Colin McRae Rally 04 Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 14:38

Colin McRae Rally 04 Review

“De gustibus non disputandum” spuneau stramosii nostrii. Nu voi incerca niciodata sa ridic in slavi virtutile unui simulator doar prin simpla comparatie a acestuia cu un arcade. Ar fi penibil. Si totusi, ma gandesc destul de des la metoda pe care ar trebui sa o folosesc pentru a delimita cat mai exact cele doua tendinte. Recunosc ca sunt la fel de fascinat ca multi altii de seria Need for Speed, dar parca uneori imi doresc si altceva, nu doar viteza pura si cai putere. Problema care se ridica in acest moment este pana la ce prag este dispus producatorul unui simulator sa simuleze realitatea? In ce moment se atinge granita ideala dintre fictiune si realitate, astfel incat experienta de joc sa fie cat mai placuta? Nostim e faptul ca un joc care s-ar conforma in proportie de 100% realitatii ar fi un esec total si asta nu pentru ca nu ar fi oameni dispusi sa plateasca pentru asa ceva, ci pentru simplul fapt ca nu toata lumea are priceperea si rabdarea pilotilor profesionisti. Revin invariabil la idea de dinainte. Oare ce doza de realism este necesara in cadrul unui simulator de genul lui Colin McRae? Cred ca pentru a judeca un astfel de joc in ziua de azi, aceasta este prima intrebare caruia trebuie sa-i cautam un raspuns. Concluzia ar trebui sa depinda nu de gradul de conformitate cu realitatea, ci de imbinarea tuturor elementelor intr-un singur produs capabil sa-ti induca exact senzatia diametral opusa cu cea obtinuta in cazul in care ai avea de-a face cu un arcade.

Colin McRae Rally 4 Colin McRae Rally 4

Seria Colin cu siguranta nu este pentru cei ce isi doresc NOS la kil. Ea presupune o anumita pregatire emotionala, dublata cu o rabdare de fier. Este adevarat ca patru ore de Colin fac cat doua luni in compania unei soacre cicalitoare, insa si satisfactia este pe masura efortului. Odata cu al patrulea titlu, Codemasters a vrut sa se asigure ca ceea ce s-a intamplat cu putin timp in urma nu se va mai repeta. Nu cred ca ar trebui sa mai mentionez ca din titlul anterior lipsea cel mai important mod cu putinta, cel multiplayer. Aici, modurile propuse sunt in numar de patru si anume Championship, Rally, Stages si Quick Race. Cum mie imi place sa pornesc de la simplu la complex, o sa incep prin a va spune ca modul Quick Race este cea mai buna metoda de a va familiariza cu acest joc. Cum pentru foarte multi dintre noi prima impresie conteaza, acest mod este ideal pentru parcurgerea catorva curse in regim de urgenta. Nu uitati totusi sa mariti un pic rezolutia, sa activati FSAA (Front Scene Anti-Alising) si eventual EAX 4, asta daca placa video si cea de sunet va permit acest lucru. Doar nu vreti sa ruinati prima impresie, nu? Buuuun. Dupa cateva curse ai sentimente contrarii in legatura cu acest joc. Parca masina nu se controleaza dupa cum ai sperat initial. Parca ceva nu e in regula.

Colin McRae Rally 4 Colin McRae Rally 4

Acum este momentul pentru a ataca modul Championship. Nu are nici un sens sa incercati Rally sau Stages, caci pana in momentul in care nu le veti debloca parcurgand campionatele disponibile, nu aveti acces la ele, exceptand poate prima parte a fiecarui raliu de care te plictisesti mai mult ca sigur daca o repeti la nesfarsit. Cum spuneam, campionatul este locul ideal pentru a te forma ca pilot si pentru a debloca toate bunatatile care te asteapta. Acesta este si el divizat la randul lui in 4WD, 2WD, Group B si Expert. Ca tot m-am obisnuit sa incep de la coada la cap trebuie sa va marturisesc ca modul Expert este blocat de tot, in sensul ca nu poate fi selectat imediat (trebuie sa castigati 4WD cu optiunea advanced), in timp ce in cadrul lui Group B masinile sunt blocate (trebuie de asemenea castigate campionatele 4WD si 2WD cu diverse optiuni). 4WD se refera la masini cu tractiune integrala, construite astfel incat sa ofere maximum de performanta intr-o competitie de o asemenea anvergura. 2WD sunt modele adaptate pentru raliu ce ofera o performanta net superioara modelelor de serie dar care nu se ridica la nivelul celor din prima categorie.
In sfarsit, cele din grupa B sunt modele mai vechi (anii 1980), abandonate insa datorita accidentelor sau neplacerilor suferite de cei care le-au condus la vremea respectiva. Modul expert presupune ca nu aveti nevoie de alta perspectiva in afara celei din interiorul masinii, ca sunteti atat de bine antrenat astfel incat nu veti aduce masina intr-un hal de nedescris si ca veti putea face fata celor mai dure incercari. Nu degeaba nu aveti acces instant, asa ca acest lucru nu ar trebui sa va supere foarte tare.

Colin McRae Rally 4 Colin McRae Rally 4

Sfatul meu este sa incepeti cu masinile din grupa 2WD. Acestea sunt mult mai usor de controlat si se adapteaza mult mai bine conditiilor de drum. Se ridica totusi, in acest moment, o serie de intrebari la care ma vad nevoit sa raspund. Da, in single-player exista posibilitatea de ajustare a anumitor caracterisitici ale masini si chiar posibilitatea de a repara stricaciunile suferite, asta in contradictie cu multiplayer-ul care nu iti permite toate aceste lucruri. Sectiunea car setup te lasa sa iti alegi tipul de cauciuc folosit, selectarea inaltimii masinii, taria cu care se franeaza pe fata sau pe spate sau setarea acceleratiei in functie de numarul de curbe sau de portiuni drepte existente pe parcursul cursei. Acestea sunt doar cateva exemple si nicidecum o lista completa.
Ceea ce e insa extrem de important este faptul ca acum masina chiar se comporta in mod diferit de la o setare la alta. Nu stiu daca ati fost atenti, nu am spus bine, ci doar diferit. Adevarul este ca anumite combinatii de masini si circuite nu sunt sub nici o forma fericite, in sensul ca orice setare ai modifica, in absolut orice sens, nu vei obtine acel control ideal pe care ti-l doresti. Anumite masini ruleaza mai bine pe pietris, altele pe nisip iar altele pe asfalt. Este adevarat ca senzatia de barca pe valuri poate fi cat de cat eliminata si printr-o metoda de a conduce mult mai apropiata de realitate (mai iei degetul de pe acceleratie din cand in cand) insa in foarte multe cazuri, daca nu esti atent, ai impresia ca nu te afli la bordul unui bolid, ci la cel al unei barci cu motor.

Colin McRae Rally 4 Colin McRae Rally 4

Nu ma intelegeti gresit. Controlul masinii este net imbunatatit fata de Colin 3, insa nu este ideal in toate cazurile oricat te-ai zbate sa-l obtii. Din acest motiv este mai mult decat indicat sa incepeti cu seria 2WD. Eu, dimpotriva, simtindu-ma mai plin de pasiune m-am aruncat direct intre rechini (am inceput cu 4WD) si am avut surpriza neplacuta de a ma chinui peste puteri sa termin campionatul. Pentru ca primul raliu este cel al SUA, nu sunt probleme majore, acesta fiind relativ simplu de parcurs, insa urmatorul, raliul Finlandei este iadul intruchipat pentru orice masina din seria 4WD, indeosebi Subaru Impreza WRX 44S sau Mitsubishi Lancer Evo VII. Cea mai buna solutie este ca pentru inceput sa mergeti tot pe mana Ford cu al sau Ford Focus. In grupa 2WD cei mai buni performeri sunt sunt Ford Puma Super 1600 sau Fiat Punto 1600, mai ales ca in acest caz primul raliu este cel al Australiei. Odata ce v-ati obisnuit cu acestea puteti incerca si Citroen Xsara pentru 4WD sau Citroen Saxo pentru 2WD. Grupa B contine si ea patru masini interesante din care mentionez insa doar Audi Sport quattro (cu al sau control cat se poate de infect) si Peugeot 205. In plus, in single-player in modul rally aveti acces la masini bonus precum Ford Escort, Lancia Delta, Mitsubishi Pajero sau Citroen 2CV insa si acestea trebuie mai intai deblocate. Nu acelasi lucru se intampla in multiplayer unde aveti acces la orice masina fara nici un fel de probleme.

Colin McRae Rally 4 Colin McRae Rally 4

Partea interesanta este repararea stricaciunilor adunate pe parcursul a doua curse, fiecare raliu fiind impartit in sase portiuni plus o cursa de final pe o pista inchisa. Problema este ca fiecare reparatie costa un anumit numar de minute, maximul posibil pe care vi-l permite jocul fiind de 60. Daca ati depasit cu un minut sau doua acest timp, atunci ele se adauga celui din cursa urmatoare si riscati astfel sa pierdeti locul pentru care ati muncit atat. Fiecare sectiune merita tratata cu toata seriozitatea voastra, dar va atrag atentia ca am reusit sa termin o cursa cu doua cauciucuri explodate si inca in timp record, insa in cazul in care va moare motorul din 10 in 10 secunde puteti sa va luati adio si de la penultimul loc din clasament. Practic, e mult mai indicat sa efectuati reparatiile capitale si sa lasati, de exemplu caroseria, pentru final.
Un element nou este posibilitatea de a parcurge teste in urma carora este deblocat un anumit upgrade. Puteti primi cauciucuri speciale pentru zapada sau asfalt ud, un motor mai performant, sau o cutie de viteze imbunatatita. Aceste teste urmaresc parcurgerea unui traseu intr-un timp limitat, de obicei foarte mic, si stresarea la maxim a acelor piese sau tehnologii ce urmeaza a fi folosite in timpul competitiei. Odata castigat un anumit upgrade acesta va fi in mod automat disponibil pe tot parcursul campionatului din acel moment inainte. Din pacate insa, numarul acestora este extrem de redus ceea ce imi da senzatia ca cei de la Codemasters doar au vrut sa incerce marea cu degetul. Mai multe nu ar fi stricat, ci din contra ar fi dat jocului o savoare deosebita, mai ales daca aceste upgradeuri ar fi fost diferite, in functie de masina folosita in campionat.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei