa de rezistenta este cea din meniu (Baba Yetu) care mi-a placut atat de mult, incat am ascultat-o zile in sir. In afara de faptul ca replicile unitatilor sunt relativ sarace din punct de vedere al varietatii, nu este nimic de reprosat: sunetele ambientale sunt prezente, iar muzica este dinamica, schimbandu-se in functie de epoca si de nivelul de zoom. Pe de alta parte, este absolut remarcabil ca vocile unitatilor din joc sunt autentice, in sensul ca daca jucati cu aztecii, veti auzi voci in azteca. Mai trebuie amintita si vocea lui Leonard Nimoy (Mr. Spock din Star Trek), prezenta atat la inceputul jocului, cat si de fiecare data cand o tehnologie este descoperita.

Civilization IV Civilization IV Civilization IV

 O alta deosebire majora fata de Civilization III o reprezinta sistemul de lupta. In primul rand, unitatile nu mai au parametrii attack si defense, ci doar strength si movement. Diferenta de movement dintre unitati nu rezida doar din natura lor (Scout se poate misca doua patratele pe tura, pe cand Warrior doar un patratel), ci si datorita existentei drumurilor, drumuri care, atentie, permit unitatilor aliate sau celor cu Open Borders sa aiba viteza sporita. Mai mult, se pot obtine bonusuri de viteza in anumite conditii. Spre exemplu, jucatorul care va face inconjurul lumii va primi un bonus de viteza pentru nave.

     Strength reprezinta de fapt forta atacului unei unitati. Avand in vedere ca exista o plaja larga de valori pe care le poate avea acest parametru, Firaxis au introdus o optiune foarte utila pentru a nu zapaci jucatorul in calcularea sanselor unei victorii. Este suficient sa apasati Alt si jocul va arata daca veti castiga sau nu respectiva lupta. Acest sistem nu este perfect, caci, desi si mai rare decat in Civilization III, mai pot exista situatii in care un Spearman poate invinge un Tank. Aceste situatii nu apar numai datorita posibilitatii foarte mici ca o unitate sa fie infranta de una mult inferioara tehnologic, deci din punctul de vedere al parametrului strength. Conteaza foarte mult si tipul unitatilor (de exemplu, Axemen au bonus impotriva unitatilor melee, iar Pikemen impotriva unitatilor calare), bonusul de defense, numarul de health points (HP), precum si upgrade-urile unitatilor.

     Desi, dupa cum spuneam mai sus, unitatile nu mai au defense, insa ele pot capata acest parametru in functie de trei factori: tipul de relief (padure, jungla sau dealuri) constructiile (o unitate are un defense mai mare daca se afla intr-un oras cu Wall construit sau cu un nivel ridicat de cultura) si perioada de timp in care o unitate a ramas in starea Fortify. De mentionat ca pentru un bonus maxim dat de Fortify (25%) este nevoie ca unitatea respectiva sa ramana in aceasta stare 5 turnuri (o alta schimbare fata de celalalte titluri ale seriei). Legat de defense-ul oraselor, acesta poate cobori la zero doar cu ajutorul catapultelor (artileriei), fapt care face ca aceste unitati sa fie absolut necesare atunci cand se asediaza un oras, mai ales ca ele pot produce collateral damage.

Civilization IV Civilization IV Civilization IV

     Sistemul de promotie reprezinta o alta deosebire majora fata de Civilization III. Fiecare victorie obtinuta aduce unitatii respective experienta ce poate fi investita in bonusuri de strength, de movement, de crestere a sanselor de retragere dintr-o lupta, de micsorare a timpului necesar restaurarii HP-urilor pierdute etc. Aceasta investitie poate fi facuta imediat, caz in care unitatea respectiva recupereaza o parte din HP-urile pierdute, fie mai tarziu, situatie care ofera o flexibilitate sporita privind strategia de lupta. De exemplu, o unitate care are deja bonus la City Attack este mai ineficienta impotriva altor unitati inamice, comparativ cu una careia i-ati aplicat bonusul de strength abia cu o tura inainte. De remarcat ca unele promotii, dar si cantitatea de experienta dobandita in urma unei victorii, pot fi influentate de existenta anumitor wonders, de caracteristicile liderului civilizatiei cu care jucati sau de tipul de Civics ales.

     Nici upgrade-ul tehnologic al unitatilor nu trebuie neglijat. Orice unitate obsolete raportata la epoca in care ati ajuns poate fi upgradata daca dispuneti de suma de bani necesara, suma deloc neglijabila mai ales in fazele de inceput ale jocului sau daca ati ignorat aspectul financiar.

     Toti acesti factori fac ca sistemul de lupta din Civilization IV sa nu mai permita rush-uri de unitati, ci combinarea atenta a unitatilor de mai multe tipuri. In plus, este foarte riscant sa aveti intr-un singur stack chiar si unitati diferite, deoarece acesta este foarte vulnerabil in fata catapultelor cu collateral damage. Mai mult, optiunea de pillage a crescut in importanta. Pe langa faptul ca pentru fiecare pillage primiti o suma de bani, un oras este mult mai usor de cucerit daca incepe sa decada din punct de vedere economic, ceea ce va face sa inregistrati pierderi minime pe plan militar.

     Ce i se pot reprosa acestui sistem de lupta este ca pe hartile mari, datorita intinderii lor, este destul de dificil sa castigi doar prin intermediul luptelor. De asemenea, mai multe unitati navale ar fi fost binevenite, insa aproape sigur ca acest aspect va fi imbunatatit intr-un viitor addon.

 Dar victoria finala nu poate fi castigata exclusiv pe cale armelor, ci si prin intermediul diplomatiei ce prezinta imbunatatiri substantiale fata de Civilization III. Acum puteti vedea exact care sunt motivele pentru care relatiile diplomatice sunt tensionate sau nu. Exista 5 tipuri de atitudini (friendly, pleased, cautious, annoyed si furious) determinate de o serie de factori: distanta teritoriala a civilizatiilor, caracteristicile liderilor, schimburile de tehnologii, aliantele intocmite, daca religia si forma de guvernamant sunt identice sau nu, daca daruiti bani sau unitati, si asa mai departe. Aceste atitudini, manifestate in valori negative sau pozitive, se schimba gradual si nu fara un motiv bine intemeiat, in sensul ca este aproape imposibil ca un aliat sa va atace prin surprindere. Mai mult, cererile de ajutor sub diverse forme ale AI-ului sunt destul de rare si deloc intamplatoare, astfel ca un refuz nu va avea un impact foarte mare asupra relatiilor diplomatice. Cand zic “deloc intamplatoare” nu ma refer doar la faptul ca AI-ul chiar are nevoie de ajutorul vostru, ci ca va face astfel de cereri si doar daca va observa ca sunteti mult mai slab ca el, caz in care un refuz echivaleaza aproape intotdeauna cu o declaratie de razboi. In plus, este mult mai usor sa inrautatiti relatiile diplomatice si foarte greu sa aduceti un AI de la annoyed la friendly. Ca fapt divers, am cerut tribut unui AI aflat pe cautios si m-am trezit cu -2. Curios sa vad ce se intampla, am cerut tribut a doua oara si am primit iar -2. Am repetat manevra pana cand am ajuns la -22, valoare maxima negativa pe care am vazut-o in joc.

Civilization IV Civilization IV Civilization IV

     Persistenta sporita in timp a relatiilor diplomative este cu doua taisuri. Pe de o parte, nu putine vor fi situatiile in care va trebui sa faceti alegeri dificile, de exemplu sa renuntati la un aliat in favoarea celuilalt, la cererea unuia dintre ei. Mai mult, deseori a trebuit sa ma implic intr-un razboi cu un inamic superior, deoarece nu am putut sa imi refuz aliatul. Si motive ar fi destule: fie acesta ma proteja de un alt inamic, fie nu puteam sa imi permit stricarea relatiilor cu el datorita schimburilor comerciale. Pe de alta parte, fidelitatea aliatilor poate fi folosita pentru a porni razboaie fara a va implica in nici un fel – o folosire judicioasa a relatiilor diplomatice va poate asigura o suprematie militara si nu numai, investind in acest sens eforturi minime, militare si financiare. In plus, aceasta situatie poate fi foarte bine speculata daca doriti sa castigati printr-o victorie diplomatica.

     De mentionat ca relatiile cel putin cordiale cu celalalte civilizatii se pot concretiza in libera circulatie intre frontiere (Open Borders), cu consecinte majore privind explorarea, stabilirea de relatii comerciale si raspandirea religiilor. Daca doua civilizatii nu au Open Borders, atunci unitatile inamice sunt obligate sa ocoleasca frontierele. Legat de frontiere, marimea acestora este direct proportionala cu dezvoltarea culturala a oraselor. Astfel, locul in care decideti sa fondati orase, precum si gradul lor de dezvoltare au o importanta strategica deosebit de importanta, in sensul ca puteti izola complet o civilizatie fata de restul lumii, fapt cu urmari deloc de neglijat privind strategia economica, militara si culturala pe care o adoptati, caci AI-ul nu mai poate patrunde in interiorul granitelor voastre fara sa declare razboi in prealabil.

     Pe de alta parte, conceptul de choke points a fost modificat. In Civilization IV, o unitate va putea trece printr-un tile chiar daca acesta este ocupat de o unitate inamica. Personal, sunt multumit de schimbarea acestui aspect, deoarece pe gradele mari de dificultate sunt dese situatiile in care AI-ul are mai multe unitati, unitati cu care nu mai poate bloca miscarea unitatilor mele. Un alt concept derivat din diplomatie este Mutual Protection Pact (MPP). Daca aveti un astfel de tratat cu cineva si este atacat, vi se va oferi fie posibilitatea de a il ajuta, fie de a nu va implica in conflict, desigur cu urmari negative privind relatiile diplomatice. Fata de Civilization III in care erati automat angrenati in razboi, acest concept ofera o mai mare flexibilitate privind deciziile pe care le aveti de luat in timpul jocului.

     Spuneam mai sus de factorii care determina relatiile diplomatice. Dintre acestia, trei merita explicati. In primul rand, caracteristicile liderilor (leader traits). Pe langa faptul ca acestea pot avea o importanta deosebita privind aspectele economice, militare sau financiare, trebuie avuta in vedere si predispozitia acestora pentru pace sau razboi. De exemplu, in cazul in care il aveti ca vecin pe Ghandi, este foarte putin probabil ca acesta sa aiba un comportament agresiv pe parcursul jocului (atat timp cat nu ii dati motive intemeiate). Cunoasterea acestor caracteristici va poate furniza indicii pretioase privind modul de abordare al unui potential aliat sau rival. De mentionat ca Civilization IV ofera posibilitatea de a juca cu si impotriva acestor lideri avand caracteristici atribuite aleatoriu inaintea unei partide, ceea ce ofera rejucabilitate si complexitate sporita.

Civilization IV Civilization IV Civilization IV

   Un al doilea factor important este religia. Primul care descopera o tehnologie legata de o anumita religie (Buddhism, Christianity, Confucianism, Hinduism, Islam, Judaism, Taoism) este considerat fondatorul respectivei religii. Adoptarea unei religii, nu numai ca poate strica sau imbunatati relatiile diplomatice cu alte civilizatii, ci reprezinta si un factor important de happiness a propriilor cetateni, cu efecte pozitive asupra productivitatii, efecte ce pot fi accentuate prin construirea de temple si altare. In cazul in care sunteti fondatorul unei religii, unul din orasele voastre va fi declarat Holy City (de cele mai multe ori capitala sau cel aflat in centrul civilizatiei voastre) si va fi punctul central din care respectiva religie incepe sa se raspandeasca cu consecinte pozitive asupra locuitorilor oraselor. Insa cetatenii vostri si cei ai altor civilizatii sunt sensibili privind diferendele religioase (exista cateva exceptii), astfel ca este indicat ca toti cetatenii vostri sa aiba aceeasi religie. Raspandirea ei poate fi accelerata prin trimiterea de misionari, fie in propriile orase, fie in cele ale celorlalte civilizatii, cu conditia sa aveti Open Borders cu acestea. Chiar daca nu aveti Open Bordes, religia se poate raspandi in orasele de la granita. In aceasta situatie, exista sanse sporite ca respectivele orase sa treaca de partea voastra sau ca civilizatia vecina sa adopte aceeasi religie, cu urmari, dupa cum spuneam, asupra relatiilor diplomatice. Mai mult, fiecare oras care nu va apartine, odata convertit la aceeasi religie ca a voastra, va va aduce o suma de bani, deloc neglijabila, mai ales pe perioade mari de timp.

     Datorita numarului mare de religii, dar si a posibilitatilor de raspandire a acestora, nu vor fi deloc neobisnuite situatiile in care veti avea mai multe orase cu religii diferite (dintre care una oficiala). Cum spuneam, locuitorii oraselor sunt sensibili in aceasta privinta, astfel ca este indicata adoptarea Freedom of Religion Civics ce ofera bonusuri respectivelor orase.

Civilization IV Civilization IV Civilization IV

     Un alt treilea factor important privind relatiile diplomatice este sistemul de guvernamant (Civics). Nu numai numarul mare al acestora ofera flexibilitate privind dezvoltarea propriei civilizatii, dar si faptul ca nici una nu este mai importanta, mai folositoare decat alta. Fiecare isi are rolul sau in functie de epoca in care va aflati, in functie de strategia (pe termen lung sau mediu) adoptata, precum si in functie de evolutia evenimentelor de natura economica, militara si culturala. De exemplu, pe timp de razboi, sunt recomandate Police State si Nationhood. Slavery si Universal Suffrage pot fi folosite atunci cand vreti sa grabiti productia unei cladiri (in special a unei Wonder) sacrificand populatie, respectiv cheltuind bani; Environmentalism ofera bonusuri de happiness si health; Free Market creste numarul rutelor comerciale, si asa mai departe.

     Schimbarea Civics si a religiilor se face cu pretul unui anarchy turn, fiind necesara o buna calculare a momentului pentru a nu produce stricaciuni destul de serioase economiei si productiei de unitati militare, exceptie fiind cazul in care jucati cu un lider cu Spiritual trait.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:45

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
Elvetienii stabilesc duminica, prin referendum, daca cetatenii UE vor mai putea sa munceasca si sa traiasca in Elvetia
26/09/2020 20:12

Elvetienii stabilesc duminica, prin referendum, daca cetatenii Uniunii Europene vor mai putea sa munceasca si sa traiasca sau nu in Elvetia, relateaza Eurones. Aceasta initiativa a Partidului Uniunea Democrati ...

Ploi violente, furtuni si vijelii anuntate in 30 de judete. Romania intra sub cod portocaliu
26/09/2020 11:15

 Mai mult de jumatate din tara se va afla sambata, 26 septembrie, sub un Cod portocaliu de ploi abundente, vijelii puternice, grindina si frecvente descarcari electrice, potrivit unei avertizari emise de A ...

 Scandal din cauza COVID, la Madrid
26/09/2020 10:48

  Sase persoane au fost rănite şi patru au fost arestate in urma ultimului protest spontan de la Madrid. Poliţia spaniolă a intervenit in forţă după ce agenţii au fost provocaţi de manifestanţi, ...

Explozie de cazuri de COVID în Israel. Peste 7.500 de cazuri noi
26/09/2020 10:09

Israelul a inregistrat vineri un nou record şi a depăşit pragul de 7.000 de contagieri zilnice cu noul coronavirus, cu cateva ore să intre in vigoare o inăsprire a măsurilor de izolare impuse deja in ...

Expozițe de jucării vechi, la Timișoara
26/09/2020 09:15

 Aproape 500 de jucării de colecţie, fabricate intre anii 1930 şi 1980, sunt prezentate pană in 11 octombrie la Shopping City Timişoara, in cadrul expoziţiei intitulate ''Muzeul Jucăriilor'', cel ma ...

Vin furtunile!
26/09/2020 08:43

 Mai mult de jumătate din ţară se va afla sambătă sub un Cod portocaliu de ploi abundente, vijelii puternice, grindină şi frecvente descărcări electrice, potrivit unei avertizări emise de Adminis ...

Rise Project: Cine este misteriosul ”interlop” cu care a vorbit aseară Antena 3
26/09/2020 06:45

 Joi seara, Antena 3 se lăuda cu o dezvăluire nemaivăzută despre Nicusor Dan titrand bombastic pe burtieră: "bomba bombelor, detonată!". Un personaj cu vocea distorsionată si imaginea prot ...

Grecia, masuri restrictive fara precedent. Interdictiile care afecteaza turismul sunt aplicate de sambata, 26 septembrie
26/09/2020 01:08

Autoritatile din Grecia fac primul pas pentru a introduce noi restrictii dure in scopul limitarii extinderii epidemiei de coronavirus. Astfel, incepand de sambata 26 septembrie 2020, ora 06.00, pana pe 10 octo ...

VIDEO - Rușii testează o SUPER-ARMĂ care aruncă flăcări, 'Tosochka': a distrus în avans vehiculele blindate ale presupusului inamic
25/09/2020 21:16

    La exercitiul Caucaz-2020 de la terenul de antrenament Kapustin Yar, militarii rusi au folosit pentru prima dată cel mai recent sistem de aruncător cu flăcări grele, TOS-2, intitulat ...

 Atac cu maceta la Paris. Patru persoane au fost rănite
25/09/2020 15:30

  Un atac cu armă albă a avut loc vineri la Paris, in apropiere de fostul sediu al revistei de satiră Charlie Hebdo, care a fost ţinta unui atentat in ianuarie 2015, relatează AFP, Reuters şi dpa. ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei