Command & Conquer Generals Review
Dimensiune font:
Command & Conquer Generals Review
Adevarata putere s-a exprimat intotdeauna prin cuvinte si nu prin fapte. Vechile culturi si religii foloseau cuvinte pentru a invoca si numi zeii, dar si ritualuri in mare masura pentru a-i multumi. Mai tarziu, Iisus Hristos ne-a confirmat si El ca la inceput a fost Cuvantul. In timp s-a dovedit de multe ori ca istoria a inregistrat nu numai fapte, dar si unele cuvinte sau fraze celebre ale personalitatilor care au populat-o. De ieri, EA ne propune sa ne intoarcem la cuvinte ca SCUD Launcher, Carpet Bombing sau Tomahawk Missile care sunt in viziunea lor unele dintre cele care vor putea rezolva orice conflict.
De aceasta data, universul C&C este foarte apropiat de realitate, ceea ce ne face sa credem ca producatorii au intentionat plasarea lui intr-un viitor foarte apropiat sau poate nu? Mi se pare mie a fi o simpla coincidenta faptul ca lansarea acestui joc are loc tocmai acum cand „criza” irakiana ia amploare si buboiul sta sa se sparga? Nici ca se putea un moment mai prielnic, deoarece se realizeaza astfel o publicitate gratuita a acestui joc, foarte multi fiind tentati sa-l cumpere doar pentru a lupta impotriva teroristilor care ameninta lumea. Totul e relativ, spunea cineva si se mai si invarte ar fi adaugat daca nu s-ar fi spus asta cu cateva sute de ani inainte. Nu se stie exact cine ameninta si cine distruge, insa clar e ca va castiga cel al carui „cuvant” va atarna mai greu. Pacea a apus. Se intrevad zorii razboiului.
Povestea e simpla. Trei civilizatii total diferite considera ca nu mai au loc impreuna pe aceasta planeta si pornesc razboiul. Statele Unite si China, cele doua mari puteri militare ale jocului au un inamic comun si anume GLA (Global Liberation Army) al carui singur scop este de a ocupa si teroriza lumea. Cum in viziunea producatorilor cei mai importanti teroristi vin din Orientul Mijlociu, acestia sunt bineinteles arabi de parca America de Sud ar duce lipsa de rebeli. Dar a auzit cineva ceva despre teroristii din America de Sud? Iata ce pot face doua maini dibace ale departamentului de marketing. Cele cateva misiuni ale fiecarei campanii de single-player va vor tine aproape doar atat cat sa exersati fiecare factiune, sa vedeti ce-i de capul ei si sa faceti cunostiinta cu unitatile si cladirile sale. Misiunile sunt imprastiate in diverse locatii din Orient iar savoarea lor sta in faptul ca de fiecare data primesti obiective secundare care nu iti sunt cunoscute de la inceput si care te surprind placut uneori. Odata terminate toate cele trei campanii, ceea ce nu ar trebui sa va ia mai mult de cateva ore, nu va mai raman decat doua solutii, skirmish si multiplayer. Trebuie sa recunosc ca acestea doua vor face deliciul jucatorilor. Se vede de la o posta ca acest joc este gandit pentru multiplayer, mai ales din arhitectura hartilor dar si din distributia unitatilor intre cele trei factiuni.
Titlul jocului a fost special ales, deoarece pionul sau principal este chiar jucatorul, considerat de catre joc general. Este o alegere foarte inteleapta pe care au facut-o producatorii pentru ca astfel se realizeaza o apropiere mai intima intre acesta si unitatile sale, ceea ce duce la o imersiune mai profunda in universul C&C. Pana acum, orice joc de strategie trata jucatorul ca un zeu a carui vointa era lege, dar care nu lua direct parte la actiunea de pe harta. Pentru a-i da jucatorului acest sentiment, el este numit general si poate avansa in grad, lucru care ii confera o serie de abilitati si chiar posibilitatea producerii unor unitati noi.
Exista 5 grade posibile, ficaruia corespunzandu-i cate un numar de stele insa doar 3 etape sunt importante, prima, a treia si a cincea. La inceputul oricarui meci esti general de gradul unu cu o singura stea si ti se da un punct din oficiu pentru a alege una dintre cele trei posibilitati de la aceasta etapa. Pe parcursul jocului vei castiga experienta si puncte si astfel vei trece la un grad superior dobandind mai multe stele si deci ocazia de a-ti extinde puterile. La inceput generalul fiecarei factiuni are posibilitatea de a alege intre upgrade-uri ale unor unitati, cum ar fi Red Guard Training in cazul Chinei, prin care orice Red Guard produs este deja veteran sau chiar producerea unor unitati noi cum ar fi Paladin Tank in cazul Statelor Unite. Cea mai ciudata alegere mi s-a parut in cazul GLA unde ai posibilitatea de a-ti alege sa produci SCUD Launcher chiar din prima etapa. Spilul e ca pentru asta ai nevoie de penultima cladire din lantul de constructie asa ca aceasta alegere nu este viabila, cel putin la inceput.
Din fericire, poti trece la grade superioare fara a-ti epuiza punctele si optiunile, iar, mai apoi, cand indeplinesti toate conditiile necesare producerii unei unitati sa o selectezi din meniul generalului. In etapa a treia, generalii USA sau GLA au posibilitatea producerii unei unitati avansate cum ar Hijacker sau Pathfinder. Generalul chinez dobandeste in schimb abilitatea de a lansa Cluster Mines dintr-un avion oriunde pe harta. Tot la acest grad fiecare mai poate alege una dintre cele trei abilitati disponibile, Rebel Ambush si Cash Bounty pentru GLA, Para Drop si A10 Strike pentru USA si Artillery Barage sau Cash Hack pentru China. Cea de a treia este comuna tuturor si se numeste Emeregency Repair, fiecare factiune avand posibilitatea sa-si repare unitatile oriunde s-ar afla ele. Aceste abilitati ale generalului au si ele grade de la 1 la 3 insa, cum era si normal, nu puteti alege Cash Bounty 3 de exemplu, pentru care fiecare unitate care distruge o alta inamica va aduce 20% din valoarea ei in visteria voastra, ci va trebui sa incepeti cu 1 caz in care castigati doar 5%. La fel sta treaba si in celelalte cazuri, trecerea de la 1 la 2 sau de la 2 la 3 aducand o dublare ori a unitatilor ori a proiectilelor. Cand generalul dobandeste 5 stele are la dispozitie o super arma. GLA are Anthrax Bomb, USA are Fuel Air Bomb iar China EMP Pulse. Daca primele doua sunt axate pe distrugere in masa, in cazul Chinei se realizeaza o pana de curent, iar cladirile care au nevoie de asa ceva sunt dezafectate, neputand produce nimic sau fiind distruse foarte usor. Trebuie remarcat aici faptul ca nici o cladire GLA nu are nevoie de energie asa ca pulsul electro-magnetic nu le va afecta capacitatile.
Teoretic exista doua resurse, practic culegi doar una. Energia in cazul USA si China se produce construind reactoare. Exista un indicativ vizual reprezentat printr-o bara verde in cadrul interfetei care iti comunica cata energie ai si cata consumi. Din fericire, chiar daca acesta ajunge la maxim, puteti continua construirea de reactoare si de cladiri, deoarece nu exista o limita impusa, la fel cum nu exista nici limitarea a numarului de unitati. Cea de a doua resursa colectata de toate cele trei factiuni este denumita generic supplies (rezerve, stocuri) si se prezinta sub forma unor cutii de marfa care sunt colectate si transformate in bani.
Cladirile pot fi impartite in comune si specifice. In primul rand, orice factiune are un Command Center care produce unitatile de baza (Construction Dozer pentru USA si China si Worker pentru GLA), dar care este si sediul generalului, orice abilitate sau super arma fiind lansata de aici. Pierderea acesteia nu duce la sfarsitul meciului. dar armata care ramane fara ea este sigur afectata, deoarece unitatile de baza care se produc aici pot fi folosite si in repararea cladirilor si in detectarea minelor. In plus, in cazul Chinei si a USA tot aceasta cladire asigura si existenta radarului fara de care miscarea trupelor este extrem de imprecisa. Alte trei cladiri comune sunt Barracks, Supply Center, denumit in cazul GLA Supply Stash, dar avand aceiasi functie si War Factory sau Arms Dealer in cazul GLA care produce unitatile motorizate. Imediat dupa construirea reactorului sau sau a baracilor, in cazul GLA, producatorii au conferit posibilitatea jucatorului sa-si creeze cladiri defensive cu care sa se poata apara in cazul unui rush.
De fapt, impresia mea este ca s-a descurajat pe undeva aceasta tactica. Soldatii scumpi in comparatie cu unitatile motorizate (300 un soldat si 800 un tanc in cazul Chinei de exemplu) si cladirile defensive accesibile de la inceput incearca sa ii impuna jucatorului mai degraba o strategie care merge pe dezvoltare si acumulare de unitati decat pe atacuri in valuri cu unitati putine. Un alt efect al atacului in valuri, in caz de infrangere, ar fi acela ca se realizeaza o pierdere de resurse pe de o parte si o crestere in experienta a unitatilor inamicului pe de alta parte. Daca totusi vreti sa incercati un rush, va recomand GLA, deoarece productia de unitati motorizate este foarte rapida in cazul acestora, iar una dintre primele posibilitati ale generalului este producerea de Technicals (masini extrem de rapide cu o mitraliera montata pe ele) ca veterani, cu conditia sa aveti cladirea Arms Dealer construita pentru a le putea produce. La polul opus se afla China ale carui unitati au bonus de hoarda, fiind clar de la bun inceput ca cel care isi alege aceasta factiune va merge pe dezvoltare. Intre cele doua se afla USA al carui general poate alege in prima faza producerea tancului Paladin, extrem de puternic, dar cu o viteza mai redusa. USA si China au la dispozitie si unitati aeriene, cele navale fiind lasate deoparte in cazul acestui joc. Ceea ce este interesant este ca USA poate construi 4 tipuri de unitati aeriene printre care si elicoptere Comanche sau Stealth Fighter, iar China doar MIG-uri, GLA neavand asemenea optiune. In schimb, USA dispune de cele mai putine upgrade-uri ale unitatilor, pe cand GLA de cele mai multe, China fiind la mijloc. Cele mai multe tipuri de unitati terestre sunt produse tot de GLA, insa cele mai puternice sunt cele ale Chinei care au, pe langa upgrade-uri, si acel bonus de hoarda.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau