Dark Fall Review
Dimensiune font:
Dark Fall Review
Cand eram mic imi era frica de intuneric. Aveam impresia ca ceva, de undeva, ma urmareste continuu. Culmea e ca nu imi era frica de acel ceva, ci tocmai de intuneric. Mai tarziu mi-am dat seama ca acesta nu este decat un amplificator. Si mai tarziu am realizat ca poate un cutit cu doua taisuri. Intunericul scoate la suprafata cele mai adanc ingropate temeri si cu ajutorul imaginatiei le poate exploata impotriva noastra. Pe de alta parte el este singurul care te poate izola de lumea reala si singurul care te poate determina sa judeci corect. Se spune ca preotii poarta negru tocmai pentru a fi protejati. Se spune ca drumul cel drept e ingust, si intunecat pentru multi as putea adauga. Se mai spune ca asta ar putea fi cheia pentru a putea juca Dark Fall.
Dark Fall este un "one man show" sau mai bine spus ideea si creatia unui singur om care a avut curajul de a accepta istoria si de a o transpune in zilele noastre. Evident povestea este o fictiune insa locul a existat. Vorbesc la trecut pentru ca asa cum marturiseste si autorul tot ceea ce vedem in joc este rezultatul memorie sale. Locul cu pricina nu mai exista, iar cand el a dorit sa se reintorca pentru a putea poza tot, buldozerele isi terminasera deja treaba. A reconstrui tot acel univers al anilor 19840 nu este deloc usor. Pe de o parte esti iti pui mereu intrebarea daca ceea ce faci e bine sau daca iti amintesti cum trebuie, iar pe de alta parte trebuie sa te abtii cat poti de la exagerari. Dark Fall te cucereste din primul moment cu atmosfera acelor ani condimentata din cand in cand cu amintiri sau elemente ale prezentului.
Actiunea incepe cu unui mesaj din partea fratelui tau, inregistrat de catre robotul telefonic, care te roaga sa-i sari in ajutor, dandu-ti deasemenea si indicatii precise in legatura cu locul in care trebuie sa ajungi. Jocul incepe efectiv din momentul in care tu te apropii de vechea statie de tren. Singurul lucru pe care il banuiesti este ca ceva rau s-a intamplat fratelui tau si tu trebuie sa incerci sa il salvezi. Majoritatea jocurilor de acest gen insista asupra faptului de a nu-ti da la inceput nici un indiciu in legatura cu scopul principal al jocului ceea ce poate fi extrem de frustrant in cazul in care joci cateva zile si tot nu stii ce trebuie sa faci sau cine este personajul malefic. Dark Fall sufera de acelsi sindrom astfel incat ori trebuie sa aveti foarte multa rabdare ori trebuie sa aveti ceva experienta. Progresia este deosebit de dificila deoarece gasesti obiecte sau informatii care habar nu ai unde trebuie sa le folosesti, iar accesul la mare parte din nivel (caci jocul are practic un singur, imens nivel) nu face altceva decat sa amplifice aceasta dificultate. Trebuie neaparat sa luati notite altfel riscati ca atunci cand trebuie sa utilizati o anumita informatie nu mai stiti exact despre ce anume este vorba si va pierdeti in tot amalgamul de persoane si intamplari.
Puzzle-urile nu sunt complicate atata timp cat nu va paraseste bunul simt. Cea mai buna idee este sa dati cateva tururi de nivel inainte de a purcede la rezolvarea efectiva si sa cititi astfel toate hartiile, hartiutele, pliantele si biletelele de amor pe care le gasiti. Nu veti avea neaparat nevoie de ele, dar ajuta la cunoasterea persoanelor care au locuit acolo si deci la activitatile lor curente ceea ce poate sa va dea o idee la rezolvarea anumitor puzzle-uri. In alte cazuri trebuie sa dati dovada de memorie si imaginatie deoarece ori veti fi nevoiti sa aranjati o foaie de hartie ceea ce nu e atat de usor precum suna ori va trebui sa pozitionati niste piese pe o tablita de lemn in conformitate cu pozitia lor dintr-o poza. Jocul nu trebuie insa inceput intr-un anumit fel, ceea ce mai degajeaza din liniaritatea specifica, insa puzzle-urile trebuie pana la urma rezolvate pentru a putea termina cu succes jocul asa incat, daca v-ati poticnit la unul dintre ele, puteti trece linistit la altul dar va trebui sa fiti siguri ca pana la urma va veti reintoarce la el.
Atmosfera asa cum am mai spus vrea sa redea suflul anilor 1940 cu mici imbunatatiri. Era si normal insa ca in zilele noastre sa nu mai arate totul exact ca atunci astfel incat mici discrepante mai apar ici si colo ori sub forma unor camere video ori sub forma unui mobil aruncat pe jos sau a unui palmtop ratacit. Grafica 2D reda foarte bine toate detaliile insa pentru asta trebuie neaparat sa modificati brightness si gamma din drivere deoarece altfel riscati sa pierdeti detalii importante care pot defila nestingherite in jurul vostru si fara de care va va fi imposibil sa rezolvati anumite puzzle-uri. Ceea ce nu impresioneaza insa deloc sunt animatiile care cu toate ca se integreaza perfect nu te lasa nici masca si nici nu te determina sa sari din scaun de frica.
Dark Fall este un joc cu fantome sau cel putin aspira la aceasta descriere daca luam in calcul anumite voci si cateva luminite albe care zboara de ici colo si care dau impresia unor licurici nevinovati pierduti pe culoarele unui hotel. Chiar daca tensiunea nu face niciodata cunostiinta cu pragul de sus atmosfera creata reuseste sa te tina aproape ceea ce este un lucru pozitiv si destul de rar intalnit la jocuri cu buget redus. Finalul nu se inalta sub nici o forma la nivelul general al jocului si sincer m-as fi asteptat la ceva special sau la aparitia unei intorsaturi care sa ma abata din drum tocmai cand credeam ca am parcurs 99%. Ar fi fost o surpriza placuta insa poate lipsa de inspiratie sau frica de a implementa asa ceva l-au determinat pe autor sa cada in banalitate ceea ce iti lasa un gust oarecum amar. Totul se termina cu bine, chiar mai bine decat va vine sa credeti, iar toata lumea, voi si fantomele, puteti sa va vedeti de treaba ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Urmatorul, va rog!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau