default

Dimensiune font:

DiRT 3 Review

| 22-10-2012 16:16

DiRT 3 Review

În viaţa reală, nu mă pot numi nici măcar şofer de duminică. Am carnet, dar n-am ce conduce, un fel de „am cu ce, dar n-am cu cine”, aşa că momentele în care mă apucă dorinţa de şofat le „omor” pe circuite virtuale. Mai la începutul anului, am discutat  despre Hot Pursuit, care a încins monitorul cu luminile poliţiei, iar apoi a venit Shift 2 Unleashed ca să ne amintească de ce există şi jocuri slabe în seria Need For Speed. DiRT 3 nu este nici el un necunoscut al genului, pornind de fapt din seria Colin McRae Rally. Cum celebrul pilot de raliuri a plecat să şofeze alături de Ayrton Sena pe pistele Raiului, anul acesta seria a renunţat să-i mai poarte numele, însă asta nu e singura schimbare, unele dintre ele având şanse mari să-i deranjeze pe cei care apreciau în primul rând elementul de simulare.

De altfel, chiar de la primul DiRT cursele de raliu pur-sânge n-au mai fost elementul principal, apărând şi discipline precum Hillclimb. Acum s-a revenit la raliul de bază, dar nu lipsesc şi elementele aparte, cu alte cinci tipuri de curse: Head2Head (Spectator Stages), în care concurezi cu un singur adversar, pe piste diferite; RallyCross, TrailBlazer şi LandRush, completate de foarte exoticul Gymkhana.

Dacă primele tipuri de întreceri se bazează pe viteză şi cei mai buni timpi înregistraţi pe traseu, Gymkhana pare a fi scos direct dintr-un arcade: trebuie să faci „gogoşi”, să te învârţi în jurul propriei axe (cu maşina) ca un câine în urmărirea propriei cozi, să „zbori”, să loveşti blocuri galbene sau panouri cu faţă de roboţi invadatori. De departe cel mai greu mod din tot single-player-ul, este totuşi şi cel mai controversat: personal, nu prea i-am găsit justificarea într-un joc cu pretenţii mai serioase în direcţia simulării. Pe de altă parte, poate oferi o variaţie binevenită faţă de cursele normale, care spre finalul campaniei devin de-a dreptul plictisitoare; cum majoritatea acestor întreceri pot fi ignorate, cei care nu se omoară după figuri spectaculoase pot să şi uite de existenţa lor.

În modul carieră (Tour) sunt incluse patru sezoane a câte patru cupe, completate de alte şase cupe individuale, pentru fiecare tip de cursă în parte şi trei piste pentru figurile acrobatice Gymkana, unde trebuie să îndeplineşti misiuni; partea single-player mai vine şi cu obişnuitul skirmish (Time Trial şi Single Race), curse în care poţi alerga singur sau contra unui „ghost” pentru a stabili cei mai buni timpi pe piste alese de tine, ziua, noaptea, pe ploaie sau viscol, în funcţie de preferinţe.

Aşa cum tipurile de curse sunt de ajuns de interesante şi variate, la fel sunt şi maşinile. Avem parte şi de ”tineri” şi de legende, iar un BMW poate să-ţi scape rapid de sub control pe potecile din Kenya, la fel cum un Renault 5 dintr-o generaţie apusă se va comporta ca un cal nărăvaş prin viscolul Norvegiei. În total, avem 52 de maşini, unele trebuie cumpărate, altele se vor adăuga colecţiei în următoarele pachete.

Din păcate, maşinile nu mai pot fi alese când vrei tu, ci sunt pur şi simplu adăugate pe măsură ce creşti în nivel. Din acest punct de vedere, orice cursă îţi aduce un număr de puncte de reputaţie, mai mic sau mai mare în funcţie de poziţia ocupată la final. În plus, există şi bonusuri, de la câştigarea unei curse într-un timp anume până la a nu te roti deloc sau a fi în frunte la finalul primului tur de circuit.

O altă parte destul de neplăcută a accesului liberal la maşini este că cele mai noi îti vor aduce şi cea mai mare reputaţie, astfel că modelele tale preferate s-ar putea să fie rapid uitate în favoarea unui punctaj mai mare. Chiar şi aşa însă, de pe la nivelul 20 încolo, am trecut peste „foamea” de puncte şi am preferat o Lancia Delta Integrale în locul unui bolid modern doar pentru că …era Delta Integrale!

Exceptând maşinile… normale, să le zicem, avem şi camioane şi buggies, variaţii binevenite pentru că acolo am preferat un mod de joc mai agresiv, chiar şi cu full damage activat (modul vizual va face să zboare bucăţi din maşină, dar nu îi afectează în niciun fel performanţa). Oricum, deşi ai terminat prematur cursa dacă „pupi” un copac cu 150km/oră, restul ciocnirilor minore nu se reflectă şi în performanţa maşinii, eventual să afecteze direcţia sau vitezele.

Controlul şi modul în care răspunde maşina sunt excelente, deşi n-am avut curajul să rămân prea multă vreme pe tastatură, apelând la controller. Există un nivel global de dificultate, dar fiecare cursă poate fi setată atât de uşoară sau atât de grea pe cât îţi doreşti, plus posibilitatea de a ajusta raporturile cutiei de viteze, aerodinamica, distribuţia şi suspensiile. Asistenţa oferită jucătorului este şi ea setată în funcţie de dificultate, mergând de la zero pentru aşi până la indicarea traseului optim (verbal şi vizual), ABS şi cutie automată chiar şi pentru maşini care n-au visat niciodată că aşa ceva ar putea exista.

Încă o dată, nivelul de ajustare nu merge până în pânzele albe (Live for Speed, cineva?), dar te poţi juca pe diverse niveluri doar pentru a simţi cum ar fi să conduci o maşină din anii’80. Personal, recomand un nivel cel puţin normal de joc pentru a-ţi face o idee bună despre DiRT 3; pe Casual, totul e mult prea uşor, treci ca gâsca prin apă inclusiv prin finalele de sezon şi poti umbla cu acceleraţia la podea mereu, ca într-un arcade pur; eşti prea puţin penalizat pentru curbe aiurea, redresarea din drift e eficientă mereu etc.

Pistele sunt destul de variate, prezentându-se cu poteci prăfuite în Kenya, zone pline de zăpadă în Norvegia şi Aspen şi asfalt de calitate pe trasee ca Monaco sau LA Collosseum. Cei mai neatenţi s-ar putea să nu remarce de fapt că unele curse se desfăşoară pe aceleaşi trasee, dar parcurse în sens invers; mai mult, după primele două sezoane de carieră, deja ştiam toate colţurile cu derapaje, toate şicanele, toate momentele când o frână aiurea putea să mă oblige să apelez la un Flashback (un fel de întoarcere în timp la un moment bun al cursei, fără a relua totul de la capăt).

Oricum, Codemasters au mai introdus două elemente ce nu pot fi ignorate: vremea dinamică şi cursele de zi/noapte. Plouă, ninge, viscoleşte, noaptea e de-a dreptul de speriat să vezi siluetele fantomatice ale copacilor din savana africană, iar mizeria aruncată pe parbriz de adversarii din faţa ta şi viscolul pot pune probleme serioase la Aspen.

Consecinţele sunt vizibile şi pe partea de gameplay, nu doar vizual: gheaţa te face să dansezi pe roţi, zăpada proaspătă cam reduce viteza, derapajele controlate nu mai sunt chiar controlate, iar pe ploaie aluneci şi trebuie să-ţi planifici bine frânarea într-o curbă.

Nu a fost uitat nici multiplayer-ul, în mod suprinzător avem şi LAN şi split screen, nu doar obişnuitul online. Pentru maximum opt jucători se poate sări direct într-o cursă, matchmaking-ul fiind bine făcut, sau realiza un server propriu de unde să alegi şi cum să fie întrecerea: cu camera din cockpit, cu sau fără asistenţă, cu viteze manuale sau automate etc. Specifice multiplayer-ului sunt două moduri, Outbreak şi Transporter.

Primul e un fel de „prinsea”, iar al doilea o versiune pe roţi de Capture the Flag, ambele intense şi amuzante, presupunând că ai cu cine juca. Şi nu pentru că serverele n-ar fi populate, ci pentru că mulţi jucători consideră că „a se juca” nu ţine de abilitatea de a conduce, ci de a te împinge cât mai repede în afara traseului.

Alături de aceste două moduri mai există şi Joyride, practic alergatul liber pentru a te învăţa cu traseele într-un mod total lipsit de stress, şi Invasion, prezent şi în provocările Gymkhana din single-player, unde scopul este să dobori roboţii atacatori de carton fără a te atinge de zgârie-norii verzi.

Partea grafică este extrem de reuşită, motorul EGO comportându-se exemplar, indiferent că e vorba de peisaje, efecte atmosferice sau modelarea maşinilor în stare normală sau de acordeon. Pe lângă ciclul zi/noapte, vremea variază de la soare arzător la furtuni de zăpadă şi ploi torenţiale, în şmecheriile Gymkhana te trezeşti rapid îngropat într-un nor de praf ridicat de propriile cauciucuri, iar iluminarea creează efecte deosebite mai ales seara sau când alergi pe pietriş doar la lumina farurilor. Câteva animaţii se manifestă şi în ceea ce priveşte spectatorii, mai ales cei care traversează ca iepurii fix prin faţa maşinii, de-ţi vine să-i faci roadkill. Din păcate, DiRT 3 nu e Carmageddon… 

Partea sonoră însă este ignorabilă, la fel şi vocile copilotului şi ale susţinătorilor din meniuri, mai mult enervante, decât cu adevărat utile sau măcar expresive pentru a te încuraja să continui. Motoarele urlă destul de bine, chiar dacă nu sunt diferenţe notabile între modele, doar sunetele adiacente fiind foarte bine redate: scrâşnetul roţilor pe pietriş, aluncarea pe apă sau cauciucurile torturate în „gogoşi”. Aici se mai adaugă şi posibilitatea de a trimite pe YouTube filmuleţe cu ceea ce consideri tu spectaculos, dar opţiunea e şchioapă: acestea pot avea doar maxim 30 de secunde, iar compresia video stă la coadă destul de mult.

Din păcate, am avut şi o serie de probleme tehnice, legate nu de jocul în sine, cât de un Games for Windows Live care a dat permanent erori. Cum fără el nu se poate salva, n-am avut de ales decât să-l suport în background, nu fără a mă întreba încă o dată: dacă tot ai jocul pe Steam, de ce ai alege altă platformă de multiplayer? Bine măcar că n-am avut alte probleme de bug-uri, nici de conectivitate online, doar foarte rare scăderi de framerate şi numai pe pistele cu zăpadă şi atinse de viscol.

Până la urmă, deşi trebuie să acopere şi mofturile noii generaţii, DiRT 3 îşi menţine înclinaţia spre curse serioase (n-aş merge până la a zice simulare, dar pe jumătate măcar cam asta e direcţia), care să aducă în atenţie tot ce e mai bun din raliuri. Avem grafică, maşini licenţiate şi provocări şoferistice pentru orice tip de jucător, de la cei ocazionali până la fanaticii genului. Cursele sunt suficient de variate şi se poate găsi ceva interesant şi în Gymkhana, chiar dacă nu te omori după figuri spectaculoase. Iar cu mai multă atenţie la sunete şi muzică, pachetul ar fi fost chiar mai bun decât deja este la nivel de gameplay.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

ANUNT LICITATIE. SC TOPCAR SRL- in faliment, prin lichidator judiciar CII Burcoveanu Laura Mihaela, cu sediul in Iasi, str. A.Panu nr. 13-15, mezanin, telefon 0741232516, e-mail laura.burcoveanu@yahoo.ro, in dosarul 3299/99/2017, anunta scoaterea la vanzare prin licitatie publica cu strigare, la data de 29.07.2020, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar din Iasi, strada Anastasie Panu nr. 13-15, mezanin, a bunului mobil AUTOTURISM MARCA BMW 740D BERLINA, culoare albastra, an fabricatie 2003, motorina, nr. locuri 5, capacitate cilindrica 3901 cmc, tapiterie scaune piele, stare buna de functionare. Bunul poate fi vazut in parcarea restaurantului La Castel. Valoarea pornire de licitatie - 22765 lei, fara TVA, reprezentand 100% din pretul de evaluare. Daca bunul nu va fi adjudecat, o a doua licitatie va avea loc la data de 30.07.2020 – ora 10.00, la acelasi sediu si la acelasi pret. Daca bunul nu va fi adjudecat, alte licitatii vor avea loc la 10.08.2020- ora 10.00 si la 11.08.2020 - ora 10.00, la 90% din pretul de evaluare, la valoarea de pornire de 20488,5 lei, iar ulterior la 31.08.2020- ora 10.00 si la 01.09.2020-ora 10.00, la 80% din pretul de evaluare, la valoarea de pornire de 18212 lei. Persoanele care pretind vreun drept real asupra bunului au obligatia, sub sanctiunea decaderii, sa faca dovada acestui fapt pana la data de 28.07.2020, ora 12, la sediul lichidatorului judiciar. Caietul de sarcini se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, in baza unei cereri prealabile formulate cu 24 de ore inainte, la pretul de 50 de lei. Garantia de participare este de 10% din valoarea de pornire. Informatii suplimentare la telefon 0741232516 sau la sediul lichidatorului judiciar.
ANUNT privind organizarea licitatiei publica-pasune domeniul public. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta: UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA MIRONEASA cu sediul administrativ in Mironeasa, cod postal 707300, judetul Iasi, cod fiscal 4540453, telefon 0232228600, fax: 0232228652, e-mail: contact@primariamironeasa.ro. 2. Informatii generale privind obiectul inchirierii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Proprietati publice, teren pasune, 2 loturi, identificate astfel: 1. Lotul I - 30.00 ha - CF 61847/1; 3. Lotul III - 0.45 ha CF 60701. Inchirierea se face conform art. 333, art. 335 din O.G. 57/2019 si conform HCL nr. 84/07.06.2020; 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Primariei Comunei Mironeasa. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul autoritatii contractante, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Primariei Comunei Mironeasa, comuna Mironeasa, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 lei, ce se achita cu numerar la casierie. 3.4. Data limita privind solicitarea clarificarilor: 31.07.2020, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data limita de depunere a ofertelor: 07.08.2020, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primaria Comunei Mironeasa, registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 07.08.2020, ora 10.00, Primaria Comunei Mironeasa, judetul Iasi. 5. Instanta competenta in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalulu Iasi, Strada Elena Doamna, nr. 1A, cod postal 700398, telefon: 0332403642, fax: 0332435700, email: tr-iasi-reg@just.ro. 6. Data transmiterii anuntului de licitatie catre instantele abilitate, in vederea publicarii: 16.07.2020.
Primăria Comunei Tomeşti, Judeţul Iaşi, scoate la vânzare în data de 14.08.2020, ora 10, la sediul său din Comuna Tomeşti, suprafaţa 268 mp, situată în intravilan extins conform PUG Sat Tomești, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 10, Parcela Arabil 455/5, nr. cadastral 66629, la ora 10:30, suprafața de 247 mp, situată în intravilan extins conform PUG Sat Tomești, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 47, Parcela Arabil 2489/8, nr. cadastral 66957, iar la ora 11, suprafața de 147 mp, situată în intravilan Sat Vlădiceni, Comuna Tomești, Județul Iași, Tarlaua 5, Parcela Arabil 114. Terenurile se află în domeniul privat al Comunei Tomeşti. Documentația de atribuire se pune la dispoziție pe suport de hârtie, contra unui preț de 50 de lei. Ofertele se pot depune până la data de 13.08.2020, ora 15, la sediul Primăriei Tomești, într-un exemplar. Taxa de participare la licitaţie este de 50 lei. Garanţia de participare este de 3% din preţul de pornire la licitaţie pentru întreaga suprafaţă. Preţul de pornire al licitaţiei este de 7000 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 268 mp,3000 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 247 mp, și 3292 EURO pentru întreaga suprafață, pentru terenul de 147 mp. Prezentul anunț se va transmite pentru publicare instituțiilor publice abilitate, în data de 14.07.2020. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Tomeşti, Judeţul Iaşi. Tel. 0232/290434, int.211.
Avertizare ANM - Zece județe sub cod galben de furtuni
04/08/2020 11:04

ANM a emis o avertizare Cod galben de vijelii si ploi torentiale pentru zece judete ale tării, pană miercuri la ora 12.00. În acelasi timp, in regiunile vestice indicele temperatură-umezelă va atinge ...

Coronavirus Romania. 823 de cazuri noi si 19 decese in ultimele 24 de ore. Record de pacienti la Terapie Intensiva: 419
03/08/2020 14:32

 Numarul cazurilor noi de coronavirus raportat luni, 3 august, este de 823, iar cel al deceselor de 19. De la inceputul pandemiei pana acum, in Romania au fost confirmate 54.009 de cazuri de p ...

Australienii au scapat de sub control epidemia de COVID-19 - Stare de dezastru în statul Victoria
03/08/2020 09:18

Statul Victoria, al doilea cel mai populat din Australia, a declarat duminică stare de dezastru şi a impus o intedicţie de circulaţie pe timp de noapte in capitala Melbourne, in cadrul celor mai stricte res ...

Record de temperatura de 44,5 grade HARTA METEO LIVE  VEZI METEO IN TIMP REAL
02/08/2020 21:00

 VEZI AICI METEO PENTRU: IASI,BACAU,BOTOSANI,NEAMT, SUCEAVA,VASLUI   Precipitatii Acum Radar Romania ANM.  

Hogeweyk, „orașul” în care toată lumea suferă de demență
02/08/2020 18:51

 La o primă vedere, Hogeweyk, situat la aproximativ 20 de kilometri de Amsterdam, arată ca orice alt oras olandez. Locuitorii isi duc viata in mod normal, fac cumpărături, merg la film si se intalnesc ...

Gafă de proporţii uriaşe a conducerii PNL şi USR Prahova ! Ploieştiul în pericol să piardă clădirea primăriei !
31/07/2020 14:04

 Anunţată de ieri, astăzi a avut loc conferinţa de presă a conducerilor judeţene a PNL şi USR Prahova, menită să anunţe alianţe electorale locale.   Iar locul „ochit” de cele ...

BREAKING - Noi restricții anunțate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență: Mască în spații deschise, activități interzise noaptea și distanță pe plajă
28/07/2020 20:44

Comitetul National pentru Situatii de Urgentă a aprobat in sedinta desfăsurată astăzi, 28 iulie, Hotărarea numărul 37 privind stabilirea unor măsuri de limitare a răspandirii infectiilor cu SARS CoV-2 l ...

Putin își plasează arma supremă în Marea Neagră - Poate lovi România în câteva minute
27/07/2020 05:55

Preşedintele rus Vladimir Putin a declarat - duminică, la Sankt-Petersburg - că Marina militară rusă va fi dotată cu arme nucleare hipersonice şi cu drone submarine nucleare, acestea - potrivit Ministeru ...

Două îngrijitoare românce au primit moștenire peste un milion de euro de la italianul bogat pe care l-au îngrijit
25/07/2020 18:38

Două romance care lucrau ca ingrijitoare pentru un bătran din Italia, au primit după moartea acestuia un milion de euro. Bătranul le-a trecut in testament pentru că au avut grijă de el, insă rudele bărb ...

Româncă sunată în a șasea zi de vacanță în Grecia: Aveți COVID pozitiv. Cum a fost confirmată cu COVID-19 telefonic și ce a urmat.
25/07/2020 10:55

Iată integral mesajul femeii de 39 de ani, publicat pe Forum Grecia: ”Dulce si amar de Grecia Scrisoare către mine si către voi toti, sper să invătam ceva bun de aici Prima mea vacantă in Grecia ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!