Douăzeci de ani de istorie Blizzard
Dimensiune font:
Douăzeci de ani de istorie Blizzard
În 1991, Allen Adham, Frank Pearce și Mike Morhaime puneau bazele studiourilor Silicon & Synapse, debutând cu jocul de curse RPM Racing, destul de apreciat la vremea respectivă.
Doi ani mai târziu aveau să lanseze The Lost Vikings, unul dintre cele mai emblematice jocuri puzzle/platforming 2D, calitatea celor 11 titluri produse până în acel moment aducând companiei premiul de Best Software Developer of the Year din partea VideoGames Magazine.
Tot în 1993 (decembrie) numele firmei avea să fie schimbat în Chaos Studios, dar noua titulatură nu a rezistat foarte mult, în aprilie 1994 compania fiind preluată de către Davidson & Associates pentru a deveni Blizzard Entertainment.
Pentru fanii genului real-time strategy, anul 1994 este unul special, deoarece atunci a văzut lumina zilei Warcraft: Orcs & Humans, primul titlu produs de Blizzard sub noul nume și unul dintre jocurile care a demonstrat lumii că multiplayer-ul reprezintă viitorul. Nu știu cine putea să viseze la ce avea să urmeze.
Fiindcă decembrie 1995 a fost un alt moment de cotitură în istoria studiourilor, Warcraft II: Tides of Darkness luând cu asalt țărmurile fanilor RTS și începând lupta cu seria Command & Conquer creată de studiourile rivale Westwood. O luptă care avea să alimenteze explozia genului în anii ’90.
Succesul fulminant de care s-a bucurat Warcraft II nu putea fi ignorat, așa că în mai 1996 Blizzard lansa expansion-ul Warcraft II: Beyond the Dark Portal, cele două titluri fiind vândute în peste 1.2 milioane de exemplare în acel an.
Puțini erau însă pregătiți pentru iarna lui 1996, când porțile Iadului s-au deschis și Diablo a invadat Tristram, vestind moartea a milioane de rozători și nașterea Battle.net-ului. Serviciu de multiplayer online care în prima lună de funcționare avea peste 150.000 de jucători înregistrați și peste 1.5 milioane de meciuri disputate. Rețineți, asta în 1996.
În timp ce numărul jucătorilor înscriși pe Battle.net creștea de la lună la lună, Blizzard lucra la un alt hit pe care avea să-l lanseze în martie 1998: StarCraft. În 3 luni, acesta a fost vândut în peste 3 milioane de exemplare, iar expansion-ul StarCraft: Brood War, ce a văzut lumina zilei în decembrie 1998, nu s-a lăsat mai prejos, cu peste 1.5 milioane de unități vândute. La finalul acelui an, Battle.net avea peste 4 milioane de jucători unici.
Venirea noului mileniu a adus cu ea Diablo II, cu 1 milion de exemplare vândute în 3 săptămâni, urmat în iunie 2001 de către Diablo II: Lord of Destruction. Aproape un an mai târziu, în iulie 2002, Warcraft III venea să continue saga oamenilor și orcilor, povestea continuând în iulie 2003 cu expansion-ul Warcraft III: The Frozen Throne.
Însă asta nu avea să fie decât începutul, deoarece în noiembrie 2004 este lansat în America de Nord World of Warcraft (jocul avea să ajungă în februarie 2005 în Europa) și lumea MMO-urilor este schimbată pentru totdeauna.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau