Colin McRae Rally 3 Review
Dimensiune font:
Colin McRae Rally 3 Review
De ce oare cele mai asteptate jocuri o dau in bara in majoritatea cazurilor? Se face atata publicitate, se consuma atata hartie prin reviste sau atatia bytes pe forumuri, astfel incat ajungi sa numeri zilele pana la lansare de parca acea data ar coincide macar cu ziua ta de nastere. Ai impresia ca producatorii iti vor face o surpriza nemaipomenita, insa de multe ori te trezesti inselat si iti juri ca nu vei mai cheltui bani pe un astfel de produs niciodata. Realitatea e insa alta. Speranta moare ultima, asa ca data viitoare vei proceda exact la fel. Ma rog, natura umana! Am auzit la televizor un comentator sportiv care spunea ca adevaratii profesionisti sunt cei care nu fac aceiasi greseala de doua ori. Noi o facem de fiecare data. Am luat plasa cu Colin McRae Rally 3 si probabil o sa iau si cu 4. Sper totusi sa nu fie asa si asta pentru ca am incredere in Codemasters. Oare credinta ne slabeste?
Cand a aparut demo-ul de Colin McRae Rally 3 m-am jucat zile in sir. Nu pretind ca as fi pasionat de masini, nu am condus niciodata si de obicei prefer racing-urile cu tenta arcade fata de simulatoare, insa Colin McRae Rally 3 are ceva aparte. Nici macar nu am gasit frustrant momentul in care ma loveam de copac sau chiar ma rostogoleam, pierzand astfel secunde pretioase. Din pacate, jocul nu contine decat doua modalitati si anume Championship, in cadrul caruia trebuie sa arati cine esti tu cu adevarat, si Stages, o sectiune care iti permite sa rulezi pe portiuni din traseu din moment ce le-ai deblocat in primul mod. Atat! Nu tu multiplayer, nu tu time trial, nu tu ghost car.
In Colin McRae Rally 3 trebuie sa improvizezi. Daca vrei sa joci time trial, trebuie sa restartezi cursa dupa ce ai terminat-o. Exista intr-adevar split screen sau alternate, insa am ramas perplex cand am vazut ca iti trebuie doua controllere diferite pentru a putea juca in doi, o singura tastatura nefiind de ajuns. Astea fiind spuse ,nu am stat pe ganduri si am introdus gamepad-ul meu de incredere pe portul USB si astfel l-am convins sa ma lase sa ma joc si in acest mod. Odata inceputa cursa in split screen, alta belea. Mananca la resurse in asa hal incat in scurt timp am renuntat. Stateam ca prostu’ in fata calculatorului si ma intrebam: Asta e Colin McRae Rally 3? Mai bine nu era, sincer sa fiu. Nu e de mirare ca au si anuntat partea a patra.
Spuneam mai sus ca jocul are ceva aparte ceea ce inseamna ca dracu’ nu e chiar atat de negru. Nuuuuu, e negru cu bulinute albe ca n-am gasit indeajuns de multe ca sa-l fac gri. Trebuie sa recunosc totusi ca perspectiva din masina pe care ne-o ofera jocul este una dintre cele mai reusite pe care le-am vazut vreodata. Pe portiunile traseului din Japonia unde ploua, picaturile se preling pe parbriz intr-un mod atat de real, incat doar acest mic detaliu imi dadea impresia ca am aflu la volan. La fiecare viraj, ele curgeau in sens opus, altele isi faceau aparitia iar stergatoarele isi faceau datoria cat mai real cu putinta. Din punct de vedere al usurintei cu care iti controlezi masina este mult mai simplu sa conduci cu perspectiva default, din afara bolidului, insa adrenalina curge in rauri cand te afli la volan. Stapanirea masinii poate fi destul de anevoioasa, mai ales la inceput si mai ales daca nu sunteti obisnuiti cu astfel de jocuri. Din aceasta cauza, veti face cunostiinta de multe ori cu flora de pe marginea traseului. Mi-as fi dorit si ceva fauna insa, din pacate, singurele exemplare sunt niste poze cu unii care zambesc pe marginea drumului. Ca tot vorbim de lipsuri, mi-as fi dorit si ceva zone desertice, dar m-am multumit si cu atat dupa ce am parcurs traseul din Suedia pe zapada si furtuna salbatica.
Locatiile nu seamana intre ele si nici dificultatea lor nu este aceeasi. Unele trasee vor avea foarte multe curbe, precum cele din Japonia, conditiile meteo pot sa difere, insa din pacate sunt de fiecare data aceleasi, iar traseul poate fi asfaltat ca in Spania, plin de pamant cum se intampla in Statele Unite sau inzapezit si chiar inghetat ca in Suedia. De multe ori, pe margine sunt mici tufisuri peste care poti sa treci, dar cu destula greutate. Deasemenea, copacii sau stalpii cu semne de circulatie nu vor sub nici o forma sa se dea la o parte, indiferent cat de repede te deplasezi cand intri in ele. Senzatia de viteza este destul de redusa si asta pentru ca nu prea sunt drumuri drepte pe care sa ai timp sa accelerezi. Cu toate astea am realizat ca, daca iti doresti un timp cat mai bun, nu va trebui sa stii cand sa accelerezi, ci invers, cand sa iei degetul de pe acceleratie, asta doar din cauza ca la un moment dat masinile aluneca pe iarba sau pe pamant de parca nici nu ar avea roti. Din punctul acesta de vedere poti avea la inceput senzatia ca plutesti intr-o barca dusa de valuri in stanga si-n dreapta, dar odata ce te-ai obisnuit, acest mic amanunt nu te va mai deranja deloc.
Te va deranja insa faptul ca masinile sunt relativ sensibile la flora din imprejurimi. O singura busitura mai zdravana si risti sa ramai fara geamuri sau risti ca masina sa aiba o usoara tenta dreapta sau stanga in functie de partea afectata. Curios fiind pana unde se poate merge, am reusit sa raman fara cele doua roti din fata moment in care nu mai poti face nimic in afara de a accelera sau a da cu spatele. Iarasi enervant, dar normal, mi s-a parut momentul in care, din cauza loviturilor suportate, spoilerul din spate a cazut peste teava de esapament, masina scotand astfel niste horcaituri groaznice. De multe ori de altfel si eleronul se va desprinde si va juca din cauza gropilor insa fara un impact vizibil asupra performantei masinii.
Extrem de dezamagit am fost si in momentul in care am aflat ca pe sectiunea Stages nu pot savarsi nici cel mai mic dram de tuning. Daca in modul Championship acesta este disponibil, setarile default fiind insa recomandate cu exceptia lui steering insa, pe Stages nu am gasit nici urma de asa ceva. Mi-ar fi placut sa am ocazia sa testez mai multe tipuri de pneuri pe un traseu, de exemplu. Daca eu am chef sa-mi echipez masina cu pneuri pentru ploaie cu toate ca stiu ca nu o sa am parte de asa ceva sau cu pneuri pentru pamant cu toate ca am numai asfalt in fata, doar pentru a observa cum se comporta pe un astfel de traseu, care e problema? De ce nu mi-au dat producatorii mana libera? Macar atat, daca nu am parte de multiplayer.
Bun, si totusi care pot fi motivele necesare pentru a cumpara acest joc? Hai sa va marturisesc ceva. Am jucat prima parte a traseului din Finlanda de peste o suta de ori cu aceiasi masina, Mitsubishi Lancer Evo VII, si asta doar din dorinta de a realiza un timp cat mai bun. Am ajuns la 2 minute si 39 de secunde si pot sa va spun ca aproape de fiecare data cand reluam cursa descopeream ceva nou, cum ar fi o noua modalitate de a vira cat mai strans sau cand trebuie sa iau o curba prin alunecare si cand nu. Am facut deasemenea cunostiinta cu mai toti copacii de pe margine, am inghitit si apa din rau, insa ceva ma tot impingea sa mai incerc inca o data. Pe langa asta, cel de-al doilea si ultimul motiv, din pacate, ar fi posibilitatea de a va antrena pentru Colin McRae Rally 4 care, sper eu, sa ne ofere ceea ce asteptam cu atata nerabdare.
Grafica este decenta pentru un astfel de joc, insemnele de pe masina se vad foarte clar si deasemenea fiecare lovitura lasa urme care se pot concretiza in geamuri sparte, tabla indoita, eleron sau spoiler rupt si care se balangane din cauza denivelarilor de pe traseu sau chiar urme de zapada pe marginea parbrizului cand conduci la volan prin Suedia. Suportul audio, insa, este destul de slab, motorul fiind auzit de obicei atunci cand accelerezi sau franezi iar copilotul care vorbeste mereu si ar trebui sa-ti dea indicatii, cu toate ca se exprima in engleza, este de neinteles. Mai prinzi uneori cuvinte ca „big jump”, „don’t cut”, „left”, „right” sau „straight”, insa nu prea l-am urmarit din moment ce apar indicatoare pe ecran cu portiunea de traseu care se afla in fata ta.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau