Command & Conquer Generals Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 16:01

Command & Conquer Generals Review

Adevarata putere s-a exprimat intotdeauna prin cuvinte si nu prin fapte. Vechile culturi si religii foloseau cuvinte pentru a invoca si numi zeii, dar si ritualuri in mare masura pentru a-i multumi. Mai tarziu, Iisus Hristos ne-a confirmat si El ca la inceput a fost Cuvantul. In timp s-a dovedit de multe ori ca istoria a inregistrat nu numai fapte, dar si unele cuvinte sau fraze celebre ale personalitatilor care au populat-o. De ieri, EA ne propune sa ne intoarcem la cuvinte ca SCUD Launcher, Carpet Bombing sau Tomahawk Missile care sunt in viziunea lor unele dintre cele care vor putea rezolva orice conflict.
De aceasta data, universul C&C este foarte apropiat de realitate, ceea ce ne face sa credem ca producatorii au intentionat plasarea lui intr-un viitor foarte apropiat sau poate nu? Mi se pare mie a fi o simpla coincidenta faptul ca lansarea acestui joc are loc tocmai acum cand „criza” irakiana ia amploare si buboiul sta sa se sparga? Nici ca se putea un moment mai prielnic, deoarece se realizeaza astfel o publicitate gratuita a acestui joc, foarte multi fiind tentati sa-l cumpere doar pentru a lupta impotriva teroristilor care ameninta lumea. Totul e relativ, spunea cineva si se mai si invarte ar fi adaugat daca nu s-ar fi spus asta cu cateva sute de ani inainte. Nu se stie exact cine ameninta si cine distruge, insa clar e ca va castiga cel al carui „cuvant” va atarna mai greu. Pacea a apus. Se intrevad zorii razboiului.

Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals

Povestea e simpla. Trei civilizatii total diferite considera ca nu mai au loc impreuna pe aceasta planeta si pornesc razboiul. Statele Unite si China, cele doua mari puteri militare ale jocului au un inamic comun si anume GLA (Global Liberation Army) al carui singur scop este de a ocupa si teroriza lumea. Cum in viziunea producatorilor cei mai importanti teroristi vin din Orientul Mijlociu, acestia sunt bineinteles arabi de parca America de Sud ar duce lipsa de rebeli. Dar a auzit cineva ceva despre teroristii din America de Sud? Iata ce pot face doua maini dibace ale departamentului de marketing. Cele cateva misiuni ale fiecarei campanii de single-player va vor tine aproape doar atat cat sa exersati fiecare factiune, sa vedeti ce-i de capul ei si sa faceti cunostiinta cu unitatile si cladirile sale. Misiunile sunt imprastiate in diverse locatii din Orient iar savoarea lor sta in faptul ca de fiecare data primesti obiective secundare care nu iti sunt cunoscute de la inceput si care te surprind placut uneori. Odata terminate toate cele trei campanii, ceea ce nu ar trebui sa va ia mai mult de cateva ore, nu va mai raman decat doua solutii, skirmish si multiplayer. Trebuie sa recunosc ca acestea doua vor face deliciul jucatorilor. Se vede de la o posta ca acest joc este gandit pentru multiplayer, mai ales din arhitectura hartilor dar si din distributia unitatilor intre cele trei factiuni.

Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals

Titlul jocului a fost special ales, deoarece pionul sau principal este chiar jucatorul, considerat de catre joc general. Este o alegere foarte inteleapta pe care au facut-o producatorii pentru ca astfel se realizeaza o apropiere mai intima intre acesta si unitatile sale, ceea ce duce la o imersiune mai profunda in universul C&C. Pana acum, orice joc de strategie trata jucatorul ca un zeu a carui vointa era lege, dar care nu lua direct parte la actiunea de pe harta. Pentru a-i da jucatorului acest sentiment, el este numit general si poate avansa in grad, lucru care ii confera o serie de abilitati si chiar posibilitatea producerii unor unitati noi.
Exista 5 grade posibile, ficaruia corespunzandu-i cate un numar de stele insa doar 3 etape sunt importante, prima, a treia si a cincea. La inceputul oricarui meci esti general de gradul unu cu o singura stea si ti se da un punct din oficiu pentru a alege una dintre cele trei posibilitati de la aceasta etapa. Pe parcursul jocului vei castiga experienta si puncte si astfel vei trece la un grad superior dobandind mai multe stele si deci ocazia de a-ti extinde puterile. La inceput generalul fiecarei factiuni are posibilitatea de a alege intre upgrade-uri ale unor unitati, cum ar fi Red Guard Training in cazul Chinei, prin care orice Red Guard produs este deja veteran sau chiar producerea unor unitati noi cum ar fi Paladin Tank in cazul Statelor Unite. Cea mai ciudata alegere mi s-a parut in cazul GLA unde ai posibilitatea de a-ti alege sa produci SCUD Launcher chiar din prima etapa. Spilul e ca pentru asta ai nevoie de penultima cladire din lantul de constructie asa ca aceasta alegere nu este viabila, cel putin la inceput.
Din fericire, poti trece la grade superioare fara a-ti epuiza punctele si optiunile, iar, mai apoi, cand indeplinesti toate conditiile necesare producerii unei unitati sa o selectezi din meniul generalului. In etapa a treia, generalii USA sau GLA au posibilitatea producerii unei unitati avansate cum ar Hijacker sau Pathfinder. Generalul chinez dobandeste in schimb abilitatea de a lansa Cluster Mines dintr-un avion oriunde pe harta. Tot la acest grad fiecare mai poate alege una dintre cele trei abilitati disponibile, Rebel Ambush si Cash Bounty pentru GLA, Para Drop si A10 Strike pentru USA si Artillery Barage sau Cash Hack pentru China. Cea de a treia este comuna tuturor si se numeste Emeregency Repair, fiecare factiune avand posibilitatea sa-si repare unitatile oriunde s-ar afla ele. Aceste abilitati ale generalului au si ele grade de la 1 la 3 insa, cum era si normal, nu puteti alege Cash Bounty 3 de exemplu, pentru care fiecare unitate care distruge o alta inamica va aduce 20% din valoarea ei in visteria voastra, ci va trebui sa incepeti cu 1 caz in care castigati doar 5%. La fel sta treaba si in celelalte cazuri, trecerea de la 1 la 2 sau de la 2 la 3 aducand o dublare ori a unitatilor ori a proiectilelor. Cand generalul dobandeste 5 stele are la dispozitie o super arma. GLA are Anthrax Bomb, USA are Fuel Air Bomb iar China EMP Pulse. Daca primele doua sunt axate pe distrugere in masa, in cazul Chinei se realizeaza o pana de curent, iar cladirile care au nevoie de asa ceva sunt dezafectate, neputand produce nimic sau fiind distruse foarte usor. Trebuie remarcat aici faptul ca nici o cladire GLA nu are nevoie de energie asa ca pulsul electro-magnetic nu le va afecta capacitatile.

Command & Conquer: Generals Command & Conquer: Generals

Teoretic exista doua resurse, practic culegi doar una. Energia in cazul USA si China se produce construind reactoare. Exista un indicativ vizual reprezentat printr-o bara verde in cadrul interfetei care iti comunica cata energie ai si cata consumi. Din fericire, chiar daca acesta ajunge la maxim, puteti continua construirea de reactoare si de cladiri, deoarece nu exista o limita impusa, la fel cum nu exista nici limitarea a numarului de unitati. Cea de a doua resursa colectata de toate cele trei factiuni este denumita generic supplies (rezerve, stocuri) si se prezinta sub forma unor cutii de marfa care sunt colectate si transformate in bani.
Cladirile pot fi impartite in comune si specifice. In primul rand, orice factiune are un Command Center care produce unitatile de baza (Construction Dozer pentru USA si China si Worker pentru GLA), dar care este si sediul generalului, orice abilitate sau super arma fiind lansata de aici. Pierderea acesteia nu duce la sfarsitul meciului. dar armata care ramane fara ea este sigur afectata, deoarece unitatile de baza care se produc aici pot fi folosite si in repararea cladirilor si in detectarea minelor. In plus, in cazul Chinei si a USA tot aceasta cladire asigura si existenta radarului fara de care miscarea trupelor este extrem de imprecisa. Alte trei cladiri comune sunt Barracks, Supply Center, denumit in cazul GLA Supply Stash, dar avand aceiasi functie si War Factory sau Arms Dealer in cazul GLA care produce unitatile motorizate. Imediat dupa construirea reactorului sau sau a baracilor, in cazul GLA, producatorii au conferit posibilitatea jucatorului sa-si creeze cladiri defensive cu care sa se poata apara in cazul unui rush.
De fapt, impresia mea este ca s-a descurajat pe undeva aceasta tactica. Soldatii scumpi in comparatie cu unitatile motorizate (300 un soldat si 800 un tanc in cazul Chinei de exemplu) si cladirile defensive accesibile de la inceput incearca sa ii impuna jucatorului mai degraba o strategie care merge pe dezvoltare si acumulare de unitati decat pe atacuri in valuri cu unitati putine. Un alt efect al atacului in valuri, in caz de infrangere, ar fi acela ca se realizeaza o pierdere de resurse pe de o parte si o crestere in experienta a unitatilor inamicului pe de alta parte. Daca totusi vreti sa incercati un rush, va recomand GLA, deoarece productia de unitati motorizate este foarte rapida in cazul acestora, iar una dintre primele posibilitati ale generalului este producerea de Technicals (masini extrem de rapide cu o mitraliera montata pe ele) ca veterani, cu conditia sa aveti cladirea Arms Dealer construita pentru a le putea produce. La polul opus se afla China ale carui unitati au bonus de hoarda, fiind clar de la bun inceput ca cel care isi alege aceasta factiune va merge pe dezvoltare. Intre cele doua se afla USA al carui general poate alege in prima faza producerea tancului Paladin, extrem de puternic, dar cu o viteza mai redusa. USA si China au la dispozitie si unitati aeriene, cele navale fiind lasate deoparte in cazul acestui joc. Ceea ce este interesant este ca USA poate construi 4 tipuri de unitati aeriene printre care si elicoptere Comanche sau Stealth Fighter, iar China doar MIG-uri, GLA neavand asemenea optiune. In schimb, USA dispune de cele mai putine upgrade-uri ale unitatilor, pe cand GLA de cele mai multe, China fiind la mijloc. Cele mai multe tipuri de unitati terestre sunt produse tot de GLA, insa cele mai puternice sunt cele ale Chinei care au, pe langa upgrade-uri, si acel bonus de hoarda.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00


1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
FOTO/VIDEO - Moartea unui cal de curse, răzbunată prin condamnarea jocheului la închisoare. Animalul a murit după ce ar fi fost biciuit cu cravaşa până la epuizare
27/11/2020 15:00

Un jocheu irlandez a fost condamnat la un an de inchisoare cu suspendare şi i s-a interzis să practice echitaţia timp de cinci ani pentru moartea calului său, transmite Agerpres. Animalul a murit după ce ...

Donald Trump a  recunoscut că va părăsi Casa Albă. Află și în ce condiții
27/11/2020 14:45

Trump spune pentru prima dată că va părăsi functia dacă Colegiul Electoral votează pentru Biden Presedintele Donald Trump a declarat pentru prima dată că va părăsi mandatul dacă Colegiul Electoral v ...

Trump spune că distribuirea vaccinului anti-Covid va începe săptămâna viitoare
27/11/2020 08:45

Presedintele SUA, Donald Trump, a spus joi că distribuirea vaccinului impotriva coronavirusului va incepe săptămana viitoare si in săptămana de după aceasta, relatează Reuters. Vorbind militarilor ameri ...

ANM - 36 de judete sunt sub cod galben de ceata in aceasta dimineata    Prognoza meteo pentru urmatoarele zile
27/11/2020 08:33

    VREMEA      Prognoza meteo pentru IASI Iasi http://www.tititudorancea.ro/z/vremea_prognoza_meteo_iasi_romania.htm DATI CLIC PE " detalii" si se va dechide pa ...

Diego Maradona a fost înmormântat alături de părinții săi
27/11/2020 08:00

Maradona a fost inmormantat  in cimitirul „Jardin de Bella Vista", alături de părintii lui - Dona Tota si Don Diego. Deschis in anii 1980, este un cimitir privat inconjurat de verdeată, la 35 ...

ULTIMĂ ORĂ Un polițist a fost găsit ÎMPUȘCAT în cap, în mașină
26/11/2020 17:42

Un poliţist de 29 de ani, ajutorul şefului de post din comuna Găiseni, judeţul Giurgiu, a fost găsit impuşcat in cap intr-un autoturism, pe un drum comunal. Poliţiştii şi procurorii au deschis o anchet ...

Batrana de 87 de ani jefuita de 300.000 de euro. Talharia a fost raportata de fiul victimei intr-un sat din judetul Arad
26/11/2020 13:33

 Politistii aradeni au demarat o ancheta dupa ce aproximativ 300.000 de euro ar fi fost furati dintr-un seif aflat in casa unei femei de 87 de ani, din localitatea Pancota, victima relatand ca o ...

Accident în Giurgiu. O autocisternă bulgărească încărcată cu sodă caustică s-a răsturnat
26/11/2020 12:28

O autocisternă bulgărească incărcată cu sodă caustică s-a răsturnat joi pe DN 5 B, la ieşirea din localitatea Schitu, judeţul Giurgiu, pe sensul de mers spre localitatea Ghimpaţi. Pompierii din cadr ...

Spaniola nu va mai fi limba oficială a Spaniei
26/11/2020 12:18

Ar putea părea un titlu dintr-un ziar de satiră dar nu este: spaniola nu va mai fi limba oficială a statului spaniol sau „lingua franca” (comună) in invătămant, măsura fiind inclusă in noua ...

 SUA - 2.400 de decese asociate COVID-19 în 24 de ore, cel mai mare bilanț de la începutul pandemiei
26/11/2020 10:19

Statele Unite au anunţat miercuri, in ajunul sărbătorii de Ziua Recunoştinţei, peste de 2.400 de decese asociate COVID-19 in 24 de ore, potrivit datelor oferite de Universitatea Johns Hopkins, un bilanţ a ...


Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei